Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest23
Skrevet

Hjelp?

Det ble for ikke så lenge siden slutt mellom meg og kjæresten. Hovedgrunnen var kommunikasjonsfeil. Vi har snakket en del sammen etter dette, og han vil veldig gjerne begynne igjen. Han som gjorde det slutt, forresten. Vi bodde sammen, så jeg mistet ikke bare kjæresten min, men også hjemmet mitt.

Men så er det meg da, hva i all verden vil jeg? Jeg har brukt en god del krefter på å prøve å komme over han. Noe jeg ikke har klart, men jeg er ikke ulykkelig lengre. Vil jeg bli sammen med han? Hadde det bare vært hodet og hjertet som var uenig, men jeg aner ikke.

:sukk:

Jeg er veldig glad i han, og jeg tror vi kan komme langt, siden vi passer veldig bra sammen. Men samtidig er jeg redd for at dette skal skje igjen. Også litt sint for at han tror han bare kan kaste meg ut og dra meg inn igjen som det passer han. Også litt lei meg osv osv...

Nå surrer jeg fælt. Det jeg egentlig er på jakt etter er tips til hvordan jeg kan få orden/sortert følelsene mine? Jeg har gått en del turer, det hjelper litt. Men jeg trenger mer..

Håper noen skjønner hva jeg mener og kan hjelpe :gjeiper:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke løpt rett tilbake til han, men latt han fått kjempe for og få meg tilbake. Om han virkelig vil være sammen med deg så gir han ikke opp om du viser litt motstand.

Skrevet

Ja det er nok vanskelig for deg dette, men du må sortere litt etter fornuften - og deretter kjenne på følelsene dine :

-finn årsaken til kommunikasjonssvikten

-prøv å analysere deg selv (hva er du flink til/mindre flink til)

-analyser ham (hva er han flink til/mindre flink til)

-hva elsker du ved ham og hva tror du andre veien

-har dere bra kjemi ? skaper det balanse i forholdet ?

-hva må gjøres annerledes eventuelt ?

Husk at dette "bruddet" vil tilføre en viss usikkerhet om dere starter pånytt igjen, hva føler du rundt det ? Noe du ønsker, eller kan leve med ?

-se for deg en fortsettelse uten ham, good or bad ?

- er det noen tredjepart i bildet her ?

- er det noen form for mistillit som har skapt bruddet/kommunikasjonssvikten, eller basert på en ren misforståelse ?

-alle kan gjøre feil en gang, det er menneskelig, men ikke 2 ganger den samme feilen.

-kjenn godt etter om du vil gi han en ny sjanse, men det tar tid å opparbeide god tillit til hverandre igjen.

- skap eventuelt mye bedre dialog sammen, vær åpne med følelser rundt dette.

-begge MÅ ha sterk tro på at forholdet er noe å bygge videre på.....

dette var noe av det jeg kom på akkurat nå...prøv å still deg spørsmålene her, hvilke svar får du....lykke til !

Skrevet

Tusen takk! Akuratt det jeg var på jakt etter :)

Skrevet
Tusen takk! Akuratt det jeg var på jakt etter :)

Og en ting til; ikke gjør deg avhengig av ham økonomisk/praktisk. Det skal ikke være så enkelt at han bare kan kaste deg ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...