Gå til innhold

1. date - Kino?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva syntes dere? Blir det å ha første date ved å gå på kino teit?

Jeg vil jo gjerne bli mer kjent med han.. Vi traff hverandre på byen og utvekslet nr, og var hans ide å møtes edru. Vi hadde ganske god kjemi, og pratet en del.

Utrolig at jeg tenker tanket å faktisk ta iniativet til å be han på date.. Men.. mannfolk sier jo de liker det så.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg tenker om å reise på kino er at det kanskje er asosialt? Det er jo koselig også da, men man blir ikke spesielt godt kjent PÅ kino. Det er derimot lett å ha noe å prate om etterpå i og med at man har sett samme film, så du må i alle fall gå for et kafébesøk eller noe etterpå.

At du tar initiativ ser jeg på som ubetinget positivt uansett om det er kino eller noe annet som står på agendaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gått på kino på 1. date. Fordi da kan dere ikke prate sammen. Kino er vel greit etter 3. date eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh.. oki. Kino for meg som date høres helt ypperlig ut egentlig.. mulig for jeg ofte har en tedens til å enten bable, eller ikke klare å føre en samtale når jeg er nervøs og sjenert samtidig.. :P

Kansje jeg bare skal vente og håpe han tar kontakt.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men ta kontakt da! Bedre med kino enn INGEN date. Hvis du er nervøs så er det kanskje fint å bare sitte stille og venne seg til at han er der ;-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må kansje det om jeg ikke hører noe fra han..

Jeg tar gjerne i mot andre tips da til "aktiviteter".. Jeg er virkelig tørr på det området.. Og jeg er lite int. i å legge meg "på rygg" for han på 2. date liksom..

Vi pratet ganske mye løst og fast da vi treftes på lørdag. Var ganske tilfeldig at jeg kjente han igjen og fikk sagt hei.

Alle mine tidligere forhold har vært forhastete avgjørelser føler jeg.. For ingen av dem var særlig bra, så kansje derfor jeg er litt mer bestemt for å bli kjent med fyren godt først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle mine tidligere forhold har vært forhastete avgjørelser føler jeg.. For ingen av dem var særlig bra, så kansje derfor jeg er litt mer bestemt for å bli kjent med fyren godt først..

Baby, you're preaching to the choir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er så gale å gå på kino første gang. Så lenge det blir kombinert med middag eller noe etterpå. Jeg er super nervøs når jeg treffer en ny gutt, så for min del passer kino godt. Da får jeg ca 1,5 time til å roe ned nervene på, og samtidig "små" snakke med han. Og når filmen er ferdig er filmen en god måte å komme i gang en samtale på. Også middag etterpå seff :)

Komme rjo an på hvilken person du er. Men jeg hadde ihvertfall vært drit nervøs om vi feks skulle rett på middag eller noe :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er så gale å gå på kino første gang. Så lenge det blir kombinert med middag eller noe etterpå. Jeg er super nervøs når jeg treffer en ny gutt, så for min del passer kino godt. Da får jeg ca 1,5 time til å roe ned nervene på, og samtidig "små" snakke med han. Og når filmen er ferdig er filmen en god måte å komme i gang en samtale på. Også middag etterpå seff :)

Komme rjo an på hvilken person du er. Men jeg hadde ihvertfall vært drit nervøs om vi feks skulle rett på middag eller noe :sjenert:

My point exactly. Kino tar bort noe av nervøsiteten eller spenningen (dersom man er plaget med det) før man finner på noe som er mer utleverende for begge...altså slik at man blir kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei, ikke kino første date. Blir fort veeeeldig klamt. Hva med å spørre fyren om han vil være med å ta en kopp kaffe? Mye mer casual enn det får man det neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å heller se en film hjemme hos en av dere? På den måten kan dere jo snakke sammen under filmen også (uten å være redd for pinlige stillheter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo gjerne bli mer kjent med han.. Vi traff hverandre på byen og utvekslet nr, og var hans ide å møtes edru. Vi hadde ganske god kjemi, og pratet en del.

Utrolig at jeg tenker tanket å faktisk ta iniativet til å be han på date.. Men.. mannfolk sier jo de liker det så.. :P

Jeg mener kinodate tilhører ungdomsskolen. Man går selvfølgelig på kino med venner osv, men en date er jo for å bli bedre kjent.

Du nevner dere pratet mye sammen den første kvelden på byen. Da sa han sikkert noe om hva interessene hans var. Forhåpentligvis har dere noe til felles siden dere bestemte dere for å utveksle nummer?

Glem middag, glem kaffe. Dra ut og gjør noe uformelt som dere begge allerede har fortalt dere liker å gjøre. Hvis dere aktiviseres er det heller ikke så pinlig dersom ingen har noe å snakke om til enhver tid.

Lykke til :goodbye:

Endret av Max Magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å heller se en film hjemme hos en av dere? På den måten kan dere jo snakke sammen under filmen også (uten å være redd for pinlige stillheter).

Hjem på første date?! :overrasket: Nei. :snurt:

Edit: Liker forresten heller ikke første dater hvor man skal aktiviseres. Det kan man gjøre litt senere ut i løpet.

Endret av stjernekyss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjem? Nix

Aktivitet: Kommer ann på hvilken. Minigolf er ok, topptur er ikke OK.

...uavhengig av både mine og hennes interesser, siden det er litt styr med noen aktiviteter, samt at man ikke vet hvilke preferanser han\hun har til de ulike aktivitetene. Minigolf ser jeg derimot på som et eksempel på en "nøytral" aktivitet.

(For min del kunne en utstilling eller et museum vært ok også...men det er nok sterkt interesseavhengig vil jeg tro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som stjernedryss og snill sier, hjem på første date, nei, tror ikke det.. :P

Utstilling og museum, skeptisk for min del.

Føler liksom om jeg tar iniativet til å treffes, må jeg ha en "plan" for hva vi skal gjøre.. For jeg har ikke lyst å ende opp med å se en film hos han (og iallfall ikke her) enda..

Jeg er heller ikke helt sikker på hva han liker å gjøre egentlig..

Minigolf... Jeg er faktisk ikke helt sikker på om det finnes slike baner her.. Bowling kansje?

Jeg planlegger selv å muligens gå å se "UP" på kino i helgen, vel å merke om den kommer med engelsk tale og i 3D.. Kino er skikkelig "nei" altså?

Kansje jeg bare skal hive ut en drøss med forslag når jeg tar kontakt så kan han velge.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, minigolf funker. Og biljard. Bowling sikkert også (bare at jeg ikke synes det er noe gøy :lol: ). Utstillinger og sånn også.

Men, kanskje du ikke skal hive ut en drøss med forslag og la ham velge, kan dere ikke heller snakke sammen og komme frem til en idé sammen? Tror jeg hadde fått litt panikk om jeg hadde fått en liste å velge fra.. :sjenert: Du kan jo ha tenkt ut alt på forhånd selvfølgelig, men kanskje ikke buse ut med det. Spør hva han har lyst til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om mannfolka har det like "ille" når de planlegger date.. :ler:

Jeg får vel bare hive meg ut på åpen sjø og se hvilke bølger som kommer og ta de underveis...

Takk for all hjelp og tips!

Nå får jeg bare klekke ut en diskre invitasjon.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...