Gjest Gjest_jada_* Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Føler at jeg nettopp har tatt mannen på fersken. Det er en ting jeg hater mer enn alt annet: ekser. Jeg har fra dag en gjort det klart at slike mennesker ser jeg ingen grunn til å ta kontakt med. Spesielt når to av hans har tidligere sendt grove meldinger mens vi har vært sammen. Så: Skal inn på min egen facebook, men han har tydeligvis vært logget på sin, og vips så havner jeg inn på hans innboks. Der ser jeg at han har skrevet jevnlig mail med begge disse to. Og bare disse to. Hvorfor har han gjort dette? Når jeg spør så sier han at det er for å vise et prinsipp. Det prinsippet går ut på at en kan ha eks-venner uten at det blir noe seksuelt ut av det. Men hvorfor gjør han det når han er fullt klar over hvordan jeg ser på ting? Jeg føler meg sveket, nedverdiget. Og at han gjør dette av pur egoisme, slik at han kan ha et par ekstra...sånn i tilfelle. Orker ikke tanken på at disse jentene sikkert ler bak min rygg... Har lyst å gjøre slutt på alt som er og bare komme meg bort. Men så er spørsmålet, virker jeg kontrollerende? Eller synes dere at jeg har rett i dette? Synes selv at jeg har all grunn til å være sjalu,sint og såret.. spørsmålet er om jeg er den eneste som ser dette?
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Dum han. Finn en som ikke har noen ekser. Problem løst. Når ble forøvrig ekser en egen gruppe mennesker?
Gjest ts Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Ekser er ikke nødvendigvis en gruppe mennesker, jeg har også ekser. Men jeg ser ingen grunn til å ha kontakt med ekser som faktisk tidligere har gått inn for å spolere vårt forhold!! Han har andre ekser som han bare må ha kontakt med , men som heller aldri har gjort noe for å såre verken meg eller han. Hun ene her har forøvrig også spredt en del falske rykter om meg tidligere..
Gjest nn Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg synes ikke du overreagerer. Jeg ville ikke blitt sur om kjæresten var venn med en gammel eks som jeg kanskje kjente til, men om han hadde sendt jevnlig mail med TO ekser som begge ville ha han, ville jeg blitt sur.. Det er unødvendig av han og spesielt når du har sagt hva du føler ang. det.
Gjest ts Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Det er det jeg mener! Et forhold handler blant annet om respekt. Her gjør han noe som han faktisk vet at sårer. I tillegg så blir det som om han skjuler dette for meg. Han ble fly forbanna da jeg fant ut dette. Hvis det bare var et vennskap, hvorfor skulle han bli sint da? Hvorfor ikke fortelle meg om dette? Han vet også veldig godt at jeg sliter med dårlig selvtillit. Bare dette i seg selv burde være grunn nok til å ikke ta kontakt. I stedet sier han at min selvtillit er mitt problem,ikke hans.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Ekser er ikke nødvendigvis en gruppe mennesker, jeg har også ekser. Men jeg ser ingen grunn til å ha kontakt med ekser som faktisk tidligere har gått inn for å spolere vårt forhold!! Han har andre ekser som han bare må ha kontakt med , men som heller aldri har gjort noe for å såre verken meg eller han. Hun ene her har forøvrig også spredt en del falske rykter om meg tidligere.. Dette er helt andre opplysninger enn du kommer med i åpningsinnlegget. Selvfølgelig er det illojalt å være venner med en som sprer falske rykter om deg. Du stiller et spørsmål i første innlegg, om du virker kontrollerende. Ja, det gjør du. "Jeg har fra dag en gjort det klart at slike mennesker ser jeg ingen grunn til å ta kontakt med." Når du bare "gjør klart at", uten diskusjon, er det ikke mulig å tolke deg som noe annet.
Gjest ts Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg kan se at jeg burde ha lagt alle kortene på bordet med en gang...som jeg nå har gjort..
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Det er det jeg mener! Et forhold handler blant annet om respekt. Her gjør han noe som han faktisk vet at sårer. I tillegg så blir det som om han skjuler dette for meg. Han ble fly forbanna da jeg fant ut dette. Hvis det bare var et vennskap, hvorfor skulle han bli sint da? Hvorfor ikke fortelle meg om dette? Han vet også veldig godt at jeg sliter med dårlig selvtillit. Bare dette i seg selv burde være grunn nok til å ikke ta kontakt. I stedet sier han at min selvtillit er mitt problem,ikke hans. Det er faktisk ikke han sin oppgave å holde din lave selvtillit i sjakk. Og han kan like gjerne si at du ikke respekterer han som tror du kan bestemme hvilke venner han skal ha kontakt med, som at du kan si at han ikke respekterer deg som har kontakt med venner du ikke vil at han skal ha. Hvis han er kjæresten din, så får han oppføre seg deretter og ikke gjøre upassende ting med andre jenter, men hvilke vennskap han skal ha burde han få lov til å bestemme selv.
Gjest ts Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 men er det da hans jobb å gjøre ting som han vet knekker mitt selvbilde enda mer? eller burde han fokusere på å ha et bra forhold med en kjæreste som har det bra?
Gjest redstar Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Huff nei dette var ikke noen kjekk opplevelse! Trist at det måtte skje deg:( Nei ekser har ingenting med nåtiden og fremtiden å gjør, NULL kontakt med ekser er det i mitt tilfelle ivertfall å hadde samboeren min hatt kontakt med xen sin hadde jeg ikke funnet meg i det. Men han her har jo snakket med xene sine?! Har du tatt det opp med han?De burde ikke hatt kontakt i det hele tatt, det er jo DEG det handler om nå. Han må gi slipp på fortiden å konsentrere seg om det han har nå å fremtiden! Håper det ordner seg for deg!
Gjest ts Skrevet 5. oktober 2009 #11 Skrevet 5. oktober 2009 Ja,trodde virkelig vi var klar på dette punktet. Er klar over at han var ganske gretten, og følte seg kontrollert. Men trodde likevel at han lot være å ta kontakt med hensyn til forholdet vårt. Vet ikke helt hva jeg bør gjøre... et forhold som mangler respekt er det ingen som trives i.
Murder Skrevet 5. oktober 2009 #12 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tror jeg hadde reagert på samme måte som deg, TS. Når man er i et forhold så skal man liksom være på lag, det å opprettholde et vennskapsforhold til noen som med vitende vilje har såret og jeg vil nesten si mobbet den ene i forholdet så kan se ut som om man ikke egentlig bryr seg så mye om den personens følelser. Da er man ikke på lag lenger. Og jeg hadde nok også tatt det på samme måte som TS når hun sier at hun føler at eksene ler av henne bak hennes rygg. Dersom noen hadde plaget meg på den måten TS beskriver og min egen kjæreste som liksom skal være den som støtter meg uansett hadde sendt mailer til den personen i skjul så hadde jeg også følt at jentene hadde ledd og tenkt at meg brydde han seg vel ikke så mye om, liksom.
Gjest ts Skrevet 5. oktober 2009 #13 Skrevet 5. oktober 2009 trodde også at man var på lag i et forhold.... på en måte har jeg lyst til å erklære "krig", ta kontakt med alt av ekser... men samtidig har jeg null behov for dette. nettopp fordi jeg hadde gjort en lite respektfull handling mot den jeg er glad i . nå begynner jeg der i mot å lure på hvem han setter høyest. meg eller eksene? hadde han satt meg høyest ville han vel ikke ha tatt kontakt med disse jentene?
Gjest redstar Skrevet 5. oktober 2009 #14 Skrevet 5. oktober 2009 Nei det var liksom det? Hvorfor i all verden har han kontakt med dem i det hele tatt, han har jo deg? Nei jeg ville ikke ærklart krig om jeg var deg(men hadde nok tenkt det samme:p hehe) men jeg ville heller ha tatt det opp med ham? Du kan jo ikke ha et slik forhold med noen? Den personen du er i forhold med er jo den eneste personen du ser på med kjærlighet å sånn, du skal kunne stole 100% på din partner, og som sakt spille på lag.. men her ser det ut som om dere "spiller" på lag men at han også spiller på sitt eget lag? Har du snakka med han om dette? Spurt han om hvorfor han i det hele tatt har hatt kontakt med xene sine? :/
Gjest ts Skrevet 5. oktober 2009 #15 Skrevet 5. oktober 2009 Han sa at han gjorde dette for å bevise et prinsipp som gikk ut på at en kan være venn med ekser uten at følelser involveres. Han føler også at jeg kontrollerer han når jeg sier at det er noe jeg misliker. Jeg nekter han ingenting, sier bare at jeg finner det utrolig sårende og respektløst. Så slik jeg ser det var han meget klar over mitt perspektiv før han tok kontakt. Det hadde vært noe helt annet om vi aldri hadde hatt praten... Hvis det var så harmløst som han skal ha det til, kunne han ikke da bare gitt beskjed om at han hadde tatt kontakt??? Selv om det skulle være for å bevise et prinsipp? Lurer på hvor mange forhold som har gått i dass etter at facebook "kom til verden".
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 5. oktober 2009 #16 Skrevet 5. oktober 2009 Hvor gammel er du egentlig? Synes det virker som om du har et sykelig kontrollbehov over mannen din. Å være voksen nok til å ha et sivilisert forhold til eksene sine er helt normalt. Dersom du mener seriøst at du har rett til å diktere hvem han skal ha kontakt med og ikke, mener jeg du bør vurdere psykolog.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #17 Skrevet 5. oktober 2009 Kan ikke skjønne hvorfor ekser ikke kan ha kontakt. Skjønner heller ikke hvorfor du gidder å måle deg selv i fht eksene hans. Det er deg han har valgt å være sammen med. At han har kontakt med andre betyr ikke at du ikke er bra nok. Og ja, enig med han, lav selvtillitt er egentlig ditt problem, og særlig hvis den kommer i form av sjalusi og kontrollerende bestemmelser for hvem han kan ha kontakt med. Det er da kun snakk om noen mailer!? Hvis det ikke er sex relatert innhold eller syting over hvordan du er eller utlevering av deres samliv ser jeg ingen grunn til at han bør la være. Og snu det heller på hodet, gled deg over at det er deg han har valgt og le heller av eksene som ikke er valgt!
Gjest Ingeniøren Skrevet 5. oktober 2009 #18 Skrevet 5. oktober 2009 For min del er det ikke naturlig å pleie kontakt med noen som har prøvd å ødelegge for mitt forhold eller noen jeg er glad i. Hvorvidt de er en eks eller ikke betyr nada. Men jeg hadde aldri godtatt å bli nektet å ha kontakt med eks'en fordi en ny potensiell kjæreste har det som prinsipp. Det er ett grovt overtramp og for min del vil ett slikt ultimatum bety adjø.
Gjest ts Skrevet 5. oktober 2009 #19 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har aldri nektet han noe. Jeg har sagt at jeg finner det respektløst og sårende dersom han velger å gjøre noe sånt. Ergo: valget er hans, men han er klar over mitt synspunkt på det. Hvis jeg ikke kan uttrykke mine meninger , hvordan kan en da kommunisere?
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #20 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har aldri nektet han noe. Jeg har sagt at jeg finner det respektløst og sårende dersom han velger å gjøre noe sånt. Ergo: valget er hans, men han er klar over mitt synspunkt på det. Hvis jeg ikke kan uttrykke mine meninger , hvordan kan en da kommunisere? Hvis man ikke får lov av kjæresten sin til å snakke med de man vil snakke med,hvem skal man da snakke med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå