Gå til innhold

Hva stemmer leger på egentlig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare høyre omtrent eller?

Er det mange freppere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis lite FrP, som andre yrkesgrupper med høy utdannelse.

Ellers er nok alt representert. I år vil jeg tro mange har unngått Pølse-Hansen fordi han vil ødelegge allmennpraksis som en morsom arbeidsplass, og i tillegg tvinge folk dit.

Skrevet
Sannsynligvis lite FrP, som andre yrkesgrupper med høy utdannelse.

Ellers er nok alt representert. I år vil jeg tro mange har unngått Pølse-Hansen fordi han vil ødelegge allmennpraksis som en morsom arbeidsplass, og i tillegg tvinge folk dit.

Pølse-Hanssen kan du få gratis, ja. Jeg er lege og stemmer helst Venstre, men noen ganger annet av taktiske grunner

Gjest Gjest_GRETE_*
Skrevet

Jeg er psykolog og stemmer Venstre eller SV. Har inntrykk av at alle mine lege- og psykologkollegaer stemmer SV-AP eller V.

Skrevet

Har en Far, onkel og tante som er lege, far og tante er AP folk, mens onkel er venstre mann.

Skrevet
Er det bare høyre omtrent eller?

Er det mange freppere?

Ingen leger er freppere.

Leger stemmer alt fra RV til H, og en god del på AP.

Mats Gilbert. medielegen, stemmer Rød Valgallianse (RV). Han var bystyrerepresentant for RV noen år tilbake, og sto på listene der. Enkelte mener han er kommunist.

Skrevet
Har inntrykk av at alle mine lege- og psykologkollegaer stemmer SV-AP eller V.

Det stemmer at SV; RV, AP og V står sterkt hos leger.

Leger er en humanistisk gruppe.

Skrevet

Ikke noe fasitsvar, med unntak av at det sikkert er få som stemmer FrP siden det er en temmelig oppegående gruppe.

Jeg og min mann er begge leger - han er SV'er, jeg er høyre. I vår vennekrets er det som flere beskriver en jevn fordeling mellom partiene, flere AP'ere, enkelte KrF'ere (de som er aktivt kristene) og en del SV'ere. Som høyremenneske er jeg nok i mindretall =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...