Gå til innhold

Mitt liv,min kropp,mitt velvære.........Min ny livsstil

miss

Anbefalte innlegg

Hei miss

Du har vært kjempeflink, kan tenke meg at dagen/kvelden flyr med et slikt program som du har. :duskedame:

Ang trening, finn noe som du liker (gjerne litt variert), jeg trener for tiden spinning, er veldig glad i høypuls og core timer også. Så lenge jeg klarer å variere holder jeg lettere motet oppe.

Skjønner at det ikke er like enkelt å holde seg til faste timer i uken, men sett deg gjerne treningsmål, hvor mange (f.eks sal-) timer har du mulighet til å gå på, og prøv å gjennomfør det, det hjelper masse. Gir også en ekstra motivasjon hvis du klarer det :)

Du skriver at kort om hva du spiser til vanlig, selv om kokte grønnsaker (kan) være godt er det en del av grønnsakene som ikke er like sunne hvis de kokes. Hva med å spise de rå isteden? Det gir mye mer fiber og metter da mye mer. Se litt på fett prosenten på kjøtt-middagen, er store forskjeller mellom f.eks karbonadedeig og kjøttdeig.

Et lite tips ang snop (og andre godis-varer) er å se hvor mange kalorier det inneholder, jeg pleier å regne det kort over til x ant min på tredemølla, da pleier den fort å bli lagt i skapet fram til helgen. Spis heller en brødskive eller grønnsaker (Jeg spiser en del natuell yogurt med frokostblanding eller skyr på kvelden)

Stå på, du er kjempe flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann SKYBERT.....

hyggelig hilsen takk !!!

Jeg setter opp hele uka med trening i boken min ertter når jeg har fri,trener helst på dagen da har jeg ikke dårlig samvittighet oven for noen..... vet at utsetter jeg det til kvelder er det mye med barn som skal ordnes.

Måling denne uka.

Har faktisk bare hoppet på vekten 69,3

det er 0,1 opp det.......

Dette var et kort innlegg,nå står en helg med julebord for tur.....

Gleder meg

God helg folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA jeg koste meg både med mat og drikke jeg i helga!!!!!!

Og så morro jeg hadde det da gitt :nisseblunk: fikk jo dansa litt og svinga litt,og det er jo morro. Men gikk nok i overskudd av kalorier alikavell....... he,he

Og dagen etter en en jo skikkelig fysen :wow: ble jo gatekjøkken mat da!!!! men er alldri så godt som en tror gitt blir fort mett.

Så det er fler som har hatt en usunn helg,kan vi trøste oss med.

Men jeg tar det litt rolig denne uka,formen er ikke hlt på topp,vet ikke om jeg blir syk?????? håper ikke det!!!!!

Har bestemmt meg for høy puls i morra.

HJELP det er jo onsdag i morra også........ Nei etter den helga orker jeg ikke veie meg.

Da blir det onsdag 16 des neste veie og måle dag.

Jeg føler tiden ikke strekker helt til nå fortiden,desember er en travel måned.

Både for barna og voksene,det er juleavsluttinger på skolen,det er veldig koselig gir meg en god følelse å se barn underholde.Blir til og med rørt av flere jule sanger de synger.

Gleder meg til kirken og skolebarna skal underholde,det er blitt en årlig tradisjon etter barna begynnte på skolen.

Det gir meg tid til ettertanke.......

Hvor heldig jeg er som har 3 barn jeg elsker over alt på jord,hva mer kan man ha??????

Jo i kirken er det også andre ting jeg tenker jeg savner noen min kjære bror,som var onkel til mine flotte barn,som jeg skulle ønske kunne sett og opplevd de. Og jeg vet de tenker på han,og savner hans deltakelse mange ganger!!!!!!

Dette ble et litt føleses innlegg da....... men julen er spesiell tid,hvor man er sammen med familien.

Ha en fin førjuls tid ALLE :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: En liten juleklem

Godt med en tid der man kan glede seg men samtidig prøve å ta seg litt tid til ettertanke og tenke på de som ikke har det så godt eller de man savner! Fint å kunne sitte inne når det er mørkt ute og tenne masse stearinslys :)

Jeg har kost meg med gløgg i dag :kaffekopp:

Fin førjulstid til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tre faktorer er viktige for å klare å få en sunn livsstil

A: Mosjon.

B: Sunn mat

C: Tankekraft.

Det handler om å bestemme seg for å gjøre noe--og faktisk gjøre det man har bestemt seg for.

Dette er så sant!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Hei alle sammen

Lenge siden sist,men jeg har vært inne og tittet litt i trening-

dagbøkene deres......

Og livet mitt består fortsatt av kosthold,kropp,trening......

Og familie og venner.

Selv om jeg ikke har vært her inne og skrevet.

Og nå føler jeg I am back og fornøyd........ og klar for å jobbe videre....

Jeg har veid dag i dag og veier 65 kg og merker det på kropp og sinn at jeg trive bedere. Og det er sånn jge vil ha det......

Og jeg har klart å kutte ut snop og kan si at jeg er "ikke sukkeravhengig" lengere og det er en god følelse.

Jeg har funnet andre ting og kose meg med,som er av den sunne typen.

Og jeg sier fortsatt trening er GØY!!!!!

Det er ingen problem for meg å trene,den rutinen er god.

Kan si jeg har trent 24 ganger fra 26 mars 2010 til i dag. og det er det jeg har forhånds bokka,har droppet innom uten forhånds bokking også.....

Det er registrert på senteret i allefall.

Eller har jeg vært aktiv på turer de dagene jeg ikke har trent.

Har en hund som er glad i gå tur og vi går fort!!!!!

Og det å merke at klærne ikke sitter så trangt er deilig det å føle seg litt mere vel......

Jeg tenker,nå er det 5 kg til så er jeg nede i 60 og de kiloene jeg har tatt av har jo gått ganske greit...... og tenker at fortsetter jeg med denne livstilen jeg har nå.

Da tror jeg det går.

Jeg har alt meldt meg på spinning i morra kl 09.00,i 60 min.

Og komfirmasjon på søndag,det er jo en utfordring,men jeg skal klare den også,er ikke så glad i kaker så tar litt av det jeg liker.

Jeg prøver å spise grovet,og lite med hvetemel,pasta poteter og sånn,og har trua på at det hjelper.

Jeg har bakt knekkebrød selv som er kjempe godt,mettende og sunnt,det vil jeg prøve å spise mye av fremmover.

God helg alle slanke venner,vi er mange som sliter,men dette klarer vi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LØRDAG og REGN.....

Men det er helg.

I dag har jeg vært å morgen spinn 60 min,hadde på vekker klokka,for å rekke timen kl 09.00

Deilig da det er gjort................

Før trening var det frokost.... drikke youghert av YT,som er et måltid og hjemme laget knekkebrød.

Etter trening ok jeg en handle runde med mat til helg,og tenkte på meg selv og handlet litt sunnt.

Laget er protein drikk som jeg tok etter dusjen......

Nå er det venninde besøk og en liten tur ut på byn og kikke,men barna våre.

God helg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og komfirmasjon :smilyblomst:

Ja middagen var vel ganske sunn,tok farris til drikke siden de ikke hadde ligt brus.

Så var det et kakebord så STORT som bare det..... og det var jo noen kaker jeg likte der da....Så må si at jeg koste meg i dag.

Merker jo bare det sukkeret jeg inntok der gjør noe med kroppen min,spiste saftiser Lollippop da jeg kom hjenm igjen også......var såååååå fysen på mere sukker!!!!! Agggg... æsj :sinna:

Så nå må jeg lære.... bedre å holde seg unna!!!!

Ny uke i morra og nye muligheter,og det er jo flott

Har booka timene på treningsenteret så de er i boks,og det er jo bra,og jeg gleder meg til å trene :danse:

Men er jo sommer avsluttninger denne uka,og der må jeg holde litt igjen og tenke at det er uke dager og ingen kos. Bare mat...

Livet går opp og ned,men vekten min går også opp og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MANDAG....

Jobba i natt så sovet i dag,og skal på nattevakt igjen....

Fornøyd med dagen :

Middag speilegg meg skinke og grovt brød.

Vannmelon og knekkebrød etter trening.

45 min høypuls i dag...... forbrennte kalorier 817

Jeg har bakt en ny posjen med knekkebrød :Nikke: fått dilla!!!!

mmmmm de er gode og veldig sunne,inneholder korn,frø og er gove. Det er vann og salt tilsatt.

Så nå har jeg knekkerød 1 ukes tid ca.

Sitter og tenker og planlegger helga,hva jeg skal kose meg med da???Sitter å drømmer om en pose Godt & Blandet.....

Mmmmmmm det gjenstår og se.

Målet er nå og ikke spise noe søtt før til helga.

Man blir jo såååååå fornøyd med seg selv også om en klarer det :tommelsmil:

Lykke til alle sammen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miss! Velkommen tilbake! Og så utrolig flink du er!

Gøy å høre at alt går så bra og at du trives så godt med den nye livsstilen. Jeg er ikke like flink som deg med maten... Men akkurat nå som jeg trener til triathlon er det ekstra vanskelig synes jeg, for jeg må jo ha nok energi også... Så eventuell vektnedgang må gå veldig sakte. Jeg må f.eks. passe på å få i meg nok karbohydrater.

Vil du forresten dele din gode knekkebrødoppskrift eller?? :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det sommer avsluttning med barna,det er alltid veldig koselig og litt vemodig å se hvor store de blir :biggrin:

Det ble litt kos på meg,sjokoladkake som jeg hadde bakt,og 2 grill pøler.

Men jeg var på stram opp time på dagen i går og forbrenner ca 650 kalorier,så hadde jo litt å gå på da.

Men jeg er fonøyd,når jeg i dag da ikke skal kose meg med noe,men bare spise sunn mat.

I dag har jeg spist mine gode knekke brød(oppskrift kommer)til frokost før trening.

1 time med Zumba i dag og forbrannt 700 klaorier,og Zumba er GØY,men vanskelig,er er nybegynner neda.....

Knekkebrød

3 1/2 dl sammalt rug

3 1/2 dl havregryn

1 dl kruskakli

2 dl solsikkefrø

1 1/2 dl sesamfrø

1/2 dl linfrø

1-2 ts salt

7 dl kaldt vann

2 brett med bakepapir

150-160 gr VARMLUFT på 1. og 3.rille i totalt 50 minutt:

etter 10 minutt - ta ut eit og eit brett , skjær opp i ruter

steik viderer i 15 minutt

Bytt plass på bretta og steik videre dei resterande 25 minuttene

LYKKE TIL :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagen i dag !!!!! Ikke fullt så bra!!!

Men tror jeg må si dette er lørdagen min....ble 2 grillpølser i dag også.

Og handla gotteri til helga da vi skal på helge tur,og det var jo på tilbud!!!!

Kjøpte sånn dødningshoder i jordebær og lakris og jeg spiste opp de jeg kjøpte!!!! Basta bom!!!! og de er gode!!!

Ja ja gjor er gjort og spist er spist.

Må bare ta mindre eller ingen ting i helga

Men jeg gikk meg en kveldstur for å lette litt på samvittigheten.

Fredag og helg i morra vi drar til sjøen.... og håper på sol

Jeg skal på 45 min høy puls i morra tidlig,fin start på dagen.

blir været bra blir det nok litt vin i helga :vin:

:hjertesmil: GOD HELG :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen flyr.... vi er jo snart midt i uka igjen!!!!!

Helga mi var sånn passe bra,jeg tenkte på at jeg slanket meg hele tiden og koste meg litt,men ikke mye.Spiste litt gulfisker,og godt og blandet og litt vin og øl ble det på lørdagen.

Men jeg ser jo forbedringen fra tidligere,da såiste jeg MYE og tenkte på gotteri og søtt hele tiden.

Nå tenker jeg helg,kose meg med måte.

Jeg kjøper meg foreksempel ikke is :is: når vi går på tur og til kiosk å sånn,og er litt stolt av det :tommelopp:

Og ny uke,og treningen er i ,spinn 45 i går og en sykkeltur på ettermiddagen på 30 min.De andr kjørte men jeg hoppa på sykkeln ingen grunn til å IKKE gjøre det...... jeg tenker på alt jeg forbrenner for tiden.

Ble noen grill pølse da,siden det var sommerens siste avsluttning,deilig det blir noen med 3 barn.

Har jobbet i natt og sovet i dag,men vørt på spinn 60 i ettermiddag,og svetta så det holdt ja....... forbrannt 750 kalorier.

og nå er det ny stekte knekkebrød på benken.... mmmmm de er gode.

og jobb snart igjen...... blir lite soving i morra når sola :sol:

skinner og barna har fri.

Tenker vi legger oss lang falate ved et badevann jeg......

Jeg tar zumba timen på morran i morra,Zumba :duskedame: er GØY,men også litt vanskelig.

kos dere i sommer varmen,jeg skal ut å ta en kvelds tur med hunden :hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i går gikk jeg mye ut av dagen.... sov ikke etter nattevakt og dansa zumba på morran.....

og formen bare stiger utover dagn uten søvn!!!!!jippi

Kasta meg på en trening time med 60 min spinn på kvelden også......

Og maten gikk greit den,tenker sunne baner hele veien... og det er er fram skritt for meg.

Men men et stort men...pappan min på besøk,og han hadde med seg noe godt til gutta.

Da jeg kom fra trening kl 21 i går stod det en STOR bolle med potet gull på bordet og jeg klarte IKKE la være og ta......

og det ble Lollipopp is!!!!!!

Men ... i dag er det slutt og det har jeg klart jeg bra på,ingen lyst på gotteri eller sukker.

Får vel hoppe på vekta i morra!!! Spennende....

Men tror ikke vekta går mye ned..... men jeg merker det i cm på kroppen,og er jo igrunn fornøyd med det da klærne passer bedre og ser bedre ut på meg!!!!!

Ha en flott tosdag damer : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREDAG,og jeg glemte veinga på morgenen...... ja,ja....

Nå har jeg trent Krønsj Move i 45 min og hadde gjennomsnitt puls som lå i 85% av max puls så er fornøyd med det.

Kalorier forbrennt 610.

Før jeg dro på treneing tok jeg hjemme laget knekkebrød og en liten flafke med YT,det er som et måltid og den med bringebær er god.

Nå er det helg,grillfest og en nattevakt på lørdag....

Deilig,jeg tenkker sånn at jeg koser meg,men spiser mye salat og rent kjøtt,og lite potetsalat. Drikke blir vel litt øl og vin.

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...