Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Hvordan gjør dere det med halloween? Jeg synes i grunnen ikke det er noe å feire, men stesønnen skal være hos oss dette året - så vi får kanskje finne på noe... Han har pleid å feire hos mamman sin. Det er langt ute på landet dette her, så å gå rundt hos de eldgamle naboene for å tigge godis er kanskje ikke den beste ideen... Huff, hvilke bekymringer man skal ha, hehe:D
Renesmee Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Halloween er vel kanskje ikke noe man "feirer" sånn i seg selv? I USA drar barna ut og tigger godis på døra til naboene, og det er det "feiringen" dreier seg om. Hvis du ikke tror det er sjangs at han vil få tigget godis hos naboene kan du jo stelle istand litt til han hjemme. Jeg vet ikke hvor gammel han er, men hvis det er snakk om et lite barn kan du jo kjøpe inn noe godis til han som han kan få av dere istedet. Dere kan jo spørre moren hans hva hun tror er forventet av dere også.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #3 Skrevet 6. oktober 2009 Halloween er noko tull. Det blir ingen feiring om ikkje foreldra vil. Synest det er nok feiringar av høgtider i Norge som det er om vi ikkje skal legge til nokre fleire. Kvifor skal vi adoptere ei tullete feiring fra USA om vi ikkje vil?
ibi Skrevet 6. oktober 2009 #4 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Halloween er noko tull. Det blir ingen feiring om ikkje foreldra vil. Synest det er nok feiringar av høgtider i Norge som det er om vi ikkje skal legge til nokre fleire. Kvifor skal vi adoptere ei tullete feiring fra USA om vi ikkje vil? Jeg hadde akkurat samme innstilling, helt til jeg fikk barn selv. Synes i utgangspunkt at det er noe tull, at det er en feiring som vi har adoptert fra USA, i lik linje med valentines day. To dager som er til for at handelsstanden skal tjene penger (om man ser bort fra opprinnelsen til disse dagene, vel og merke, for halloween har en opprinnelseshistorie som igjen gir denne grunnen til skumle lyslykter og utkledning, men dessverre er det et fåtall som kjenner til meningen/opprinnelsen til halloween og tror det KUN er å kle seg ut å tigge godterier, og that's it...). Men jeg har innsett at denne dagen er kommet for å bli, også i norge, og skikken har blitt mer og mer utbredt for hvert år, de siste årene. I fjor hastet vi oss ut og kjøpte litt småtterier som vi kunne legge i korgene til barna som kom på døren. Nå bor vi til slik at vi blir ikke nedrendt på døren heller. I år kommer jeg nok til å ordne med et kostyme til jenta mi. Hun er ikke så gammel ennå at hun kan være med de andre barna å gå fra dør til dør, men vi kommer nok til å feire med litt "bøh!" og godis her hjemme, og dele ut litt til de som kommer på døren. Tips: For de som ikke vil ha besøk på døren denne dagen, så skru av utebelysningen. Skal man følge skikken og gå på dørene, må man også lære seg spillereglene. Om det er et hus med mørkt inngangsparti, så skal man heller ikke ringe på. Endret 6. oktober 2009 av ibi
Aurela Skrevet 6. oktober 2009 #5 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Kanskje dere kan feire med en passe skummel film, halloweenmat, husker jeg har fått servert grønn spagetthi (kokt med konditorfarge) og en blodig saus (såklart en tomatsaus). Kanksje han har noen venner som kan komme så blir det litt ekstra koslig, spesielt med litt skummel film uten voksne i samme rom og masse godteri? Hvor gammel er han forresten? Det har jo fort noe å si, en fjortenåring er vel ikke like begeistret for grønn spagetthi som en seksåring så da ville jeg kanskje revurdert evt. stekt pizza til dem de kan kose seg med alene Endret 6. oktober 2009 av Aurela
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå