Gå til innhold

Hvordan bli kvitt vonde følelser?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå....
Skrevet

Kort om bakgrunn:

Jeg ble alene ( etter eget ønske) md to små jenter for ti år siden. Vi har et godt liv i dag, jeg har ny samboer, jentene har blitt store og fungere godt i alle sammenhenger, jeg fikk etter endel om og men karret meg gjennom utdannelsen jeg ønsket; alt i alt ; vi har det bra.

Men i perioder dukker det opp en ekkel og vondt følesle som jeg sliter med å "få ned igjen". Jeg er bitter, sint og forbannet over hva min eks mener han har rett til å gjøre mot meg, hvor liten verdi mitt liv, min jobb, min tid har, og jeg ønsker i stille øyeblikk at livet hans går fullstendig i dass.

Jeg ønsket ut av forholdet som ikke var spesielt hyggelig. Det var tilslutt et stygt brudd,og jeg har mange ganger angret på at jeg ikke brøt tidligere.

Og nå sitter jeg her da, og er ulykkelig over at jeg var så dum å kaste bort så mange år på en mann som ikke brydde seg om meg da og som ihvertfall ikke bryr seg om meg nå. Patetisk, jeg vet det. Og jeg ønsker ikke å ha det slik, jeg skulle ønske at jeg kunne forholde meg til ham uten at det stakk, uten at jeg blir lei meg.Uten at jeg føler meg stygg, verdiløs og lite verdt.

Slik det er nå gruer jeg meg som hund for å ta en telefon til han ( og det gjør jeg bare når jeg virkelig må ift ungene), og jeg er lei meg i mange dager etterpå pga hvordan han snakker til meg og hva han sier til meg. Jeg vet så utmerket godt at jeg kan ikke forandre ham, det var absolutt en grunn til at jeg valgte å avslute forholdet. Og jeg synes det er så blodig urettferidg at han skal kunne fortsette å behandle meg som dritt og ingenting. Og innerst inne er det fortsatt et ørlite håp om at kanskje var det noe der en gang som gjør at det ikke blir like meningsløst å se tilbake på et langt forhold, kanskje brydde han seg bare litt?

Æsj.... sutrete og teit, jeg vet. Og lite konstruktivt. Ta deg sammen,kvinne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen i deg, bortsett fra at det tok slutt ganske mye raskere. Du lar ham vinne over deg igjen og igjen med å ha det slik. For det er DU som velger å ha det slik.

Fyren betyr i virkeligheten ikke en drit. Han er en fjert i motvind og det beste han noensinne har prestert var barna deres. Og det gjorde han på under ti sekunder med et sort hull der hjernen skulle vært! :skratte:

Det er kun deg som setter grenser for deg selv, hva han mener, tror, tenker og snakker om er totalt uinteressant. Det har ingen hensikt å snakke med ham om noe som helst annet enn å gi beskjeder hva barna angår. Jo hyggeligere og mer nøytral du er, jo tettere du holder kortene til privatlivet ditt unna ham, jo mer tar du makt fra ham til å plage deg.

Møt ham med et smil når han er sur. Han kommer til å ergre hjerteinfarkt på seg! :lur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...