Gå til innhold

De VARMESTE vinterskoene?!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mama_*
Skrevet

Min datter på 5 fryser lett på bena, og vi har prøvd nye merer med vintersko hvert år, men fortsatt ha v ikke funnet noen som kan holde henne varm når hun er ute lenge. Har prøvd Skofus, Ecco, Geox og Goretex-skoene fra Coop OBS som skulle være å bra. Alle typer Cherrox vi har prøvd blir hun også kald i, men holder seg litt varmere i det når hunhar ullsåle og ullsokk i de kontra Goretex-sko.

Noen gode forslag til hva vi kan prøve i år? Mottas med takk! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Sorel kan kanskje være verdt et forsøk?

Jeg holder meg god og varm i minusgrader i voksenutgaven hvertfall.

Skrevet

Pass på at skoen ikke er for liten, det er den varme luften inni skoen som holder beina varme.

Er du sikker på at barnet har ullsokker av 100% ull? Anbefaler at du sjekker det, feks Nøstebarn har gode tynne ullsokker i ren ull. Ullsokkene må på helt inntil huden, ikke ha på noe annet+ ullsåle i skoe selvfølgelig.

Har barnet ditt lett for å bli kald så bruk gjerne ulltøy inntil kroppen.

Link til nøstebarn visst du er intr https://nostebarn.no/sites/webbutikk/enterp...rtal/wool1.aspx med litt info også:)

Skrevet

Nesnalobber holdt meg varm på beina da jeg var liten, men de betinger jo at det er tørt føre ute. Altså ikke slapsevær.

Gjest Gjest_Mama_*
Skrevet

Takker for svar!

Ja, hun bruker bare ullsokker (og ulltøy generelt) av ren merinoull, flere av de hun har er fra Nøstebarn og faktisk ;) . Hun har alltid fått tilpede sko i riktig str, så de har ikke vært for små.

Nesnalobber hadde jeg og da jeg var liten :) . Men her vi bor kan godt vintrene være mye uten ordentlig snø, men heller mye slaps, så det funker ikke tror jeg.

Sorel skal jeg sjekke ut ja. Har sett på de før, men syntes de var så tunge! Barna må jo kunne løpe med de og...

Gjest Gjest_mor_*
Skrevet

Jeg anbefaler Viking! Jeg opplever at Viking sine goretex-støvler har varmere for, jeg tror de har en form for ullfor.

Skrevet

I goretex-sko skal man helst ikke bruke ren ullsokk, men blandingsprodukter. Dette fordi ull holder på fuktigheten, mens blandingsprodukter (ull/akryl f.eks) frakter fukt bort fra foten slik at goretexmembranen (som jo puster) slipper det ut.

Ellers har jeg hørt at Viking har de varmeste goretex'ene.

Gjest Gjest_Mama_*
Skrevet

Umuriel: jeg vet det, men har aldri fått det der til å stemme! Jenta mi er ihvertfall ENDA kaldere i goretex-sko med sokk som ikke er ren ull enn en som er det. I butikkene sier de også at man bare skal ha en tynn sokk i Goretex-sko, men gjør vi det her endr hun opp med blå tær...

Arctic Kids-skoene så interessante ut! :) Noen som vet om butikker som har dem (Oslo)? Liker å prøve før jeg handler ;)

Skrevet

datteren min har gått i Sorel, men nå fryser hun aldri på bena egentlig, men ja, de er store og tunge, men tror de har holdt godt på varmen, det viktigste er jo å ikke fryse

kanskje du også bør sjekke om hun svetter mye og er våt på føttene?

og er skoene også helt tørre når hun tar de på?

lykke til

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet

Heisan!

Jeg anbefaler kavat sine vintersko. Gutten har både vinterstøvler og vintersko i det merket. De er i skinn, har teipede sømmer og ullfor. Kan gå barbeint i dem om så;) Jeg er slett ikke fornøyd med cherrox så vinterstøvlene fra dem er populære her!

Sjekk kavat.com. Gå inn på kolleksjon høst vinter og classic. Her har vi scooter og lisa. Barnehagen gir også forresten tilbakemelding om at de er de varmeste vinterksoene.

Skrevet
Heisan!

Jeg anbefaler kavat sine vintersko. Gutten har både vinterstøvler og vintersko i det merket. De er i skinn, har teipede sømmer og ullfor. Kan gå barbeint i dem om så;) Jeg er slett ikke fornøyd med cherrox så vinterstøvlene fra dem er populære her!

Sjekk kavat.com. Gå inn på kolleksjon høst vinter og classic. Her har vi scooter og lisa. Barnehagen gir også forresten tilbakemelding om at de er de varmeste vinterksoene.

Hva heter støvlene fra Kavat? Vi har Kavat vintersko for andre år på rad og er kjempefornøyd! :)

Skrevet

Sverger til Kamik til guttungen. Ikke bare fordi de er varme, men fordi de er lette å tørke siden innerskoen kan tas ut!

Gjest Gjest_pippi_*
Skrevet
Hva heter støvlene fra Kavat? Vi har Kavat vintersko for andre år på rad og er kjempefornøyd! :)

De vi har her heter scooter.Men mener de har andre som er lik men bare har et annet navn.

Ser ellos har dem, de kjører noe rabatt nå. 40 prosent på en vare eller 20 prosent på hele bestillingen;)

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Anbefaler Kamik. Har disse vinterskoene til begge småingene. De er kjempelette og tåler kulde ned til -40 g. Koster 700,-. Altså billigere enn ecco sine sko (som også er kjempetunge i forhold).

Skrevet

Vi hadde også en stund problemer med at lillegutten alltid ble kald i vinterskoene sine. (Kanskje spesielt i Ecco sko.)

Fant ut at det er fordi Ecco er smale i foten, og gutten har brede ben.

Har etter det brukt Elefanten og Ponny Sympatex, og det har vært helt supre sko for han.

Varm og god har han vært på bena også.

Bruker litt tykke ullsokker i vi da. Bare helt tynne ble altfor kaldt.

Har dere vært i skobutikk og prøvd mange forskjellige sko? (Og vært obs på at det er forskjellig bredde på sålene? ) For selv om skoene er lange nok, så er de veldig kalde om det ikke er plass til luft på sidene av foten.

Skrevet
Umuriel: jeg vet det, men har aldri fått det der til å stemme! Jenta mi er ihvertfall ENDA kaldere i goretex-sko med sokk som ikke er ren ull enn en som er det. I butikkene sier de også at man bare skal ha en tynn sokk i Goretex-sko, men gjør vi det her endr hun opp med blå tær...

Arctic Kids-skoene så interessante ut! :) Noen som vet om butikker som har dem (Oslo)? Liker å prøve før jeg handler ;)

Felleskjøpet har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...