Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 er det bare jeg som syns det er ufattelig patetisk å utbrette alle sine følelser på facebookstatusen? jeg har et par som driver med dette- sånn: jeg har det så utrolig vondt, stakkars meg, jeg er knust, hjertet mitt,, bla bla bla.. hvorfor gjør de dette? det er så utrolig pinlig! skjønner de ikke at de bare blir til underholdning for andre? jeg kan ikke hjelpe for det, men jeg får ikke det minste sympati for disse og syns bare det er helt latterlig..
Gjest imli Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Kan ikke annet enn si meg litt enig. Jeg synes det er veldig rart at noen vil vrenge sjela si i statusfeltet på FB. Noen kan jeg vel synes litt synd på, synes det er ganske trist med mennesker som har det slik at de føler for å brette det ut foran hele verden... Lurer på om de virkelig er deperimerte eller om det bare er oppmerksomhetstørst. Når jeg er deperimert, er FB det siste stedet jeg har lyst til å informere om det.
MarianneE Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Glad jeg er selektiv på hva jeg legger ut på FB. Har jeg en dårlig dag er jeg glad det er uaktuelt å dele det med 175 mennesker... Jeg tror slike, og ei jeg kjenner som legger ut bikinibilder av seg selv i sexy stillinger, tror det er kun en ting; Oppmerksomhet, oppmerksomhet og atter oppmerksomhet!
babord Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Det er utrolig patetisk ja. Det er ca. 5 personer på FBlisten din som bryr seg og de kan en ringe til. FB er for networking, ikke sjelesorg.
Gjest svanungen Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Veldig enig. Tror også det har med oppmerksomhetsbehov å gjøre. Dessuten, mange legger kun ut et hint, trolig i håp om at mange skal spørre hva det gjelder. Men når folk spør? Nei, da tar man plutselig ikke sånne ting på FB lengre... Blir litt fasinert jeg... Og lei av halvkveda viser...
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 Enig. Jeg synes statusfeltet på FB bør være forbeholdt overflatiske hverdagsbeskrivelser/tanker/meninger. Jeg har ei "venninne" på FB som utleverer seg totalt. Til tross for at jeg ikke har møtt henne ansikt til ansikt på flere år så vet jeg nå alt om hennes turbulente av-på-forhold og om eksens elendige farsegenskaper. For hun bretter jo ikke bare ut sitt eget liv, men også dem rundt seg. Her får et par hundre nære og fjerne venner/bekjente høre at far ikke har hentet barna til samvær som han skulle, stakkars hennes små hjertegull som har en sånn fæl pappa. Ok, greit, fyren er en dust som ikke skjønner barnas behov. Men hvem er tjent med at hun legger sånt ut på FB? I hvertfall ikke barna som i årene framover kan erfare at halve byen kjenner til såre følelser de har i forbindelse med sin fars fravær. Nå har jeg skjult henne i FB-statusoppdateringene. Så slipper jeg flere intime detaljer. Huff...
Tabris Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Dessuten, mange legger kun ut et hint, trolig i håp om at mange skal spørre hva det gjelder. Men når folk spør? Nei, da tar man plutselig ikke sånne ting på FB lengre... Blir litt fasinert jeg... Og lei av halvkveda viser... Dette er det som irriterer meg mest med FB-oppdateringer, og jeg kommenterer konsekvent aldri den type hinting.
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Veldig enig. Tror også det har med oppmerksomhetsbehov å gjøre. Dessuten, mange legger kun ut et hint, trolig i håp om at mange skal spørre hva det gjelder. Men når folk spør? Nei, da tar man plutselig ikke sånne ting på FB lengre... Blir litt fasinert jeg... Og lei av halvkveda viser... Har en sånn en på FB også jeg. Jeg overser konsekvent slike hint som han gjerne kommer med 2-3 ganger om dagen. Av sorten "Så har jeg rotet det til igjen" eller "endelig gikk det min vei", og når folk spør hva han mener så svarer han vagt og hemmelighetsfullt i evigheter etterpå. Man får aldri vite hva han egentlig mente. Gjeeesp!
Anaconda Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jo, enig! Mest trist egentlig...dette er jo en måte man lett "leser" folk på.... Jeg reagerer veldig på to varianter: 1) "Har den beste flotteste peneste mannen/barna i hele verden. suzz koze nuzz etc.." (Uff, har du ikke kommet over det fjortis-stadiet enda? = Jeg er opptatt av å holde fasaden og jeg vil at flest mulig skal høre om hvor fantastisk vårt forhold/familie er) 2)"er så trist og lei..." (*Hint Hint* = Jeg vil ha oppmerksomhet og jeg vil at flest mulig skal lure på og spørre om hvorfor!) Endret 5. oktober 2009 av annipanni
Anaconda Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Har en sånn en på FB også jeg. Jeg overser konsekvent slike hint som han gjerne kommer med 2-3 ganger om dagen. Av sorten "Så har jeg rotet det til igjen" eller "endelig gikk det min vei", og når folk spør hva han mener så svarer han vagt og hemmelighetsfullt i evigheter etterpå. Man får aldri vite hva han egentlig mente. Gjeeesp! Me too....Får håpe et par av disse også er KG-lesere også da så de kan få seg en liten tankevekker...
Gjest Langt mot Nord Skrevet 5. oktober 2009 #11 Skrevet 5. oktober 2009 De som er medlem av gruppen Norge bør kanskje tenke seg litt om, man er ikke akkurat anonym. Særdeles sjofelt at man ikke greier å ta opp problemene med den/ de det gjelder, når de/ disse leser om dette på FB. Faktisk så utviser man en mangel på tillit og hvordan skal man oppnå slikt gjennom å brette seg ut slikt? Forventer slike en avklaring? Selv om man oppnår det, så vil en jo fortsatt stå foran en ende. En avklaring kan ikke føre en lenger enn hvor man har kommet til nå
Gjest Langt mot Nord Skrevet 5. oktober 2009 #13 Skrevet 5. oktober 2009 Når jeg tenker etter så er det sadistisk, når man har på veggen at typen er en kunde som ikke skjønner at når man leker automatisk telefonsvarer så må man bare tåle steken. ..og i heimen lukter det nå svidd Hjeeeelp!!! pliiis.. noen som vet om et alternativ til juleribbe, forslag til take-away?
Gjest FB-brukaren Skrevet 5. oktober 2009 #14 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg vil vel ikke kalle det patetisk, men jeg forundres over hva enkelte kan få seg til å skrive og legge ut. Heldigvis er det stort sett "edruelige" folk på min venneliste så jeg slipper for mye av det. Jeg velger å ignorere ting jeg syns er sært.
Tante Skrevet 5. oktober 2009 #15 Skrevet 5. oktober 2009 Når jeg sitter hjemme og er ensom og savner kjæresten min er det veldig lett å skrive det i statusen. Jeg vil ha trøst. Nå er det imidertid mange som går altfor langt og virkelig fisker etter konstant oppmerksomhet og komplimenter. Og desverre er det altfor mange med knekte sosial-antenner der som skriver ikke bare om seg selv, men om andre. "Synes synd på "hanne hansen" som har en utro dritt til kjæreste".... DET gjør ihvertfall ikke jeg!
Murder Skrevet 5. oktober 2009 #16 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tror jeg må ha den mest oppmerksomhetsyke facebookeren i hele verden på vennelisten min. Vi snakker her statuser àla :"er så støl etter i natt at det ikke blir noen trening på meg vaffal" og "med litt kaffe blir jeg nok klar for runde to" etc etc. Litt i overkant drøyt.
Madmartigan Skrevet 5. oktober 2009 #17 Skrevet 5. oktober 2009 "med litt kaffe blir jeg nok klar for runde to" etc etc. Si at det var karamellpudding det var snakk om `a...
babord Skrevet 5. oktober 2009 #18 Skrevet 5. oktober 2009 Dette er det som irriterer meg mest med FB-oppdateringer, og jeg kommenterer konsekvent aldri den type hinting. Jeg kommenterer heller aldri hinting eller furting på FB.
Murder Skrevet 5. oktober 2009 #19 Skrevet 5. oktober 2009 Si at det var karamellpudding det var snakk om `a... Hehe, resten av status reportoaret sier meg at det nok gjaldt spenstigere saker :gjeiper:
Gjest Spinell Skrevet 5. oktober 2009 #20 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tror jeg må ha den mest oppmerksomhetsyke facebookeren i hele verden på vennelisten min. Vi snakker her statuser àla :"er så støl etter i natt at det ikke blir noen trening på meg vaffal" og "med litt kaffe blir jeg nok klar for runde to" etc etc. Litt i overkant drøyt. Oj oj, makan til selvskryt! Det er nesten så en er fristet til å kommentere "Too much information!" eller liknende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå