Gå til innhold

Kattepusen min!

majan

Anbefalte innlegg

Hei hei, vi har et lite problem, vi har fått nye naboer. Veldig koselige, men de har begynt og ta inn kattepusen vår til seg og gi den mat! :evil:

Jeg pratet med dem en dag og det var da de fortalte det, hva skal jeg gjøre? Jeg er jo så utrolig glad i pusen vår, og det er ikke så rart at den ikke kommer innom oss hver dag hvis den får mat flere steder.

Vil jo ikke bli uvenn med naboen heller.....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min venninde hadde samme problem. Naboene tok pusen inn om morgenen da min venninde reiste på jobb, og hadde henne inne hele dagen. Hun fikk masse fet mat, la på seg, og fikk dyre vaner. Tørrfor ville hun iallefall ikke ha lenger.

Dette må du bare få satt en stopper for med en gang. Si det på en hyggelig måte. Forklar at pus ikke vil ha maten sin hjemme lenger, osv. Men at de gjerne må få komme og besøke pusen hvis de vil...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten kommer jo dit den får mat. Dette var jo veldig dårlig gjort:(

Du må si i fra at de ikke får lov til det så snart som mulig.

Katter kan finne det for godt å flytte hjemmefra til det hjemmet som gir dem (god)mat.. Det gjorde pusen jeg vokste opp med. Vi reiste på ferie og hadde folk som matet den hver dag. Men pusen stakk ut på tur og fant seg "nye" eiere som matet den hver dag.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petruska unplugged

Som jordbær sier kan katten godt finne på å flytte til naboene dine hvis de fortsetter med dette. Sett en stopper for det så fort som mulig. Men det går jo an å si fra på en hyggelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du halsbånd på pusen din? Hvis ikke ville jeg skaffet det med en gang. Da ser man jo enda bedre at pusen har eier (selv om de jo vet dette)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :D

Lei situasjon det der! Har vært borti akkurat det samme! Har to katter selv, og den ene er en eneste stor koseklump og veldig tillitsfull mot allt og alle :D Da vi fikk nye naboer merket vi at nabojenta (5år) plukket med seg vår katt og tok den med inn til seg selv for å leke og mate..

Vi tok det først opp med jentungen en dag vi tok henne på fersk gjerning og sa at Katten vår ikke hadde lov til å bli med inn i andre hus, men at hun godt kunne komme inn til oss å leke med ham. Hun ble da med inn til oss og lekte med katten der, men dagen etter ble han igjen tatt med inn hos naboen. Vi gikk da med en gang vi så det og ringte på hos naboen og spurte om vår katt var der inne og fikk følgende svar av mor i huset; " ja, han er her og leker med "barnet" også hadde vi litt rester etter middagen som han har fått - han er jo såååå søt!" :o Jeg fikk litt hakeslepp og ble passe forbannet, men fikk på en rolig og hyggelig måte sagt at det ikke var noe serlig at de tok inn katten, og at "barnet" heller fikk komme ned til oss for å leke med ham. Mor i huset var helt enig og vi trodde problemet var løst... Men det samme skjedde dagen etter og vi fikk unnskyldninger og forsikringer om at det ikke skulle skje mer, men det fortsatte å skje nesten hver dag i to uker :o Jeg hadde da gitt opp å være snill og fortalte akkurat hva jeg mente.... Så vår katt har ikke vært hos naboen mer, ikke som vi har lagt merke til i allefall! De har dessuten skaffet egen katt!

Naboforholdet er kanskje ikke det beste, men det er ikke pga av katteproblemet alene, men mer en helhet! Vi hilser og omgås med litt reservasjon :roll:

Har et kjempeforhold til de andre naboene (stakkars denne damen har kommet på kant med alle...) så det er ikke noe stort savn, selv om et godt naboforholld hadde vært å foretrekke!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...