Gjest Likeit Ornot Skrevet 5. oktober 2009 #1 Skrevet 5. oktober 2009 Hadde bare de kristne vært like ivrige som de som kaller seg "ateister" her på den RELIGIØSE tråden hadde hele Norge fortont seg som en eneste Sarons Dal. For maken til interesse som Mann42 og alle de andre "såkalte ateistene" her har for religion skal man lete lenge etter. Og det er akkurat blant slike Vakttårnet finner sine nye tilhengere. De oppsøker jo oss uten at vi behøver å banke på en eneste dør. For ikke å snakke om alle de som stillfarende leser her. Det er titusenvis. På feltet er vi etterhvert vante med at folk stiller seg likegyldige til det meste - også Gud. Men ikke disse her. De sprer budskapet mer enn hele organisasjonen klarer på et helt år tilsammen. En STOOOR TAKK til Mann42, Ludovie, Skoreim, Sofiemyr, Eplefe og ALLE dere andre. Selve goklemmen til dere! (Psst! Burde ikke disse anakronistene kunne bli et godt grunnlag for en psykologisk mastergrad? Her har dere de kommende vitnene allerede før de blir det)
Gjest Mann42 Skrevet 5. oktober 2009 #2 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg for min del er likegyldig til Gud, i den forstand at jeg ikke tror at han finnes. Eller det finnes. Den, evt. Whatever. Det jeg ikke er likegyldig til, er den innvirkningen de antikverte forestillingene OM Gud har på dagens verden. Og jeg skulle bli et vitne for galskapen deres?
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #3 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg for min del er likegyldig til Gud, i den forstand at jeg ikke tror at han finnes. Eller det finnes. Den, evt. Whatever. Det jeg ikke er likegyldig til, er den innvirkningen de antikverte forestillingene OM Gud har på dagens verden. Og jeg skulle bli et vitne for galskapen deres? Klar over det. Men ikke gi deg her likevel. Pliiiiis! Vi trenger deg!
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg for min del er likegyldig til Gud, i den forstand at jeg ikke tror at han finnes. Eller det finnes. Den, evt. Whatever. Det jeg ikke er likegyldig til, er den innvirkningen de antikverte forestillingene OM Gud har på dagens verden. Og jeg skulle bli et vitne for galskapen deres? Nesten som å høre alkoholikerens forsøk på å overbevise sin ektefelle.
Gjest Mann42 Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Klar over det. Men ikke gi deg her likevel. Pliiiiis! Vi trenger deg! For all del. Utspillene dine er morsomme. Jeg vet ikke hva som er mest komisk, dommedagsprofetiene, eller forsøkene på ironi og omvendt psykologi.
Tabris Skrevet 5. oktober 2009 #6 Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Ironisk nok så er enkelte ateister så fanatiske og "ekstreme" i sitt syn og sin debatteknikk at de ikke ser at de begynner å bli like ille som dem de kritiserer. Det er ikke den vanlige troende eller ikke-troende mann eller kvinne som utgjør noen trussel for samfunnet, det er fanatikerne på hver sin side som slår hverandre i hodet med at de er de eneste som sitter på Svaret og som latterliggjør de med andre meninger som er dem som er med på å lage polariseringer, aggressjon og mistillit i debattene. Og det de kanskje heller ikke ser er at de er med på å gjøre polariseringen større. Så jo mer de peker, ler og kommer med aggressive utspill mot dem som tror noe annet enn dem, jo mer er de med på å bidra til at nettopp slike ekstreme grupperinger får større oppslutning. Og det gjelder både ekstreme ateister og ekstreme troende. Endret 5. oktober 2009 av Tabris
Gjest Mann42 Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Og det de kanskje heller ikke ser er at de er med på å gjøre polariseringen større. Så jo mer de peker, ler og kommer med aggressive utspill mot dem som tror noe annet enn dem, jo mer er de med på å bidra til at nettopp slike ekstreme grupperinger får større oppslutning. Og det gjelder både ekstreme ateister og ekstreme troende. Du sier det som om det var noe negativt?
Tabris Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Ja, polariseringer med tilhørende aggressjon og mistillit som i beste fall gir seg utslag i generaliserende og aggressive utspill på internett og over kaffekoppen og som i verste fall fører til diskriminering og vold anser jeg som negativt, ja.
Gjest Mann42 Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 Ja, polariseringer med tilhørende aggressjon og mistillit som i beste fall gir seg utslag i generaliserende og aggressive utspill på internett og over kaffekoppen og som i verste fall fører til diskriminering og vold anser jeg som negativt, ja. Åja. Når hørte du sist om at kristne ble angrepet av rasende humanister, da?
Tabris Skrevet 5. oktober 2009 #10 Skrevet 5. oktober 2009 Du misforstår med vilje. Poenget mitt er at det er de ekstreme på hver sin side som begge er med på å forsterke polariseringen. Denne polariseringen gjør seg ulike utslag. Så de som faktisk er destruktive for samfunnet er de mest ekstreme grupperingene på begge sider.
Gjest redstar Skrevet 5. oktober 2009 #11 Skrevet 5. oktober 2009 Hm.... er i mot alle religioner jeg da, men respekterer dem som er troenda da, men syns det er helt tåpelig å tro på noe som ikke en gang finnes osv.. nei jeg kan ikke begynne å snakke om religon engang, blir forbanna! Haha!
Eplefe Skrevet 5. oktober 2009 #12 Skrevet 5. oktober 2009 Hvis folk først er dumme nok til å lese mine innlegg som noe som taler for religion var det bare et spørsmål om tid før de tippet inn i dumskapen selv. Jeg skal nok overleve å ha noen idioter på samvittigheten. Flere personer som kan motta darwin awards i fremtiden. Vær så god, trådstarter. PS. Du glemte firewater.
Gjest Mann42 Skrevet 5. oktober 2009 #13 Skrevet 5. oktober 2009 Du misforstår med vilje. Poenget mitt er at det er de ekstreme på hver sin side som begge er med på å forsterke polariseringen. Denne polariseringen gjør seg ulike utslag. Så de som faktisk er destruktive for samfunnet er de mest ekstreme grupperingene på begge sider. Nei, jeg ironiserer. Polarisering er ikke noe negativt i denne sammenhengen. Når to motpoler stilles i relieff, blir det kanskje lettere å ta stilling. Jeg vil meget heller ha rabiate vitner og dommedagsprofeter, for de er så utrolig mye bedre som illustrasjon på hva som er problemet med religion.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #14 Skrevet 5. oktober 2009 Og det gjelder både ekstreme ateister og ekstreme troende. Hva er en ekstrem ateist? Jeg har hørt og lest det flere ganger, men jeg har aldri sett en definisjon på hva det egentlig er. Så om du kunne være så snill...
Gjest VinglePetter Skrevet 5. oktober 2009 #15 Skrevet 5. oktober 2009 En STOOOR TAKK til Mann42, Ludovie, Skoreim, Sofiemyr, Eplefe og ALLE dere andre. Selve goklemmen til dere! Er dypt skuffet over at jeg ikke ble nevnt her. Hva har jeg gjort galt?
Zealuu Skrevet 5. oktober 2009 #16 Skrevet 5. oktober 2009 Hva er en ekstrem ateist? Jeg har hørt og lest det flere ganger, men jeg har aldri sett en definisjon på hva det egentlig er. Så om du kunne være så snill... Alle som tar seg bryet med å diskutere med troende blir stemplet som ekstreme ateister eller tilsvarende ment å skulle invalidere argumentene deres. Dette fordi bakvendtlandlogikken man må forholde seg til for at enhver religions iboende latterlighet ikke skal komme til syne, fungerer best når den får stå iumotsagt.
Gjest Langt mot Nord Skrevet 5. oktober 2009 #17 Skrevet 5. oktober 2009 Tilsynelatende er disse grupperingene forskjellig, så lenge man kutter opp med sverdet (bevisstheten) og får Satan mot Satan, en polarisering. Da stiller treenigheten seg som følgende: Aleph (luft, det flyktige) er udugelighet til å begripe.. fraværet av noe stabil sannhet. Beth (kvikksølv) er påstanden av falske forhold, selv i illusjonen av dyad. Og Gimel (månen) er en formørking av aspirasjonen ved en stadig feber av ønske. Slik er ondet og motstykker av de tre høyeste fakultetene av Sjelen: Aleph, inspirasjonen av sjelen i ekstase. Beth, dyden av Sannferdighet uten bekymring av andre utgivelser. Gimel, det direkte leddet av mennesket med den guddommelige Konsentrasjonen.
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 5. oktober 2009 #18 Skrevet 5. oktober 2009 Ironisk nok så er enkelte ateister så fanatiske og "ekstreme" i sitt syn og sin debatteknikk at de ikke ser at de begynner å bli like ille som dem de kritiserer. Det er ikke den vanlige troende eller ikke-troende mann eller kvinne som utgjør noen trussel for samfunnet, det er fanatikerne på hver sin side som slår hverandre i hodet med at de er de eneste som sitter på Svaret og som latterliggjør de med andre meninger som er dem som er med på å lage polariseringer, aggressjon og mistillit i debattene. Og det de kanskje heller ikke ser er at de er med på å gjøre polariseringen større. Så jo mer de peker, ler og kommer med aggressive utspill mot dem som tror noe annet enn dem, jo mer er de med på å bidra til at nettopp slike ekstreme grupperinger får større oppslutning. Og det gjelder både ekstreme ateister og ekstreme troende. Jeg ser du liker å skrive sånne innlegg. Jeg er helt enig med deg i at du finner misjonærer i alle leire, og at misjonærer har en enestående evne til å spre edder og galle. Men det er gøy.
Gjest Likeit Ornot Skrevet 5. oktober 2009 #19 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg ser du liker å skrive sånne innlegg. Jeg er helt enig med deg i at du finner misjonærer i alle leire, og at misjonærer har en enestående evne til å spre edder og galle. Men det er gøy. I AM BACK! har bare vært nede på Salen og brukt en god del av skattepengene deres.Og jeg ser at budskapet spres i et aksellererende tempo her. Jesus sa: "Jeg er ikke kommet med fred! Ikke med fred men med strid!" Husker dere historien om den gærne kjerringa som fulgte etter Paulus og Silas og skrek og bar seg. (Apg. 16) Senere konkluderte apostlene med at det ikke spilte noen rolle, for det skapte interesse for budskapet og da ble det forkynt. Ser virkelig at "Jehova drar dere som med kroker etter jekslene",som Bibelen omtaler det. Dere spiller en viktig rolle for oss vitner. Dere pløyer jorden og sår. Mens vi høster. Derfor står det: "De skal så,mens dere skal høste." ÅÅÅHHH dette er sååå HERRRLIG!
Strix Skrevet 5. oktober 2009 #20 Skrevet 5. oktober 2009 Tråden er ryddet. Iht. KG`s regler. Strix, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå