Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en samboerkontrakt gyldig nok ved å bruke disse malene som ligger ute på nettet og føre på det man vil og sigenre av begge partene? MÅ det være flere vitner ol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er en samboerkontrakt gyldig nok ved å bruke disse malene som ligger ute på nettet og føre på det man vil og sigenre av begge partene? MÅ det være flere vitner ol?

Jeg trodde den måtte tinglyses, men er ikke sikker. :vetikke:

Men en annen ting; dere burde samtidig opprette et gjensidig testamente :jepp:

Skrevet

Etter det jeg vet er en samboerkontrakt mest nødvendig hvis dere går fra hverandre. Kontrakten skal signeres av dere foran 2 stk nøytrale vitner, som også skal signere.

Hvis det er snakk om hva som skjer ifm dødsfall vil jeg anbefale et gjensidig testament.

En kan velge å tinglyse begge eller ingen av dem.

Det er lurt å ha hvert sitt kopi i tillegg til et eksemplar hos tredjepart, eller i form av tinglysning.

Skrevet

Gjensidig testamentet må vel settes opp hos advokat? Hva koster det ca å få ordnet noe sånnt?

Skrevet

Man trenger ikke å tinglyse samboerkontrakt. Og partene selv bestemmer om man ønsker å bruke vitner eller ikke. Dersom man bruker vitner kan de ikke være i slekt med noen av partene.

Jeg mener å huske at samboerkontrakt også gjelder ved dødsfall, men gjensidig testamente kan nok være en ekstra forsikring dersom noe skulle skje.

Samboerkontrakten skal signeres i 3 eksemplarer hvor partene beholder en hver og den tredje oppbevares på et trygt sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...