Gå til innhold

hvordan legge opp treningsuken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå trener jeg ca fire ganger i uken, hvorpå to av de skal være styrke. de to resterende blir spinning.

jeg har ingen spesiell plan med treningen - men ønsker vel egentlig å forbrenne ekstra rundt midjen fremfor andre steder(er veldig slank, men med god mage:P )

vurderer å legge inn en ekstra dag i en periode med jogging(ca 40 e.l) for å se om det har effekt på midjen - og lurer da på om man bør legge de to resterende hviledagene inn mellom - eller om det ikke spiller noen rolle?

for å unngå gangsperre så trener jeg spinning dagen etetr styrke, altså hviledag tirsdag/onsdag/lørdag.

er det ok å legge inn en kortere joggeøkt onsdagen da? tenker mest på belastning osv....

eller bør jeg rett og slett gjøre noe annet? (ønsker som sagt ikke å gå ned i vekt).

Videoannonse
Annonse
Gjest veslemy
Skrevet

Hei jeg vet at dette hjelper, ihvertfall før jeg fikk barn :gjeiper: hvis du ligger flat på ryggen og holder deg i bena på sofaen eller anklene til typen eller noe sånt og da bruker magen til å heise opp bena forsiktig opp og ned uten å røre bakken.. (d er bra for magen.. evt så tar du og står oppreist så løfter du den ene armen opp i lufta og bøyer hele armen og kroppen mot siden også bytter du armen til den andre siden og dette gjentar du ca 100 ganger (hjelper på sideflesket) :) ellers så kan du også legge deg ned med knærne på gulvet som om du skulle tatt "jente push ups" men bare ta armene lengre ut og deretter stramme og holde inn magen så lenge du kan i 3 rep. det funker oxo bra :) Håper du skjønte hva jeg mente det er ikke alltid så lett å forklare med ord men lykke til skal du ha :)

Skrevet
for å unngå gangsperre så trener jeg spinning dagen etetr styrke, altså hviledag tirsdag/onsdag/lørdag.

er det ok å legge inn en kortere joggeøkt onsdagen da? tenker mest på belastning osv....

eller bør jeg rett og slett gjøre noe annet? (ønsker som sagt ikke å gå ned i vekt).

Å bli kvitt fett uten å gå ned i vekt er mulig hvis og bare hvis du samtidig øker muskelmassen tilsvarende. Hvis du skal få til det, må du primært trene mer styrke, ikke mer kardio. Prøv tre dager per uke med effektiv styrketrening [1] (aldri to dager på rad), to eller tre med kardio (alt etter hvor hardt du tar i og hvordan det påvirker restitusjonen etter styrketreninga), og en eller to hviledager. Og spis passe mengder med proteinrik mat.

[1] Effektiv styrketrening betyr tung trening med hovedsaklig frivekter.

Skrevet

Kan legge det opp slik:

Dag 1: Styrke

Dag 2: Spinning

Dag 3: Fri

Dag 4: Styrke

Dag 5: Spinning

Dag 6: Jogging

Dag 7 Fri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...