Astra Skrevet 14. august 2003 #1 Del Skrevet 14. august 2003 Mannen og jeg skal kjøpe "ny" bil til høsten. Vi har i dag en eldgammel Mazda som skal pensjoneres for godt (pga EU-kontroll) og en VW Golf som jeg bruker til jobb hver dag (kjører ca 13 mil hver dag). Vi skal skaffe oss en mellomstor hund og barn (om noen år) og er derfor på jakt etter en stasjonsvogn med litt plass til hundebur, barnevogn og annet dill. Prisklassen vi tenker på er 150.000 - 200.000, og modeller fra 98 og nyere. Jeg liker merker som VW, Opel, Mitsubitshi, Audi, Volvo, nyere Skoda og Saab, men er ikke fan av Mercedez, BMW eller franske biler (det med Mersa er ikke mannen enig i, men...). Noen tips til driftssikker, sikker og problemfri bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 14. august 2003 #2 Del Skrevet 14. august 2003 Volvo, Mitshubishi, Skoda, Toyota, Mercedes er bra biler. Sistnevnte er kjent for å holde lenge. Hvorfor tror du det er så mange Mercedes-taxier??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 14. august 2003 #3 Del Skrevet 14. august 2003 Skal du ha stasjonsvogn, så finnes det egentlig ikke noe alternativ til Volvo. Har selv hatt et veldig godt forhold til 940 stasjonsvogn, en problemfri og behagelig stor stasjonsvogn med plass til gud vet hva. Jeg fraktet motorer, kjøleskap, tv'er, alt mulig dritt og lort i min - uten problemer. Deleprisene er også utrolig behagelige, samt at den heller ikke er dyr å forsikre. Styrer flott, ligger pent på veien - og UTROLIG enkel å lukeparkere! Svingradiusen er imponerende liten og du sitter høyt og klart slik at det er null problem å se hjørnene. Gearkassen på 940 er uslitelig. Stort sett feilfrie bremser, selv om det er kjent med litt kluss bak om du ikke har regelmessig vedlikehold og renhold. En 98 mod (siste produksjonsåret, og det definitivt beste) burde ligge et stykke under 200.000,- Dette utsstyret BØR du ha: - Differensialsperre. Trust me, uten den er det av og til et helvete. - Air Condition, bilen er utrolig tett og varm. Ikke alltid like greit. - Hengerfeste, dette er koster nøyaktig 7695,- å ettermontere her i Bergen. - Rails. Livet er mye enklere med disse. Ellers er det meste standard. Kan være greit med automat, men manuellen er ingen ulempe. Trekkevnen på bilen er enorm. Campingvogner o.l er barnemat for denne bilen. Blir denne for stor, så er 850/V70 et minst like godt alternativ. For øvrig, jeg anbefaler på det sterkeste å holde seg LANGT unna Mercedes Benz. Det nytter ikke at dieselmotorene holder lenge når alt det andre ryr fra hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2003 #4 Del Skrevet 15. august 2003 Hørt om den ny Opel Meriva ? http://www.dinside.no/php/art.php?id=90683 Super bil; liten utenpå, stor inni (men ingen stasjonsvogn). Ekstremt fleksibel, baksetet kan flyttes rundt på i det uendelige... Vi ble forelsket etter en liten prøvetur! Fra dinside.no igår: Hva kjører bileksperten? Jogrim Aabakken jobber i DinSides motorredaksjon. Men sportsbiler hører stort sett jobben til. Privat er det familiens behov som avgjør. - Jeg kjører en Skoda Fabia stasjonsvogn, sier Jogrim, og grunnen er enkel: Jeg følte at vi her fikk mye bil for pengene. - Bilen er svært godt utstyrt og har i tillegg billig ekstrautstyr. Fabiaen gir også en høy kvalitetsfølelse, og det er heller ingen ulempe at kvaliteten er garantert av VAG-konsernet - som også står bak Audi, Skoda, Seat, og VW. Men hva ville valget blitt dersom du ikke trengte å bekymre deg over pengene - og hva ville du kjøpt om du skulle ha ny bil idag? - I den øvre prisklassen lar jeg meg friste av den enormt rommelige Mercedes-Benz E-klasse stasjonsvogn og ville valgt meg en kraftig dieselmotor. Et annet fristende alternativ er Volvo V70R. - Skulle jeg kjøpt bil i dag for egne penger, ville Skoda Fabia måttet konkurrere med Opel Meriva, avslutter Aabakken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 15. august 2003 #5 Del Skrevet 15. august 2003 - Bilen er svært godt utstyrt og har i tillegg billig ekstrautstyr. Fabiaen gir også en høy kvalitetsfølelse, og det er heller ingen ulempe at kvaliteten er garantert av VAG-konsernet - som også står bak Audi, Skoda, Seat, og VW. Kvalitet garantert fra VAG er nærmest en dårlig vits. Gjennom hele 90-tallet har de toppet listene over mest fabrikkfeil, og det gjør ikke saken bedre at det er ting av alvorlig karakter. Det har ikke forandret seg til dags dato. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 15. august 2003 #6 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg liker Audi, men Skoda er et ok alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå