Gjest Gjest_lill_* Skrevet 5. oktober 2009 #1 Del Skrevet 5. oktober 2009 Horfor eller hvorfor ikke, dersom ikke, hva skulle i såtilfelle ha gjort at du kanskje kunne vurdere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. oktober 2009 #2 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg forstår ikke spørsmålet. Graderer man ens partners skjønnhet etter en selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. oktober 2009 #3 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg forstår ikke spørsmålet. Graderer man ens partners skjønnhet etter en selv? Tiltredes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 5. oktober 2009 #4 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg forstår ikke spørsmålet. Graderer man ens partners skjønnhet etter en selv? Man har jo gjerne en liten idé om hvordan det ligger an, selv om man ikke akkurat bedriver gradering. Jeg tipper spørsmålet er: Jeg er forelsket i en utrolig kjekk gutt men tror ikke jeg er så pen selv, har jeg sjangs? Forskning viser at folk har en tendens til å bli tiltrukket av folk på samme nivå eller et par hakk høyere, men det er selvsagt ikke en regel uten unntak. Jeg har vært sammen med mange som har vært under meg på skalaen, og jeg ser det også rundt meg hele tiden. Personlighet er alltid viktigst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. oktober 2009 #5 Del Skrevet 5. oktober 2009 Mitt problem er at jeg forstår ikke begrepene "skala" og "gradering" i denne sammenheng. Det ville vært helt umulig for meg å "gradere" samboer og meg på en slik måte. Hvilken skala er det snakk om? Ens egen? Andres? Samboers? Er det bildemanipulerte modeller vi legger til grunn for en slik skala? Jeg vet ikke en gang om jeg har en slik skala. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 #6 Del Skrevet 5. oktober 2009 Inntrykket av utseendet påvirkes av følelsene man har for mennesket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 5. oktober 2009 #7 Del Skrevet 5. oktober 2009 Mitt problem er at jeg forstår ikke begrepene "skala" og "gradering" i denne sammenheng. Det ville vært helt umulig for meg å "gradere" samboer og meg på en slik måte. Hvilken skala er det snakk om? Ens egen? Andres? Samboers? Er det bildemanipulerte modeller vi legger til grunn for en slik skala? Jeg vet ikke en gang om jeg har en slik skala. Ok, sånn ja. Det er jo veldig subjektivt og ikke akkurat fastsatte grenser og universelle regler, men som sagt så har man vel en idé om hva både man selv og gjerne et eller annet statistisk flertall synes er pent og mindre pent. Kanskje ikke så lett å bedømme den man er sammen med når man er forelska, da er jo han den vakreste i verden uansett Men før man blir forelska så gjør man kanskje en mer eller mindre ubevisst vurdering. Hvis du f eks har et dårlig selvbilde og er interessert i en som du føler er mye vakrere enn deg så er det ikke så unormalt å bli litt skremt av det og føle at man ikke har sjangs. Det er bra du er "blind" for utseende, men mange er ikke det og sliter med å sjekke opp og være sammen med mennesker som de føler er mye penere enn seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #8 Del Skrevet 5. oktober 2009 Mitt problem er at jeg forstår ikke begrepene "skala" og "gradering" i denne sammenheng. Det ville vært helt umulig for meg å "gradere" samboer og meg på en slik måte. Hvilken skala er det snakk om? Ens egen? Andres? Samboers? Er det bildemanipulerte modeller vi legger til grunn for en slik skala? Jeg vet ikke en gang om jeg har en slik skala. Er du ikke litt i overkant politisk korrekt nå, Tabris? Mener du at hvis ti personer står foran deg har du ingen evne til å se at noen av dem er penere enn de andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. oktober 2009 #9 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Er du ikke litt i overkant politisk korrekt nå, Tabris? Mener du at hvis ti personer står foran deg har du ingen evne til å se at noen av dem er penere enn de andre? Det kommer helt an på. Hvis noen skiller seg markant ut på noen måte så blir det noe annet, men hvis alle har et "vanlig" utseeende, så har jeg ingen slik detaljskala. Derfor klarer jeg heller ikke å rangere meg og min samboer og si hvem som er penest eller styggest på en gitt skala. Endret 5. oktober 2009 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shady Lady Skrevet 5. oktober 2009 #10 Del Skrevet 5. oktober 2009 Folket på KG er akkurat like politisk korrekte som dei alltid har vore. Syns det her er eit heilt greit spm eg!! :gjeiper: Ein kan jo seie det så enkelt: Halvparten av alle på jorda som er i eit forhold er ilag med nokon som er mindre pene enn seg sjølv. Viss ein ikkje er einegga tvillingar (og då ville det vore litt rart å vere kjærestar), så er den eine penare enn den andre på ein eller anna skala, eller frå eit eller anna synspunkt. I teorien. Eg trur nok det er større problem om det er stor forskjell i "penheten". Altså, viss begge to er normalt pene og heilt ordinære, så er det sjelden det vil spele noka rolle, sidan det vil vere kvar sin tur å vere penast. Opptil auget som ser Men om det er stor forskjell, så skjønnar eg absolutt at det kan vere ei reell problemstilling. Eg skal vere så pass ærleg å innrømme at eg ved fleire høve har tenkt ting som: "Ojsann, han har virkelig fått seg ei flott dame!". Dvs, ein mann du ser på som mindre attraktiv kan kanskje få reaksjonar på at dama er "over hans liga". Er det ein usedvanleg vakker mann, så vil ingen reagere på at han har fått ei nydeleg dame. Og for å svare direkte på spm: Ja, eg kunne vore ilag med ein som er mindre pen enn meg. Men i mitt tillfelle syns eg faktisk at samboaren min er ilag med ei som er mindre pen enn han. Hehe! Vi stiller nok ganske likt, midt på skalaen begge to. Jada jada, det er det indre som tel! Men no snakkar vi heilt overfladisk her folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 5. oktober 2009 #11 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har nå engang lest at det er mindre stressende for en kvinne å være sammen med en mann som er mindre pen enn henne selv, enn det er å være sammen med en mann som er like pen eller penere enn henne. Så det skulle jo ikke være så galt det. Men uansett tror jeg at så lenge en er forelsket i en person, så ser man ikke på vedkommende som lite pen uansett, selv om vedkommende kanskje er mindre pen objektivt sett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. oktober 2009 #12 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er stort sett alltid sammen med menn som er styggere enn meg. Sånn er det å være overjordisk pen, men samtidig vakker inni. Da blir man for god for de kjekke overfladiske, og går heller for indre kvaliteter. Og som kjent er snille menn alltid ganske stygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shady Lady Skrevet 5. oktober 2009 #13 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er stort sett alltid sammen med menn som er styggere enn meg. Sånn er det å være overjordisk pen, men samtidig vakker inni. Da blir man for god for de kjekke overfladiske, og går heller for indre kvaliteter. Og som kjent er snille menn alltid ganske stygge. Og alle pene menn er drittsekkar! Det er jo noko alle veit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redstar Skrevet 5. oktober 2009 #14 Del Skrevet 5. oktober 2009 Eh.... det er jo det indre som teller, utsenet er bonus... Men det har jo ingenting om man er penere eller styggere enn sin partner? Man skal jo få frem det beste i partneren sin, da er det jo ikke så lett å være sammen med en som er styggere enn deg selv? Du syns jo ikke partneren din er stygg? Huh, sjønte ikke dette helt.. men hørtes veeeeldig "selvopptatt ut".. Om man har det synet så tror jeg ikke man har en partner så lenge:/ ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. oktober 2009 #15 Del Skrevet 5. oktober 2009 Og alle pene menn er drittsekkar! Det er jo noko alle veit Helt klart. Eller det vil si, det må jo finnes en, mitt mannlige motstykke, og perfekte partner, som er like god som han er kjekk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 #16 Del Skrevet 5. oktober 2009 Helt klart. Eller det vil si, det må jo finnes en, mitt mannlige motstykke, og perfekte partner, som er like god som han er kjekk... Og du påstår liksom at du ikke er kravstor!? Men fordelen med en mann som er mindre pen enn deg, er jo at du da virker enda penere ved siden av ham! Det er noen fordeler med det meste hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 5. oktober 2009 #17 Del Skrevet 5. oktober 2009 Og du påstår liksom at du ikke er kravstor!? Men fordelen med en mann som er mindre pen enn deg, er jo at du da virker enda penere ved siden av ham! Det er noen fordeler med det meste hehe Tro meg, jeg er slående vakker uansett hvem jeg står ved siden av. Trenger ikke sammenlignes for å være pen, jeg ER pen! PenEST, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madmartigan Skrevet 5. oktober 2009 #18 Del Skrevet 5. oktober 2009 Tro meg, jeg er slående vakker uansett hvem jeg står ved siden av. Trenger ikke sammenlignes for å være pen, jeg ER pen! PenEST, faktisk. Tror jaggu jeg ble avstandsforelska nå.... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 #19 Del Skrevet 5. oktober 2009 Tro meg, jeg er slående vakker uansett hvem jeg står ved siden av. Trenger ikke sammenlignes for å være pen, jeg ER pen! PenEST, faktisk. Hmmmmmmm - men er du realistisk da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 5. oktober 2009 #20 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har aldri sammenlignet mine kjæresters utseende med mitt eget. Jeg har falt for en hel pakke med personlighet og attraktivt utseende, men har aldri fundert over om de er mer eller mindre attraktive enn meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå