Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gamlegode10na
Skrevet

Sak: Min samboer dro vekk til Oslo forrige uke for å besøket slektniger han har der. Helt OK for meg, han hadde høstferie, jeg jobbet.

Da han kom hjem fikk jeg en uggen magefølelse på at noe ikke stemte, jeg spurte ham rett ut om noe hadde skjedd, hvilket han avkreftet og forsikret meg om at han elsket meg og at det var godt å komme hjem til meg etc etc. Magefølelsen var der ennå, så da han var i dusjen, så gjorde jeg det jeg alltid har sett på som uaktuelt - jeg sjekket mobilen hans.

Der finner jeg følgende på sendte meldinger: "Hei jente Oslo, vil treffe deg nå" og "noen som vil taste med mann Oslo". Ut i fra klokkeslett så har disse meldingene blitt sendt med noen få minutters mellomrom, og siste meldingen var "stopp" til samme nr kort tid etter.

Jeg fikk hakeslepp. Jeg har spurt og gravd om det er noe ha vil snakke om, og har på en fin måte sagt til han at om det er noe, så kan vi snakke om det. Jeg har også sagt til han at det er bedre at han sier ting som det er enn at jeg finner ut ting i etterkant. Han sier at det er ingenting, og at han elsker meg.

Hva gjør jeg?? Blir det helt feil å konfrontere ham med det jeg leste??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Der finner jeg følgende på sendte meldinger: "Hei jente Oslo, vil treffe deg nå" og "noen som vil taste med mann Oslo". Ut i fra klokkeslett så har disse meldingene blitt sendt med noen få minutters mellomrom, og siste meldingen var "stopp" til samme nr kort tid etter.

Dette er åpenbart en av disse chattetjenestene for mobiltelefon der en betaler noen kroner per mottatt melding, og når en ikke vil ha flere meldinger så sender en "stopp". Ikke til den en taster med, men til operatøren/serveren bak.

Hva mer som kan ha skjedd eller ikke skjedd vet jeg jo ikke, og hva du skal gjøre med det overlater jeg til andre å svare på.

Skrevet
Jeg fikk hakeslepp. Jeg har spurt og gravd om det er noe ha vil snakke om, og har på en fin måte sagt til han at om det er noe, så kan vi snakke om det. Jeg har også sagt til han at det er bedre at han sier ting som det er enn at jeg finner ut ting i etterkant. Han sier at det er ingenting, og at han elsker meg.

Og særlig sterkere oppfordring til å prate frivillig kan vel ingen forlange.

Men det måtte jo være noen mottatte meldinger på den telefonen også, eller var de slettet?

Uansett, hvis det bare dreier seg om chatting så er det ganske uskyldig (etter min mening, men ikke alle er enige).

Jeg aner ærlig talt ikke om du bør si det rett til ham. Det er en slags inntrengning i privatsfæren å sjekke mobiltelefonen. Samtidig er han ikke helt ærlig han heller, tydligvis.

Gjest Gamlegode10na
Skrevet

Ingen meldinger i innboksen.

Jeg vet at jeg har tråkket over en grense da jeg sjekket mobilen, men jeg blir rett og slett kvalm av å vite det jeg vet og at han sier at ingenting har skjedd.

Skrevet
Ingen meldinger i innboksen.

Jeg vet at jeg har tråkket over en grense da jeg sjekket mobilen, men jeg blir rett og slett kvalm av å vite det jeg vet og at han sier at ingenting har skjedd.

Ikke rart du blir kvalm. Og du blir sikkert ikke kvitt følelsen før du vet.

Og det er bare du selv som vet hvordan han vil reagere hvis du konfronterer han med det, det er faktisk helt umulig for meg, og andre her, som kjenner ikke kjenner ham, å vite. Vil han bli forbanna og forlate deg, og vil du syns at det er på sin plass? Vil han tilstå og be om tigivelse, og vil du i så fall gi ham det osv. Eller vil han rett og slett forsøke å bortforklare det etc. Kort sagt, velger du å leve med usikkerheten, og håpe det beste for framtiden, eller må du ha visshet uansett konsekvenser, det må du nesten bestemme deg for selv.

At det ikke var noen meldinger i innboksen betyr selvfølgelig at han enten har slettet dem, og glemt de i utboksen, eller så har han angret seg og sendt stopp før han fikk noen. Ettersom stoppmeldingen var sendt like etterpå kan det tyde på det siste, og dermed har det egentlig ikke skjedd noe, men dette blir gjetning. (Han kan jo for den saks skyld ha sendt meldinger før, og slettet dem.)

Du sa du fikk en uggen følelse da han kom hjem, og det var før du så på telefonen, hva bygde du den på? Har det skjedd andre ting før som ga deg en urolig følelse.

I alle fall er noen av disse mobilchattetjeneste rent lureri etter hva jeg har hørt. Ettersom en ikke blir fakturert for hvor aktiv en er selv, men for hvor mange meldinger en mottar, er det klart at de som står bak dette har et motiv til å få sendt så mange som mulig. Jeg har lest at i noen tilfeller er det rett og slett firmaet bak som genererer fiktive meldinger og sender, og dermed finnes det kanskje ingen reell kontaktsøkende dame bak. (hmm, klønete sagt, men du forstår hva jeg mener antar jeg.)

Eventuelt kan du sjekke telefonregninga hans hvis du har tilgang til den, den bør kunne si noe om slik aktivitet tror jeg.

Gjest Gjest_Pedro_*
Skrevet

Det eneste sikre er at du TS har gjort et uakseptabelt overtramp. Det du gjør når du sjekker mobiltelefon, er omtrent det samme som å åpne andres brev. I noen tilfeller er det straffbart.

Han sier at det ikke har skjedd noe. Du kan ikke bevise at det har skjedd noe, bare at du har hatt dårlig magefølelse og samtidig ikke har vist ham tillit. På toppen av det, har du snoket.

Det er åpenbart at du ikke stoler på ham. Og når han får høre at du jar snoket, er det sansynlig at han forlater deg. Jeg ville ha gjort det, fordi det er en form for utroskap. Dermed - tillitskrise og sannsynligvis brudd.

Skrevet
Det eneste sikre er at du TS har gjort et uakseptabelt overtramp. Det du gjør når du sjekker mobiltelefon, er omtrent det samme som å åpne andres brev. I noen tilfeller er det straffbart.

Han sier at det ikke har skjedd noe. Du kan ikke bevise at det har skjedd noe, bare at du har hatt dårlig magefølelse og samtidig ikke har vist ham tillit. På toppen av det, har du snoket.

Det er åpenbart at du ikke stoler på ham. Og når han får høre at du jar snoket, er det sansynlig at han forlater deg. Jeg ville ha gjort det, fordi det er en form for utroskap. Dermed - tillitskrise og sannsynligvis brudd.

Det har kanskje ikke skjedd noe seksuelt, men jeg vil faktisk påstå at hvis min mann kontakter en teletjeneste for å finne seg mulige elskerinner når han skal til Oslo, så er det forsøk på utroskap i seg selv, enten han nå lyktes i det eller ikke.

Skrevet

Går det ikke an å sjekke en logg med teleselskapet da?

Skrevet
Går det ikke an å sjekke en logg med teleselskapet da?

I så fall eksisterer den muligheten for eier av telefonen, og for politiet. Ikke for mulig bedratte samboere.

Gjest Gamlegode10na
Skrevet

Jeg VET at jeg har gjort noe jeg ikke burde nemlig å sjekke telefonen hans. Angående å sjekke telefologg hos teleselskap kan man vel ikke gjøre uten videre? Dessuten så har vi ikke telefoner med abonnement. Angående magefølelsen, så kom den bare ut av intet. Ingenting i forholdet er forandret, alt er som før = som det alltid har vært: fine ord,komplimenter, regelmessig og GOD sex, blomster dann og vann.

Det å konfrontere ham med hva jeg har lest kommer jeg ikke til å gjøre ettersom jeg er enig at det er et overtramp jeg har gjort. Så enn så lenge så følger jeg med og lar livet gå sin gang. Det tror jeg er det rette å gjøre. Jeg tror ikke han har vært utro i teknisk forstand inderst inne.

Takk for mange fine svar forresten

Skrevet
Angående å sjekke telefologg hos teleselskap kan man vel ikke gjøre uten videre?

Så enn så lenge så følger jeg med og lar livet gå sin gang. Det tror jeg er det rette å gjøre.

Nei, bare den som eier abonnementet kan få ut logg. Telefonselskapet har rett og slett ikke anledning til å gi det til noen annen.

Jeg tror løsningen du har valgt er riktig, i alle fall for denne ene gangen.

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...