Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Noen som vet om det arrangeres turer dit, type charter på en måte, hvor man i fellesskap med guide kjører buss rundt og ser det som er verdt å se?
Gjest ts Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Eller hvordan funker det å ha Edinburgh som base (hotell der), og så komme seg rundt med kollektivtransport? Er det mye å se ikke så altfor langt unna Edinburgh? Slott og sånn?
Gjest UTLOGGET FOR ØYEBLIKKET Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Hei. Hvis du lager deg en bruker skal jeg sende deg en PM. Broren min har masse erfaring med akkurat det du er ute etter, så kan sikkert gi deg mailen hans i morgen (mandag). Hvis du er intr. selvfølgelig
*Enigma* Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Eller hvordan funker det å ha Edinburgh som base (hotell der), og så komme seg rundt med kollektivtransport? Er det mye å se ikke så altfor langt unna Edinburgh? Slott og sånn? Det er ikke noe problem å bruke Edinburgh som base. Mye ting som ligger i nærheten av Edinburgh. Vet ikke om du har vært inne på www.visitscotland.com? Der får du en del tips om ting man kan gjøre/se. Er du interessert i Whisky så ligger Glenkinchiedestilleriet ikke så langt unna, ca 40-50 min kjøring. Blair Athol ligger omtrent 1,5 t unna. Her finner du en oversikt over destillerier, hvordan komme seg dit osv. Glasgow ligger ca 50 min unna med toget, det er mulig å dra på dagstur til Inverness, selv om jeg nok vil anbefale å ta en overnatting. Det finnes en haug med selskaper i Edinburgh som arrangerer bussturer rundt i Skottland med og uten overnattinger. Haggisadventures og Macbackpackerser to av dem. Det er heller ikke noe problem å komme seg rundt med tog og buss på egenhånd. Det er jo også masse å se i Edinburgh. Man kan nesten ikke besøke byen uten å ta en tur på Edinburgh Castle, i tillegg har du National Gallery, Forth Rail bridge, Holyrood Palace, Arthur's Seat, Scott Monument, Whisky experience centre osv. Litt enklere å gi anbefalinger hvis du sier noe om hva dere er interessert i, og når dere har tenkt å dra dit. I desember f.eks har de tysk julemarked på The Mound, skøytebane i Prince's garden og et pariserhjul ene enden av Prince's street.
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #5 Skrevet 5. oktober 2009 Eller hvordan funker det å ha Edinburgh som base (hotell der), og så komme seg rundt med kollektivtransport? Er det mye å se ikke så altfor langt unna Edinburgh? Slott og sånn? kanskje denne artikkelen kan være til hjelp? http://www.varingen.no/artikkel.asp?Artid=25015
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå