Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #1 Del Skrevet 4. oktober 2009 Bruker du bunaden din på en dag som f.eks julaften? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lovenemo Skrevet 4. oktober 2009 #2 Del Skrevet 4. oktober 2009 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 4. oktober 2009 #3 Del Skrevet 4. oktober 2009 Nei, den brukes på 17. mai og på "store" dager som dåp og konfirmasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia Sava Skrevet 4. oktober 2009 #4 Del Skrevet 4. oktober 2009 Nei, ikke julaften. Men jeg har brukt den en nyttårsaften... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 5. oktober 2009 #5 Del Skrevet 5. oktober 2009 Nei, den brukes på 17. mai og på "store" dager som dåp og konfirmasjon. Samme her. Men nå får jeg ikke brukt den for den må inn på "reparasjon". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitty_katt Skrevet 5. oktober 2009 #6 Del Skrevet 5. oktober 2009 Bruker bunad på 17.mai, dåp, konfirmasjon og lignende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #7 Del Skrevet 5. oktober 2009 Nei, julaften er ikke en typisk bunadsanledning. (og herregud så varmt det ville vært, det er ille nok i vanlig kjole!) Bunaden tas frem på 17. mai, bryllup, dåp og konfirmasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #8 Del Skrevet 5. oktober 2009 Min sognebunad brukes på 17. mai, i barnedåp og komfirmasjoner. Og på slektstreff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #9 Del Skrevet 5. oktober 2009 Nei, bunaden min passer ikke. Det har den ikke gjort på mange år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lilla_* Skrevet 5. oktober 2009 #10 Del Skrevet 5. oktober 2009 Nei. Den brukes på 17. mai, konfirmasjoner, bryllup o.l. Men jeg vet om folk som bruker bunad på julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hanne Maren Skrevet 5. oktober 2009 #11 Del Skrevet 5. oktober 2009 I dag bruker jeg kun bunad til konfirmasjoner og 17.mai. Men tidligere, da jeg jobbet på en stor, ærverdig klesbutikk i Oslo, stilte vi alltid i bunad lille julaften og ev. julaften. Det var en fin tradisjon, tror de gjør det fremdeles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 5. oktober 2009 #12 Del Skrevet 5. oktober 2009 Aldri på julaften, kun på andre store festdager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kiyo Skrevet 5. oktober 2009 #13 Del Skrevet 5. oktober 2009 Nei, den brukes til 17.mai, dåp, konfirmasjoner etc ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 5. oktober 2009 #14 Del Skrevet 5. oktober 2009 Tror ikke jeg har brukt bunaden min på minst fem år. Orker ikke å ta på meg noe slikt i sommerbryllup, 17. mai går jeg i uniform og det er ikke et naturlig plagg å ta på på julaften når det er dritvarmt innendørs og man er i en del bevegelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 5. oktober 2009 #15 Del Skrevet 5. oktober 2009 Vi bruker bunad på julaften. Og selvfølgelig 17.mai, dåp, konfirmasjon, bryllup, slektstreff osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redstar Skrevet 7. oktober 2009 #16 Del Skrevet 7. oktober 2009 Som eldste mann i flokken og 6 søsken(ikke alle er hele:p ) så ja, jeg bruker bunaden min... I komfimasjoner og dåp har det også vært de 2 siste åra.. Skulle gjerne ønske jeg hadde flere muligheter til å bruke den:) På 17.mai kommer jeg meg aldri ut døreneså da bruker jeg ikke bunaden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 7. oktober 2009 #17 Del Skrevet 7. oktober 2009 Bruker bunaden 17. mai, konfirmasjon, dåp, bryllup, enkelte julaftener o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. oktober 2009 #18 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg bruker bunaden min på julaften, 17.mai og andre begivenheter der det passer seg. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #19 Del Skrevet 7. oktober 2009 17.mai og konfirmasjoner. Har også brukt den i et bryllup (da ble man oppfordret i invitasjonen til å bruke bunad hvis man hadde det). En og annen dåp har jeg vel også brukt den. Har aldri sett noen bruke bunad med unntak i det ene bryllupet hvor brudeparet ønsket det spesielt, og har heller ikke hørt om noen som bruker det på 17.mai. Jeg er egenlig ikke så glad i å bruke bunad. Det kan være greit på 17.mai for da er det ofte dårlig vær her i byn, men ellers synes jeg ofte det er tungt å gå med i varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 7. oktober 2009 #20 Del Skrevet 7. oktober 2009 17. mai, dåp og konfirmasjoner for det meste. Jeg kunne godt brukt den i bryllup også. Før var jeg ikke spesielt glad i bunad, men jeg har blitt det nå. Jeg har aldri brukt den på julaften før, men jeg kunne sikkert gjort det hvis jeg ikke hadde visst hva jeg skulle ha på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå