Gå til innhold

Hvor mye penger bruker/brukte dere på leie av lokaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min kjære og jeg ser for tiden etter lokaler, men vil helst gjerne finne noe som er fint (med mulighet for å vie ute), samtidig som det ikke koster skjorta.

Så da er spørsmålet til dere: hvor mye penger brukte/bruker dere på leie av lokaler?

Tar gjerne i mot tips til lokaler, selv om vi egentlig i bunn og grunn har funnet ut hvor vi ønsker å leie. Vi sitter dog litt på gjerdet, da vi begge synes det er ganske mye penger (12 000 kr), så vi vil gjerne høre litt her først hva som er fornuftig å forvente.

Det blir forresten i underkant av 40 gjester.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

EDIT:Ahh, jeg tok feil...jeg satte opp prisen for leie for både fredag OG lørdag (pga dekortering), men nå har vi fått noen til å gjøre dette for oss lørdagen så vi betaler 6200 (ikke 9300)!Vi leier et helt hus med hage eks. rydding. Med rydding og eventuelt leie av stereo og ekstra tillegg for fest etter kl 00.00 kommer vi opp i 8000-ish. Det er da plass til 90 gjester i storsalen, men vi blir bare 65 tl middag og ytterligere 10 til kaffe så vi har god plass! :jepp:

Endret av Cæmis
Skrevet

Vi skal leie telt så det blir jo noe annet.

Selskapstelt med alt av tilbehør (stoler, bord, servise, osv osv) kommer på ca 40 000 til 80 gjester.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Brukte 15 000,- på et lokale på det sentrale østlandsområdet. Det var ganske billig.

Har hørt at rundt om i landet så koster det gjerne mellom 20-25 000 og oppover.

Har du funnet noe så billig ville jeg løpt og kjøpt med engang!

Skal dere gifte dere snart?

Skrevet

Vi betalte 9800 kr for å leie et veldig flott gammelt lokale i gamlebyen i Fredrikstad. Det inkluderte leie fra fredag til mandag med gulvvask og toalettvask, samt dekketøy for opptil 150 gjester... Det var absolutt noe av det rimeligste vi fant med mindre vi skulle ha grendehus, spedierhus eller lignende...

Skrevet

Vi hadde grendahus. Det var 2500 i leie for en langhelg (tors-søn) - og 700 ekstra for vasking.

Vi var nødt til å ta et lokale som rommet over 100 stk, og da var grendahuset eneste alternativet her hvor jeg bor. Når vi fikk ha det hele helga, var det god tid til å pynte MYE der inne... Hadde vi fått en flott, gammel ballsal til 10 000 mer, ville vi nok ha vurdert det, selv om grendahuset ble helt OK etter pyntinga.

Skrevet (endret)

Det spørs nok hvor du er i landet. Vi har lokale i Oslo og betaler 18000 for leie av lokalet (det er ekstra for dekking av bord osv). Lokalet vårt tar opp til 150 pers (vi regner med rundt 100).

Endret av lilleGrethe
Skrevet

Vi kunne aldri brukt 15 000,- ++ på leie av et lokale, for en eneste helg.

Så, vi leier grendehuset her, som da inkl. alt av bestikk, osv som vi trenger, ikke trenger vi å vaske heller. Har huset fra torsdag/fredag-søndag kveld.

Dette koster oss 1200,-

Grendehuset ser helt OK ut, passe stort. Det er to rom, slik at vi setter på plass bord til middag i rommet som er nærmest kjøkkenet, og resten til kaffe/kaker. Vi må da flytte på toppen 5 bord når vi skal bytte rom.

Vi blir en plass mellom 50-60 stk til middag/kaffe.

Skrevet (endret)

For tiden bor vi i Kristiansand, men selv kommer jeg fra Oslo, og vi har begge nær familie i Akershus, så Oslo eller Akershus er derfor mest ønskelig.

Vi gifter oss ikke før i august 2011, men vi ønsker å få dette på plass så tidlig som mulig, så slipper man å stresse med det senere - og det gir tid til å spare opp penger til eventuelt lokale.

Stedet vi har hatt lyst til å leie har stor personlig betydning for oss, da det var der vi ble offisielt sammen, samt at det er et nydelig sted. Dette stedet er i Oslo. Det er også her vi ønsker å bli viet, da vi ikke skal ha noen form for kirkelig vielse. Vi ønsker egentlig å bli viet ute, noe som det er mulighet for her, men det er også mulighet for å bli viet inne om været skulle bli dårlig.

Jeg kjenner jeg trekkes mer og mer mot denne løsningen, problemet er bare at vi ikke får velge catering selv, altså at de har en avtale med et byrå. Jeg aner ikke helt hva som er vanlig å betale, men for 33 gjester sånn ca vil det hele komme på 58 375 kr, inkludert leie av lokale, 3-retters, rød- og hvitvin, bryllupskake, kaffe avec, samt kokk og servitører + musikkanlegg. Er dette mye eller lite (jeg skjønner her at det er et definisjonsspørsmål, men hva er "vanlig" å betale for slikt)?

Vil bare opplyse om at da vil det egentlig være mesteparten av vårt budsjett, siden kjole, sko og tilbehør til meg er allerede kjøpt inn, leie av eventuelt limosin, frisør, fotograf og smoking/dress til min kjære vil være det som gjenstår. Pynt, + kaker osv skal lages selv/fikses på annen måte.

Endret av Yvonne
Skrevet
Vi må ut med 3000 for hele helgen.

Er dette inkludert mat, drikke, musikk, servitører osv?

Skrevet

Vi betalte bare 1000 kr for selve lokalet (firmarabatt). Catering, som var bundet til lokalet, kom på ca. 25000 kr for 80 stk (3 retter). Vi kjøpte inn all alkohol selv og betalte ca 10-15000 kr for dette (åpen bar og mange drikkeglade venner :fnise: ). Ellers betalte vi 750 kr for utvask og 700 kr for en ''sjefsservitør'' som måtte være der. Resten av servitørene fikset vi selv (''dugnad''), det samme med bartender. Vi fikk også fri bruk at anlegg, projektor + +.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Vi gifter oss ikke før i august 2011, men vi ønsker å få dette på plass så tidlig som mulig, så slipper man å stresse med det senere - og det gir tid til å spare opp penger til eventuelt lokale.

Jeg kjenner jeg trekkes mer og mer mot denne løsningen, problemet er bare at vi ikke får velge catering selv, altså at de har en avtale med et byrå. Jeg aner ikke helt hva som er vanlig å betale, men for 33 gjester sånn ca vil det hele komme på 58 375 kr, inkludert leie av lokale, 3-retters, rød- og hvitvin, bryllupskake, kaffe avec, samt kokk og servitører + musikkanlegg. Er dette mye eller lite (jeg skjønner her at det er et definisjonsspørsmål, men hva er "vanlig" å betale for slikt)?

De fleste steder i Oslo får en ikke lov til å legge inn bestilling så lang tid i forveien. Avtaler blir ofte inngått 6 mnd før, reservasjon ca 1 år før.

Prisene kan jo også endre seg veldig på 2-3 år. Samt at dere må jo gjerne betale depositum, og må betale gebyr om dere avlyser, med tanke på at dere har vært sammen så kort tid, og det er så lenge tid så kan det jo være lurt å vente.

60 000 for 33 gjester virker og helt tullete dyrt. Dette er jo kun maten, drikken og slikt sier du, så kommer alt annet i tillegg. Ender raskt opp på 100 000 da for et bryllup med kun 33 gjester :sjokkert:

Skrevet

Vi leide et sted vi kunne skaffe alt selv. Likevel så kostet leien av stedet 12.000 kr for hele helga (vi fikk begynne torsdagskveld siden ingen andre brukte huset og hadde nøklene til mandag).

I tillegg kom mat til 67 stykker (buffet, ca 18.000 inkl kjøring), servitører (5 stk, 7700 kr), drikke (ca 14.000 for all drikke, velkomstdrink/drikke til mat/fest/alkoholfritt), musikkanlegg (1750 kr), samlet ble dette ca 45.000 kr.

Gjest gjest tina
Skrevet

Heisan

vi betaler 23000 for 3 rettersmidag til ca 50 mann og da er det 4 servitører fra kl ca 1330 til ca kl 0230 på natta ,så kommer lokale utnom på 4500 inkludert vask fra fredag til søndag.

Vi skal kjøpe alkohol selv i sverige tenkte vi,men dette er i trøndelag da..

Skrevet

Leien av vårt lokale kostet 3000, og da kunne vi organisere alt selv. Men vi måtte betale timespris for at en av de ansatte skulle være der så lenge vi var der, så leien endte vel på rundt 12000..

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Jeg synes ikke 60 000 høres urimelig ut når det inkluderer absolutt alt.

I min familie er det tradisjon at brudens far betaler, så vi slapp å tenke på pris. Jeg trodde det var det vanligste, men her får jeg inntrykk av at de fleste betaler selv?

Skrevet
I min familie er det tradisjon at brudens far betaler, så vi slapp å tenke på pris. Jeg trodde det var det vanligste, men her får jeg inntrykk av at de fleste betaler selv?

Det er nok langt mer vanlig at man betaler bryllupet selv enn at brudens far gjør det.

Skrevet

Er det så viktig hva alle andre gjør da? Så lenge dere har råd til å betale for det dere vil ha, så synes jeg dere skal drite i at dere betaler mer enn andre. Det gjør i allefall vi :)

Gjest Dealill
Skrevet

Vi gifter oss i februar. Har egentlig ikke begynt å tenke på utgiftene ennå, men jeg skjønner jo at det kan være lurt... Vi har ikke bestemt oss for lokaler ennå, men jeg har vært i alle byens selskapslokaler (Bergen) og finner liksom ikke noe sted jeg synes er finere enn hjemme hos mor og far. :kgbaby: Det viktigste er vel at det blir personlig og minneverdig og jeg synes absolutt man skal følge hjerte gjennom hele bryllupsprossesen, slik blir bryllupet personlig og unikt. (aller helst ville jeg giftet meg på hytten vår på fjellet, men vi klarte ikke å oppdrive nok snøscotere til å frakte gjestene.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...