Gjest gressklipper Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 En av landets mest anerkjente familieterapeuter mente det var utroskap dersom man måtte skjule/lyve om ting for kjæresten sin..... Mao hadde "hemmelig" mailadresse hvor man kunne kontakte nr 2, eller måtte lyve om hvem man fikk sms fra osv.... Noen mener utroskap kun er når det involverer sex, men.....hva mener dere??
Gjest Pannekaker Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Grensen går ved flørting når det gjelder fysisk utroskap. Syntes psykisk utroskap er værre, og hadde hatt lettere for å akseptere at han hadde hatt sex med en annen jente, enn om han åpnet seg opp, diskuterte forholdet vårt, og pratet om problemer han har ved meg med ei anna i steden for å ta det opp med meg.. Nettsex er også utroskap for min del.
Nuith Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Hvis han holder noe skjult fordi han VET at han gjør noe han ikke burde gjøre mot sin partner, så er det vel ganske opplagt at det er over grensen...
Gjest Pannekaker Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Hvis han holder noe skjult fordi han VET at han gjør noe han ikke burde gjøre mot sin partner, så er det vel ganske opplagt at det er over grensen... Signerer
Gjest Nattvette Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Grensen går ved flørting når det gjelder fysisk utroskap. Syntes psykisk utroskap er værre, og hadde hatt lettere for å akseptere at han hadde hatt sex med en annen jente, enn om han åpnet seg opp, diskuterte forholdet vårt, og pratet om problemer han har ved meg med ei anna i steden for å ta det opp med meg.. Nettsex er også utroskap for min del. Hvis han holder noe skjult fordi han VET at han gjør noe han ikke burde gjøre mot sin partner, så er det vel ganske opplagt at det er over grensen... Signerer disse.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Hvis han holder noe skjult fordi han VET at han gjør noe han ikke burde gjøre mot sin partner, så er det vel ganske opplagt at det er over grensen... Signerer denne! Dersom man gjør noe man ikke ville latt partneren gjøre, er man over grensen. Likt skal være likt!
Gjest Iah Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Hvis han holder noe skjult fordi han VET at han gjør noe han ikke burde gjøre mot sin partner, så er det vel ganske opplagt at det er over grensen... Signerer. Min grense for utroskap går langt før fysisk seksuell kontakt.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Enhver kontakt med det motsatte kjønn som han føler han må holde hemmelig for meg, ville i mine øyner være utroskap. Følelser for andre som han holder hemmelig og aldri gjør noe mer utav, er på en måte utroskap også (mentalt), men de vil vi aldri få vite om, så de blir sjelden et problem. Men nesten like sårende vill det ha vært om vi visste...
B.A. Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Er veldig enig med de andre som har skrevet her. Grensen for utroskap er når man føler man må holde oppførselen sin skjult for partneren.
*appifany* Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Er det bare jeg som er på viddene og mener at par selv i mellom må fastsette disse grensene sine selv?
Gjest Iah Skrevet 5. oktober 2009 #11 Skrevet 5. oktober 2009 Er det bare jeg som er på viddene og mener at par selv i mellom må fastsette disse grensene sine selv? Er det noen som har sagt noe annet? Alle her forteller jo om sin definisjon på utroskap. Ikke hva som skal gjelde for alle?!
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #12 Skrevet 5. oktober 2009 Jasså så fortielse er utroskap. Det finnes da de som tolker åpenhet som utroskap også, altså at man ikke skal snakke med andre menn. Så det er tydeligvis ulike definisjoner ja.
Tabris Skrevet 5. oktober 2009 #13 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg mener også at utroskap er når en går over grensene for det paret selv har blitt enige om er akseptabelt i deres forhold.
LilleBille Skrevet 5. oktober 2009 #14 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg synes definisjonen at det han kan gjøre med moren sin eller forran meg - det er greit. Og når man føler at man må hemmeligholde noe - da er man på ville veier.
waco Skrevet 5. oktober 2009 #15 Skrevet 5. oktober 2009 Så da er vi enige om at hemmelig onani er utroskap.
*appifany* Skrevet 5. oktober 2009 #16 Skrevet 5. oktober 2009 Så da er vi enige om at hemmelig onani er utroskap. Tydeligvis
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #17 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg vil vri litt på spørsmålet og si: Hva er det å være tro/trofast? Å være tro er for meg å verne om forholdet og forholdets eksklusivitet, og hverandres trygghet. Mentalt: Å holde på partner som livsledsager, og ikke åpne opp for intime betroelser til andre menn, type min kjæreste forstår meg ikke. Å dele sitt innerste med partneren, og ikke med andre menn. Emosjonelt: At når en merker at kjemien blir veldig god med en utenforstående, og en kjenner at det for en eller begge kan være eller utvikle seg til noe annet enn vennskapelig tone, så trekker en seg vekk fra den relasjonen, i stedet for å gå nærmere for å utforske hvor tett en kan komme, mens en lurer seg selv og alle andre med at en ikke har til hensikt å komme i en utroskapssituasjon eller bli forelsket. For å unngå å bli forelsket, er det viktig å søke avstand mens man kun kjenner spenningen. Ikke vente til man har det oppover ørene, og kanskje har oppført seg illojalt eller vært seksuelt utro. Ærlighet: At alt en gjør, tenker og føler i forhold til andre, kan fortelles til partner. Bekreftelse: At man sørger for å holde partner trygg på at hun/han er den utvalgte, og ikke en vane. At en ikke spiller sosiale sjalusispill eller lar likegyldigheten gjøre partner utrygg. Flørt: At en følger regler innad for hvordan og hvor mye det er greit å flørte utad. Og at en ikke flørter videre med noen hvis man merker en undertone av alvor i det. Fysisk: Her er det vanskelig å sette spesifikke grenser. Hvis kjæresten min var forelsket i en på jobben, men ville bli i forholdet, ville jeg synes det var en slags utroskap å danse tett med henne på julebordet. Men hvis han bare syntes kollegaen på seminaret var sexy, hadde jeg kanskje syntes det var greit at han tok en liten runde på dansegulvet for å nyte tiltrekningen litt, så lenge han lot det bli med det. Jeg opplever også at jeg ville satt ulike fysiske grenser for ulike menn jeg har vært sammen med. Grensene for hva jeg ville akseptere går i alle tilfeller et godt stykke før sex, men om han har delvis falt for fristelsen og så fått selvdisiplinen til å kicke inn igjen, hadde jeg ikke slått opp for førstegangsklining.
Satyr Skrevet 5. oktober 2009 #18 Skrevet 5. oktober 2009 Er veldig enig med de andre som har skrevet her. Grensen for utroskap er når man føler man må holde oppførselen sin skjult for partneren. Alle dere som skriver dette; innser dere ikke at dette faktisk er en tautologi, en sirkelslutning som ikke har noe innhold i det hele tatt? Hvis en vet, eller tror en vet hva partneren legger i utroskap, da er det vel ikke så rart om det er en korrespondanse mellom det at man "føler man må holde oppførselen sin skjult for partneren" og motpartens definisjon av utroskap? Satyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå