Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Så på nyhetene i dag, at i hjemmet så er det faktisk kvinner som slår oftere enn menn :o . Men man ser ikke på dette som mishandling fordi kvinnen er "svakere" en mannen, det er mer en måte og yttre seg på :o . Det var til og med en lege som utalte seg at det ble veldig sjelden fysisk skade på de som blir slått av kvinner.

Men er det mer riktig at det ikke skal bli sett mer alvorlig på bare fordi vi ikke slår hardt nok :roll: .

Videoannonse
Annonse
Gjest Atacand
Skrevet

Jeg synes det er like ille jeg da om kvinner slår vold er vold.Trist at de bare feier det under teppet,de trenger hjelp de også.Det er like vondt å få psykiske problemer grunnet vold.

hilsen

Gjest Anonymous
Skrevet

Få som er villige til å kommentere dette gitt. Vel, vel, er vel ikke noe annet å vente på et forum for kvinner. Men om mannen slår, da kan vi diskutere.

Gjest Anonymous
Skrevet
:forvirra: . Ja jeg stussa litt over det jeg og. Vi er veldig raskt framme når det er snakk om menn som mishandler kvinner.
Skrevet

Jeg synes ikke det er like ille når det er snakk om fysisk terror - av den grunn du nevner at kvinner sjelden slår så hardt at det blir mye skade. Kinner blir jo faktisk mishandlet fysisk av menn. MEN det er ingen unnskyldning for at kvinner skal kunne slå - selvfølgelig skal de ikke det. Psykisk terror er jo heller ikke bra - tror det er mange kvinner spm har 'overtaket' på sin mann.

Men jeg vil vel dessverre tro at det er en mye høyere terskel for en mann som blir slått enn en kvinne å gå til anmeldelse av dette. Det er vel kanskje fordi det ikke er så synlig.

Skrevet
Oppsiktsvekkende nok er det flere menn enn kvinner som oppgir at de er blitt slått av partneren.

Det er dette de snakker om. At flere menn oppgir de blir slått kan ikke konkluderes med at kvinner er like voldelige i like stor grad som menn. En kvinne kan slå i en heftig krangel - dermed kan mannen si han har blitt slått. Mens det er vel flertall menn som denger løs på damen i tide og utide bare for å ha henne under kontroll? Det var min lille generalisering da...

At det er riktig synes jeg likevel ikke da.

Skrevet

mange menn er jo også rett og slett for flaue til å innrømme at de blir slått av kona. det er veldig synd.

Iset

Gjest Anonymous
Skrevet

Må inrømme at jeg har slått et par gnager, MEN på TULL! Og ikke hardt...

Menn må jo tåle litt! Så lenge det ikke er vold!

Skjønner at du mente sikkert vold, men er mannen sær nok så vil han klage på alt mulig!

Skrevet

Vold er vel vold uansett hvem som slår? Er det ikke det da??

Stiller meg undrende til at der er mindre alvorlig dersom kvinner slår enn om det er menn. Jeg kan være enig i at det ikke får like store konsekvenser dersom en kvinne slår (fordi hun sannsynligvis ikke er like sterk fysisk), men det er vel ikke hovedsaken?? Den psykiske terroren i dette er vel lik, uavhengig om det er menn eller kvinner som utøver volden.

Blir litt irritert kjenner jeg.... :x

Skrevet

Menn må jo tåle litt!

---> ...ehm....Hvorfor det?....! <------

Skrevet

Husker det sto et fint ordtak i samfunnsboka mi på ungdomsskolen. Det var et gammelt russisk et, og det lød «Kvinner er ikke som porselensdukker. De knuser ikke om du slår dem litt». Det er omtrent like lurt å si som

Menn må jo tåle litt! Så lenge det ikke er vold!

:x

Skrevet

Vold er vold, og psyksik kan det vere værre for en mann å bli slått enn for en dame. Han skal jo være den sterke, og det er ikke det samme støtteapparatet rundt.

Juridsik sett er det allikevel ingen tvil om at det er stor forskjell på å bli slått uten å få skade, og å bli slått å få knust kjeven/brukket nesen. Slik sett kan menns vold være "verre" enn kvinners.

Tanken bak hos mann og kvinne er imidlertid den samme, og de burde skamme seg.

Skrevet

Dette har vore framme i media før - og det er ikkje styrken i slaget som er det verste. Det er slaget i seg sjølv. Og det inkluderer såkalla tulleslag.

Kva skjer med ein mann som blir slått fleire gongar? Følgjande har kome fram tidlegare:

- Han blir usikker. Kvifor slår ho meg? ("Tulleslag", godmodige slag, ...)

- Han blir frustrert - og frustrasjonen samlar seg kanskje opp. På eitt eller anna vis må han få utløp for det. (Og helst etter kvart, og ikkje sama det opp som ein trykkokar.)

- Han blir redd, tilbaketrukken.

Dette er følgjer eg hugsar eg har lest "uskuldige" slag kan få. Ikkje noko særleg å trakta etter, er det? Kanskje det på ein måte er verre enn fysisk harde slag, for det er ingen blåmerke å visa fram - og kor alvorleg blir eigentleg problemet teke? ("Menn må jo tåle litt!" gir jo ein peikepinn...)

Og neide, eg prøver ikkje å unnskylda eller bagatellisere (fysisk) vald mot kvinner. Vil bere seia at me ikkje skal bagatellisere vald mot menn heller.

Gjest mattahara
Skrevet

vold er vold

samme om det er kvinnen eller mannen som slår mener nå jeg da...

Skrevet

Jøss. :o

Jeg og gemalen erter hverandre ofte til det resulterer i vill lekeslossing, og gjerne til slutt litt aggressiv "nå slo du hardere enn meg!"-slossing. Dette ofte i begynnelsen ment som et begynnende forspill, og så utarter det i stedet til vi blir så andpusten og lattermild at vi glemmer hele sexen.

Jeg skjønner nå at det altså ikke er forskjell på tulleslag og på vold. *sender mannen på krisesenter* :briller:

Jepp - menn må tåle litt! Dagens menn er noen pingler uten like, og skal det å forsvare å dunke i skulderen være det samme som å forsvare vold som menn, så setter jeg meg rett og slett ned og ler litt!

Skrevet

Klart menn skal tåle litt! Kvinner også. Det er forskjell på lek og vold... Og vold er like ille uansett hvem som driver med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...