Gjest K.L Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har en venninne som er gift med en koslig mann. Han kom til Norge for 5 år siden og er født og oppvokst i Afrika. Jeg er selv singel, noe som resulterer i at hun skal leke kirsten giftekniv. Jeg har ved flere anledninger sagt at hun må slutte. Dessverre har det vært slik at når jeg kommer til henne har det often vært venner av mannen hennes til stede som prøver å bli mer kjent med meg, og som kanskje ikke alltid tar et nei for nei.I går innviterte hun meg på nytt, jeg spurte henne om det ville komme noen som ville være litt pågående. Hun konfornterte meg med at hun ikke så problemstillingen, siden jeg innrømet å være på jakt etter et forhold. Så sa jeg til henne at jeg var først å fremst på jakt etter en Norsk mann, siden jeg føler det blir for stor kultur forskjell. Hun kalte meg resist og la på. Har sendte henne flere sms'er uten å få svar. Var det feil av meg? Er det veldig feil å si at man har bestemte preferanser?
Brunhilde Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg syns det er venninnen din som viser manglende respekt i dette tilfellet.
Pomeline Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Personlig synes jeg ikke det er noe galt i si i fra hva du liker. Alle har jo forskjellig smak, så synes ikke hun har grunn til å bli sur p.g.a. du ikke liker det samme som henne. Mulig hun bare misforstod eller noe sånt, men synes det var litt voldsomt å kalle deg rasist. Nei, synes ikke du trenger å angre på å ha sagt det du gjorde.
Gjest Gjest1 Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Nei, det var ikke feil av deg. Synes du var tøff som turte å si i fra. Jeg kan ikke se det rasistiske i at du ønsker deg en norsk mann kontra en afrikansk. Som du sier selv, det er ganske store kulturforskjeller, mellom norske og afrikanske mennesker. La være å sende henne flere sms'er, da er det du som kommer krypende og eetter mitt syn er det ikke du som har gjort noe galt her.
Fun Light Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er enig - jeg tenker at det er hun som må respektere deg og at du har andre preferanser enn henne!! Skjønner godt at du blir lei av at hun stadig skal prøve å spleise deg, uansett hvem det er med.. La saken ligge, hun tar nok kontakt igjen når den verste surmuleperioden er over!
Gjest Pet Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har en venninne som er gift med en koslig mann. Han kom til Norge for 5 år siden og er født og oppvokst i Afrika. Jeg er selv singel, noe som resulterer i at hun skal leke kirsten giftekniv. Jeg har ved flere anledninger sagt at hun må slutte. Dessverre har det vært slik at når jeg kommer til henne har det often vært venner av mannen hennes til stede som prøver å bli mer kjent med meg, og som kanskje ikke alltid tar et nei for nei.I går innviterte hun meg på nytt, jeg spurte henne om det ville komme noen som ville være litt pågående. Hun konfornterte meg med at hun ikke så problemstillingen, siden jeg innrømet å være på jakt etter et forhold. Så sa jeg til henne at jeg var først å fremst på jakt etter en Norsk mann, siden jeg føler det blir for stor kultur forskjell. Hun kalte meg resist og la på. Har sendte henne flere sms'er uten å få svar. Var det feil av meg? Er det veldig feil å si at man har bestemte preferanser? Er hun en god venninne av deg, vet hun vel at du ikke tiltrekkes av afrikanske menn? Det har da ingen ting med rasisme å gjøre. Hun føler seg kanskje stigmatisert fordi hun er sammen med en afrikaner og vil at du også skal bli sammen med en for å få en "alliert". Jeg synes du skal ringe henne og forklare at du ikke tenner på/tiltrekkes av/ønsker å ha et forhold til en afrikaner og fortelle grunnen til at du føler det sånn, og skjønner hun ikke det, er det ikke så mye du kan gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Her er det venninnen din som er en tosk. Og hun bør slå opp ordet "rasisme". Hun vet tydeligvis ikke hva det er for noe. Her er det hun som bør be om unnskyldning. Jeg hadde ikke giddet prøve ta kontakt med henne.
Tante Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Vel, det er jo en ærlig sak det. Du har lyst på en norsk mann og du er ikke interessert i å komme på besøk til henne bare for å bli spleia. Det bør hun respektere. Det at hun har funnet en fremmedkulturell mann som hun vil dele livet med, vil jo si at hun ikke er enig med deg, og det er nok derfor hun reagerer, men synes nok dette var å overreagere. Du er ingen rasist.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er ikke så sikker på om argumentene ble servert akkurat som ts har sagt det. Antakeligvis er det slik ts har ment det, men kanskje med en annen ordlyd kan det være fornærmende på en som er gift med en afrikaner? Regner med at det er en misforståelse.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Vet du, når dama har fått beskjed hundre ganger at du ikke er interessert i å bli spleiset slik HUN vil ha det. Og hun fortsetter på det viset. Så synes jeg ikke hun er noe tap.. Hun har null respekt for deg når hun holder på slik. Og atpåtil kan få seg til å dømme deg for hvilke kriterier du har for å forelske deg i en mann.... Kanskje du har det bedre uten slike venner!
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 4. oktober 2009 #11 Skrevet 4. oktober 2009 Å kalle deg rasist synes jeg var stygt gjort. At du sender henne sms etterpå skjønner jeg ikke. Hun har fornærmet deg, og hun er den som bør krype.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 4. oktober 2009 #12 Skrevet 4. oktober 2009 Du er ikke rasist bare fordi du har erfaringer som gjør at du heller vil ha en mann med samme kulturelle bakgrunn som deg selv. Det er ho som går over grensene her.
Nuith Skrevet 4. oktober 2009 #13 Skrevet 4. oktober 2009 Spørs vel om mannen hennes / vennene til mannen har kommet med "hint" i retning av at du var rasistisk når du ikke har reagert positivt på tilnærmelsene deres - og når du nå sa rett ut at du ikke var interessert så hørtes det for venninnen din som om du bekreftet det, selv om det slett ikke var sånn du mente det.
kristian82 Skrevet 4. oktober 2009 #14 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har en venninne som er gift med en koslig mann. Han kom til Norge for 5 år siden og er født og oppvokst i Afrika. Jeg er selv singel, noe som resulterer i at hun skal leke kirsten giftekniv. Jeg har ved flere anledninger sagt at hun må slutte. Dessverre har det vært slik at når jeg kommer til henne har det often vært venner av mannen hennes til stede som prøver å bli mer kjent med meg, og som kanskje ikke alltid tar et nei for nei.I går innviterte hun meg på nytt, jeg spurte henne om det ville komme noen som ville være litt pågående. Hun konfornterte meg med at hun ikke så problemstillingen, siden jeg innrømet å være på jakt etter et forhold. Så sa jeg til henne at jeg var først å fremst på jakt etter en Norsk mann, siden jeg føler det blir for stor kultur forskjell. Hun kalte meg resist og la på. Har sendte henne flere sms'er uten å få svar. Var det feil av meg? Er det veldig feil å si at man har bestemte preferanser? Absolutt ikke feil av deg! Du må da få lov til å ha din smak og preferanser. Helt skandløs opptreden av venninna di spør du meg.
LukaFrost Skrevet 5. oktober 2009 #15 Skrevet 5. oktober 2009 Man er da ikke rasist selv om man ikke vil ha kjæreste fra et annet land eller med annen hudfarge. Du har bedt venninna di slutte å leke Kirstn Giftekniv og det burde hun respektere. Jeg kunne selv ikke tenkt meg en afrikansk mann og hadde følt det nokså ubehagelig å bli lagt an på av menn som ikke tar et nei for et nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå