Gjest snufs Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Hei. Er så deppa. Har en type som ikke har kontroll i fylla, altså han er ikke voldelig eller noe, men roter bort alt mulig, vet ikke hvor mange jakker og mobiler han har mistet, og han ender alltid opp på nachspiel der han sovner og kommer ikke hjem før dagen etter. Det er iallefall det han sier.... og jeg har valgt å tro på det, men jeg syns uansett det er uakseptabelt, særlig iom at vi har en datter på 3 sammen, da bør han være mer voksen enn som så. jeg har mange ganger sagt at han bør bli avholdsmann, ettersom han mister all kontroll i fylla. I helga toppet det seg, han var på utdrikningslag, og presterte å bruke 16 000 på en kveld!!!!!!!!!! De hadde vært på masse aktiviteter og middag osv som dro avgårde endel, men hovedsummen hadde gått med på strippebar, med private strippeshow etc. Jeg har så lyst til å avslutte forholdet vårt, men er fortsatt veldig glad i ham, og tenker også på vår datter. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg Noen som har noen tanker?
canya Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 (endret) 16 tusen????? Åh herre... Virker ikke som at han har tenkt til å skjerpe seg, men kanskje han skvetter til om du stikker fra han permanent eller for en stund. Man pleier som regel ikke vite hva man har før man har mista det, det vet sikkert du også. Så kanskje han trenger å miste deg før han skjønner hvor trygt og godt han hadde det? Uansett.. De 16 tusen kunne vært brukt på så mye nyttig siden dere er småbarnsfamilie. Det er uakseptabelt at han bare skal miste hemningene slik, uakseptabelt! Men mener du at du vil gjøre det slutt? Eller bare en pause? Endret 4. oktober 2009 av canya
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 men jeg syns uansett det er uakseptabelt, særlig iom at vi har en datter på 3 sammen, da bør han være mer voksen enn som så. [...] Jeg har så lyst til å avslutte forholdet vårt, men er fortsatt veldig glad i ham, og tenker også på vår datter. Jeg lar deg svare deg selv ved å sitere disse to utdragene fra det du skrev. Les dem gjerne i omvendt rekkefølge.
Cata Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Hva mener han selv? Synes han innerst inne det er akseptabelt å miste eiendeler på den måten, og å bruke så mye penger på en fest når han har et barn? Hva sier han når du tar det opp med ham? Lover han bot og bedring for så å overhøre det, eller påstår han at det ikke er noe problem? Tviler på at du kan forandre ham, så det koker ned til spørsmålet om hvor ofte han gjør dette, om han selv har et reelt ønske om å begrense denne oppførselen og om du er villig til å fortsette å leve med disse "anfallene"? (Håper han ikke gjør dette hver helg....)
Tante Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Han viser ikke mye ansvarsfølelse ovenfor familien sin da. Drar ut og fester og mister kontrollen, mens du sitter hjemme og passer ungen og tror det beste. Kan jo hende det "bare" er sånn, at han sovner, men jeg synes likevel det er ille nok. Hadde ikke hatt sjanse til å bruke 16000 på en dag, og ikke samvittighet heller, om jeg haddde familie som var involvert i økonomien min. Han trenger å våkne! Og selv om det er forferdelig tungt å gå ut av et forhold, spesielt når det er barn involvert, må du tenke på deg selv og barnet. Akkurat nå tror jeg at dere har det bedre uten ham, enn i et forhold med så mange uromoment.
Gjest Pet Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 16000 er mye penger og jeg synes ikke det er akseptabelt i det hele tatt å svi av så mye på en kveld når man har familie. Jeg hadde bedt ham om å sette opp et fast trekk på lønnskontoen, kanskje minus et par tusen, og betale det tilbake til fellesen igjen. Ellers tar jo slik hemningsløs festeoppførsel av etter som årene går og kameratene også blir mer voksne og roer seg ned. At han mister ting i fylla skal ihvertfall ikke gå utover deres felles økonomi, og mister han en dyr jakke, får han kjøpe seg en ny hos Fretex, f eks.
*appifany* Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Har dere sinnsykt med penger, slik at 16k er småpenger eller? Hva sier han i dag da? Er han stolt av å ha brukt så masse penger, miste eiendeler osv? Han bør lære seg og begrense sitt alkoholinntak!
Gjest snufs Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 TS her. Nei, han angrer selvfølgelig dypt i dag, og syns på ingen måte det er akseptabelt å bruke så mange penger og å oppføre seg selv slik han gjør i fylla, og dagen derpå er bestandig preget av anger, og tårer. Disse "anfallene" skjer kanskje 3-4 ganger i året, og selv om det ikke er så mye, må jeg si at en gang er for mye også syns jeg! Vi har ikke så god råd, 16000 svir ja, slik at vi må ofre mye framover for å kome på rett kjøl igjen, men det er ikke det som er hovedpoendget. Jeg syns det er selve mangelen på å se familien vår som et felles prosjekt, være det seg eiendeler eller kvalitetstid sammen. Vi har f.eks. i lengre tid tenkt at vi virkelig har hatt behov for en ferie, (pga. husbygging og dødsfall ifamilien) men har ikke sett oss råd til det, og så kan han tillate seg å bruke 16000 på en kveld, det syns jeg er som å håne familien vår! At det ikke er noe prioriet. Han skylder på fylla, at han mister kontrollen, men da syns jeg faktisk han har et ansvar for seg selv, og oss om å ikke røre alkohol mer, hvis det er slike ting som kan skje. Hører jo selvfølgelig at alt høres ille ut, men det dumme er at vi ellers har et veldig bra forhold. Men vet virkelig ikke om jeg gidder mer av dette tullet.
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Dersom han er klar over at han ikke tåler alkohol, bør han heller ikke drikke. Jeg synes ikke det hadde vært urimelig av deg å stille ham et ultimatum.
Tante Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Selv om ultimatum kan være skumle, ville jeg faktisk satt et her. At han ikke fikk ha kontroll på pengene deres. Når han skal ut, gi ham en sum kontanter. Ikke noe kort! Tåpelig å måtte gi en voksen mann lommepenger, men som du selv sier: han håner familien deres, og dere har ikke råd. Synes det er helt tragisk at han bruker penger på fyll når dere har nedprioritert familieferie! Egoist! (Sorry, men dette provoserer meg!)
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #11 Skrevet 4. oktober 2009 Han svidde av seksten TUSEN kroner på en STRIPPEbule..? Jenta mi, den mannen hadde trengt legehjelp etter at jeg var ferdig med ham.. Har ingen råd å gi. Dette må dere bare finne ut sammen, eller du må finne ut om du gidder. Jeg synes inderlig synd i deg og ungen.
NoAngel Skrevet 5. oktober 2009 #12 Skrevet 5. oktober 2009 Han svidde av seksten TUSEN kroner på en STRIPPEbule..? Jenta mi, den mannen hadde trengt legehjelp etter at jeg var ferdig med ham.. Har ingen råd å gi. Dette må dere bare finne ut sammen, eller du må finne ut om du gidder. Jeg synes inderlig synd i deg og ungen. jeg kunne ikke vært mer enig. lykke til
Wildy Skrevet 5. oktober 2009 #13 Skrevet 5. oktober 2009 Seksten tusen på en kveld?!?!?!?!?!?!? Ja, det er å håne familien sin! Jeg har store vansker med å forstå hvordan en voksen mann kan finne på noe slikt!
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 #14 Skrevet 5. oktober 2009 Han skylder på fylla, at han mister kontrollen, men da syns jeg faktisk han har et ansvar for seg selv, og oss om å ikke røre alkohol mer, hvis det er slike ting som kan skje. Helt enig. Men hvordan ser han på det selv? Tårer og snørr dagen etterpå hjelper ingenting, er han villig til å forplikte seg til å droppe alkoholen, og komme hjem etter fester, og i det hele tatt oppføre seg som en normalt pålitelig fyr? Jeg hadde krevd at han holdt seg edru eller satte en begrensning på 2-3 enheter per gang med alkohol, og alltid komme hjem/ringe før kl.04 for å ville fortsette i forholdet. Jada, det er gøy å drikke, jeg gjør det selv, men hvis en ikke beholder kontrollen, må en holde kontroll ved å ikke bli full.
Kiyo Skrevet 5. oktober 2009 #15 Skrevet 5. oktober 2009 16 000 kroner på en stippebule av alle ting. En slik oppførsel hadde jeg ikke tolerert, han hadde vært ute så snart han hadde fortalt meg det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå