blå Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Som sagt. Vesle blå trenger nye vinterstøvler. De bør være varme, holde vann mest mulig ute. De behøver heller ikke være svindyre. Jeg synes 500,- er max til vinterstøvler som kun varer en vinter. Jeg har hørt at coop sine ikke kom så godt ut i test. Noen som vet om andre gode sko?
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Som sagt. Vesle blå trenger nye vinterstøvler. De bør være varme, holde vann mest mulig ute. De behøver heller ikke være svindyre. Jeg synes 500,- er max til vinterstøvler som kun varer en vinter. Jeg har hørt at coop sine ikke kom så godt ut i test. Noen som vet om andre gode sko? Jeg ville valgt goretex, og disse er dessverre dyre. Jeg synes ikke pris skal avgjøre når det kommer til barn og godt fottøy. Vinteren står for døra, og det er viktig med sko som holder barnet varmt og tørt. Dessverre koster dette penger, og hvis du ikke finner noe på salg, så holder det ikke med 500 kroner. SLike sko koster 800-900, men da trenger du bare ett par. KJøper du et dårlig par til 400-500, og dette blir vått første dag, må du likevel kjøpe ett til.
Gjest ... Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg anbefaler sorrel sko, gode å varme og tørre. Tror prisen ligger på ca 500 kr.
MarianneE Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 vi har kjøpt forede, vanntette vintersko på DinSko til 399,- Disse er foret med saueskinn, derfor valgte vi å kjøpe et par forede cherox ved siden av til vinterdager hvor ikke det er så kaldt.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg har kjøpt de på Obs og de virker helt kurante. Så denne testen, men det virket på meg som om den ene skoen var feilfabrikata, og det kan jo skje alle. Uansett, har disse skoene som et bytte til guttens Sorell sko. De er kjempegode på de kalde, bløte dagene. Kjøpte de på Sportshuset, eller noe slikt og betalte under kr 500,- men det var på salg, da, men har fått inntrykk av at du ofte kan snuble over slike sko på salg.
Umuriel Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Hvis du er villig til å legge i en ekstra hundrelapp får du kjempegode sko fra Kavat. Koster 599,- og poden har fått disse for andre året på rad. De er ikke vanntette, men vannavstøtende, har kjøpt Viking Thermo han kan bruke på ordentlig våte dager med mye slaps. Neste vinter blir han tre år og leggene er lange nok til Viking Goretex (de når ham nesten til kneet nå, og er dermed uaktuell). De får du for 699,-. Jeg legger heller litt ekstra penger i sko jeg vet er gode, istedet for å gamble på billige sko og likevel ende opp med å kjøpe nye.
Elizia Skrevet 5. oktober 2009 #7 Skrevet 5. oktober 2009 Ecco sine vintersko fra str 27 anbefales i en helt ny test. Er visstnok både vanntette og varme. Ser at Sorel kommer dårlig ut ifht både vanntetthet og varme. Sønnen min fikk en type Sorelsko i fjor,kjøpt på G sport. Kosta ca 700 kr tror jeg. Jeg var veldig fornøyd med de. De har en tykk uttakbar innerdel i ull som skal holde bena varme helt ned til 20 grader minus.
Susan Sto Helit Skrevet 5. oktober 2009 #8 Skrevet 5. oktober 2009 Vi har prøvd både Ecco og flere andre merker. Favorittene våre er Elefanten (Som er tilnærmet umulige å få tak i.) Og Ponny Sympatex. De siste koster vel normalt ca 599,- og vi har vært langt mer fornøyde med de enn Ecco. Men det er langt viktigere hvordan skoen sitter på barnets fot, enn merket på skoen.
Chihiro Skrevet 5. oktober 2009 #9 Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har vært veldig fornøyd med Superfit-sko til guttene mine. De koster 500 kr mener jeg. I år går vi for Viking Goretex. Masse tilbud på dem her nå, jeg ga 359 for 2-åringen sine (skoringen), og i morgen skal jeg kjøpe til 4-åringen (XXL har Viking gtx til 399).
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #10 Skrevet 6. oktober 2009 Min erfaring er at selv om man har de dyreste goretex sko trenger ungene cherrox likevel. Slapsføre, gjørmegris, vanndammer etc.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 #11 Skrevet 6. oktober 2009 Hvis du er villig til å legge i en ekstra hundrelapp får du kjempegode sko fra Kavat. Koster 599,- og poden har fått disse for andre året på rad. De er ikke vanntette, men vannavstøtende, har kjøpt Viking Thermo han kan bruke på ordentlig våte dager med mye slaps. Neste vinter blir han tre år og leggene er lange nok til Viking Goretex (de når ham nesten til kneet nå, og er dermed uaktuell). De får du for 699,-. Jeg legger heller litt ekstra penger i sko jeg vet er gode, istedet for å gamble på billige sko og likevel ende opp med å kjøpe nye. Hvor kjøper du Kavat-sko til den prisen? Min treåring skal ha 27 og de får jeg aldri tak i. Det virker som om de stopper på 26 og begynner på 28 og da koster de 899. Nå har vi brukt Kavat en vinter og var kjempefornøyd. Ellers kjøpte vi anbefalte Pony-sko sist vinter til dyre penger, og kjøpte Friends (Coop/Obs)som reservesko, men de var supre og det var de poden elsket så vi har kjøpt dette i år også, men skal følge litt med, det er jo ikke sikkert de er like gode hvert år...
Umuriel Skrevet 6. oktober 2009 #12 Skrevet 6. oktober 2009 Hvor kjøper du Kavat-sko til den prisen? Min treåring skal ha 27 og de får jeg aldri tak i. Det virker som om de stopper på 26 og begynner på 28 og da koster de 899. Nå har vi brukt Kavat en vinter og var kjempefornøyd. Gutten på snart to bruker str 24, så vi har den minste Kavaten som stopper på str 26. Altså Defender. Men så i en annen tråd ei som tipset om at de selges i Ellos, og de kjører kampanjer innimellom på 20%, tror de gjør det nå. Du kan jo se der.
Chiquita Skrevet 6. oktober 2009 #13 Skrevet 6. oktober 2009 Min erfaring er at selv om man har de dyreste goretex sko trenger ungene cherrox likevel. Slapsføre, gjørmegris, vanndammer etc. Ungene trenger absolutt IKKE cherrox eller lignende sko. Har man goretex-sko så holder det i massevis. Vi har ikke brukt annet på barna på ca et år (selv ikke i pissregn), og ordentlig goretex er vanntett... (og våre barn går ikke rundt vanndammer, altså)
blå Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #14 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Tusen takk for svar. Jeg har nå spytta i litt og kjøpt ecco sine gore-tex støvler til 699,- på eurosko. Jeg håper virkelig disse er gode. Så på de sorel støvlene på G-sport, men jeg synes de var veldig tunge og store til en 2-3 åring, som snubler stort sett hele tiden i sine egne ben. (Det som irriterer meg er at sko enten er så veldig jentete eller veldig guttete. Så når man har en av hver er det så vanskelig med arving.....måtte bare få ut akkurat det.) Endret 7. oktober 2009 av blå
Susan Sto Helit Skrevet 7. oktober 2009 #15 Skrevet 7. oktober 2009 Sko skal uansett ikke arves, spesielt ikke høye vintersko som gåes i. Så det trenger du ikke tenke så mye på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå