Gå til innhold

Penger til BSU

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jenta_*
Skrevet

Hei

Jeg tenker på å opprette en bsu-konto, men lurer på om man må ha fast trekksum hver mnd, eller kan man selv bestemme hvor mye man vil betale inn på kontoen hver mnd?

Har fått med meg at man kan betale maks 20.000kr i året, men bare lurer på om man da må betale feks 1000kr hver mnd, istedenfor 400kr en mnd og 1500kr neste mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo veldig bra ut :) Kjekt siden man har ulike utgifter fra mnd til mnd. Da skal jeg få meg BSU fortere enn svint.

Skrevet

Jeg hadde i lenger tid fasttrekk på bare 300 kroner, også puttet jeg inn det jeg følte jeg hadde råd til når jeg hadde sett over inntekt mot utgifter den måneden... Det var ganske enkelt bare for at jeg ikke skulle bli fristet til å "glemme" å spare, og for at jeg skulle slippe å ha dårlig samvittighet hvis jeg valgte å "glemme" det... :gjeiper:

Skrevet
Det høres jo veldig bra ut :) Kjekt siden man har ulike utgifter fra mnd til mnd. Da skal jeg få meg BSU fortere enn svint.

Hvis du oppretter en konto for regninger *utgifter*, finn ut hvor mye utgifter du har i året del på 12 og sett av pengene på utgiftskonto. da får du like store utgifter hver mnd. Budsjett er en kjekk ting å ha :) (sett gjerne av noen hundre ekstra så blir det skjulte sparepenger

Skrevet

Har så fint budsjett atte :) Legger bestandig av alle utgiftene på egen konto når lønna kommer, men man vet aldri når man trenger noe, så derfor er det kjekt å ikke ha fast trekk.

Blir ihvertfall godt å begynne å spare penger på skikkelig vis, så man kan få seg bolig en gang i fremtiden.

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Som flere sier, du setter inn det du vil, oppad begrenset til 20 000 i året.

Selv setter jeg inn hele beløpet med en gang, i jan-mars avhengig av når jeg husker på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...