Gå til innhold

En dagbok om alt og ingenting

flub

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være fint å ha et sted å gjøre av alle tanker og ting som skjer i den hektiske hverdagen min.

Jeg er ei jente på 23 år, som lever livets glade dager.

Jobben som pedagogisk leder i barnehage tar mye plass i hverdagen min.

Bor sammen med mannen min, som jeg giftet meg med i august. Nå har vi vært sammen i 7 år! :rødme: Er så glad for å ha han i livet mitt! Vi ble kjent da vi var 16 og 19 år gamle, og har vært sammen i tykt og tynt siden. <3 Han er den morsomste personen jeg vet om, og han viser hele tiden at han er glad i meg. :yvonne: Elsker han over alt på jord!

En gang i uka øver jeg med korpset mitt, hvor jeg spiller fløyte. Det kan bli ganske hektisk til tider, da vi har stort konsertreportoar gjennom året. Vi deltar bl.a. i NM for janitsjarkorps hvert år. Utrolig moro, og sosialt! :)

Er blitt en veldig tv-slave i det siste og kan være utrolig hjemmekjær :sjenert: Sikkert pga høsten har jeg tenkt. Men prøver å være så sosial jeg kan. Mange av venninnene mine har flyttet vekk fra her jeg bor, så kan bli en stund mellom hver gang vi treffes dessverre. :( Men vi treffer ofte vennepar, og det er vel kanskje slik det blir fremover? Siden flere og flere av vennene våre etablerer seg med kjæreste og alt som hører med.

Vi var de første som giftet seg i omgangskretsen vår. Og hadde et aldeles herlig bryllup, med venner og familie. En kjempefest!

Neste år skal jeg være forlover for en av mine venninner, som jeg møtte gjennom korpset. Hun kommer til å bli en helt fantastisk nydelig brud! :enig: Fikk gåsehud da hun kledde på seg drømmekjolen :hjerter_rundt:

Etter bryllupet har vi vel egentlig, mellom oss to, blitt prøvere. :sengekos: Så det blir spennende tider fremover. Skal i utgangsounktet ha mensen til helga, så venter i spenning. :Nikke: Men prøver å ikke tenke altfor mye på det også.

Synes det er så mange andre fine dagbøker og lese her også. Har smuglest i over ett år nå. Nå er det på tide å våkne opp å bli litt mer aktiv.

Flub

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker forresten søndager. Er så deilig å sløve og ikke gjøre noen verdens ting. Det som er dumt da, er at ofte så blir resten av godteriet fra igår frokost! Også får man falsk metthetsfølelse, som fører til at jeg ikke spiser "frokost" før kl 16.30! Huff, det er ikke bra for helsa vettu. Og det skjer så og si hver søndag. :(

Samtidig som jeg elsker å ikke gjøre noenting, hadde jeg bestemt meg for å vaske og rydde i klærne våre. Og det har jeg jammen fått gjort. *stolt*

Nå har kjære gått opp til svigers, som bor i overetasjen, for å se på fotball. Vi har ikke alle de fotballkanalene (HELDIGVIS). Ja, for vi bor i samme huset som svigers faktisk. Skal si det skal bli deilig å få sitt eget om ikke lenge ja! Vi har nemlig planer om å bygge drømehuset i løpet av neste år :hjertesmil:

Nå skal vi snart bort til mamma og spille spill. lenge siden sist, så det blir artig!

Flub

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg med Robinson! Og manner meg opp til foreldresamtaler i morgen. Er litt nærvøs faktisk. Skjønner ikke hvorfor...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldresamtalene gikk jo så fint. Hyggelig å prate med herlige foreldre om herlige unger!

Nå sitter jeg å venter på at jakten på kjærligheten skal begynne. Heia Anita!

Men jeg rekker nok å rydde og vaske litt her først ja... Hvis jeg gidder.. Er mye mer artig å sitte på kvinneguiden etc.

Kjære har dratt på trening, som vanlig. Egentlig burde jeg sparket meg selv ut av sofaen og trent selv. *LAT* :( Skal bli flinkere! Mye flinkere! Bør egentlig komme meg opp å trene før jobb! Det gjorde jeg før, og det ga meg masse energi. Dessuten orker jeg ikke på ettermiddagene, etter lange dager. Er så mye annet som frister å gjøre på kveldene.

Åh, en annen ting som skjedde idag: Bilen min ble rygga på mens den stod parkert på utsiden av jobben. *Ergerlig* Men det positive er at han som gjorde det faktisk kom inn å sa fra. En ærlig sjel, er visst fortsatt noen av dem. Det ble en real bulk i ene bakdøra. ÆSJ! Må nok inn på verksted med den, og det er så tiltak... Blæææææ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir, med noen endringer, etterhvert drømmehuset! Vi gleder oss fælt til det. Men det tar sin tid å få skilt ut tomta.

Tomta er en av 10-12 tomter som kjære og kjæres far skal selge, så vi må vente til alle tomtene er i orden og godkjent før vi kan begynne. Det tar sin tid, men vi håper at huset står ferdig innen september neste år :)

Det som er positivt med at ting tar tid er at man har god tid til planleggingen. For man skal jammen tenke seg godt om for å få de løsningene som er mest praktisk i hverdagen.

Spennende! Weeeeeeeeeeee.....

Endret av flub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy, for et vær vi har hatt her idag. Skikkelig høst!

Spist middag hos pappa idag, det vil si alle untatt pappa var der, for han var på jobb. hehe.. Tomatsuppe med Scones, mmmmm... Smakte veldig, og var supermektig.

Er spent på om det skjer noe inne i magen min nå. Har ikke merket noe fysisk enda, så tviler vel. Men noe jeg lurer litt på er at rundt eggløsning, var jeg så nedfor og nedbrutt for ingenting egentlig. Der og da tenkte jeg at det var mye på jobben og at jeg var sliten. Men jeg vet ikke. Har tenkt på det i ettertid, at det kan ha vært en grunn til det. For har aldri vært sånn rundt eggløsning før. Eller, det kan jo hende, siden da tenkte jeg jo ikke på det. Nei, jeg vet ikke. Må slutte å tenke på det. Håper ikke jeg får mensen til helga hvertfall :) *Krysser fingrene*

Kikker litt på da damene dro. Og som førskolelærer må jeg si jeg blir litt sjokkert og skuffet over foreldre, når barnet dems, som skal begynne på skolen fortsatt bruker bleie og smokk. Han skulle slutte med smokken, ja. Men i en alder av fem år?? Hjelpes! Og bleie!?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her vil jeg følge med. Husker jeg var litt innom bryllupsdagboka di. Gratulerer så mye som fru! :bryllup:

Så spennende med husbygging da! Det var jo et kjempefint hus. :jepp:

(Send melding til en moderator, så flytter hun boka di dit den hører hjemme. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Muffin! Så koselig :klem:

Tusen takk, det var en fantastisk dag! Ja, har troen på det huset. Må bare gjøre det til vårt eget på en måte.

Jeg skal følge med i din dagbok også. Hyggelig å snakkes igjen :)Takk for hilsen.

Nå skal jeg lage middag! Kylling, ris og deilig frisk salat! mmm..

Endret av flub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, igår kom "Tante Rød"! I natt har jeg vridd meg i mensensmerter!! Tror aldri jeg har hatt så vondt av det før. Fikk ikke sove, og det tok laaang tid før ibux`n virket!

Lurer på å bestille meg en legetime for underlivs- og vanlig helsesjekk. Har ikke vært hos lege på 3 år. Så det er vel greit å ta en sjekk. Og da kan jeg jo spørre henne om noen tips i prøvetiden i samme slengen. For er ikke 100% sikker på når, hvor og hvordan man planlegger det best.

Nå er det helg! Elsker helger! Idag skal jeg og flubmannen kose oss med pølsemiddag (!) og etterpå skal vi dra å se på lillesøster spille serieåpning i håndball. *Stas* Min kjære mann er så takknemlig for pølser da, og jeg synes ikke det er så værst selv heller. Det er såpass lenge mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være lurt å ta en sjekk siden det er lenge siden sist. :Nikke:

Håper du får en fin, og ikke altfor smertefull, helg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede idag. Ukene løper avgårde synes jeg! Etter at jeg begynte å jobbe fast i fjor høst har tida bare rast avgårde. Tenker utrolig mye på tid i hverdagen, og stresser nok i overkant mye. Vil prøve å ikke ha så fokus på klokka. Men er ikke lett når man skal rekke de og de butikkene og ordne ditt og datt!

På lørdagen var jeg å så på flubmannen spille siste seriekampen med fotball-laget hans. De vant! :) :) Etter det var det avslutning for alle gutta, og ut på byen. Moro hadde de det. Den kvelden dro jeg til ei venninne og drakk masse deilig vin og skravlet. Vi hadde ikke sett hverandre på over et år, så det var hyggelig. Er så mye som skjer på så lang tid, så det var mye å hente seg inn på.

Vi var flinke å legge om til vinterdekk igår da. Jeg var ferdig med mine 4 dekk, FØR flubmannen! :danser::lol::kul: Det var artig, og den skal jeg leve på lenge.

Idag er det spilling. Gleder meg! Men uh! så mett jeg er etter middagen.. Orker ingenting akkurat nå. Men må dra meg ut av sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg begynte å jobbe fast i fjor høst har tida bare rast avgårde. Tenker utrolig mye på tid i hverdagen, og stresser nok i overkant mye. Vil prøve å ikke ha så fokus på klokka. Men er ikke lett når man skal rekke de og de butikkene og ordne ditt og datt!

Kjenner meg igjen i dette. Er stor overgang fra studenthverdagen til å jobbe fullt. :Nikke:

:tommelopp: for dekkskiftet!

Fredags- :klem:

Endret av Muffin!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Heisann flub!

Så kosli nick du har :) Så flink du er å legge dekk, å spesielt gøy når en slår mannen :)

Ja, flub er et mysterium. Faktisk er det en forkortelse av noe :) Nå kan dere prøve å gjette ?! :lur:

Ja, det var moro å "slå" han! :) Koselig at du titter innom! :jepp:

Kjenner meg igjen i dette. Er stor overgang fra studenthverdagen til å jobbe fullt. :Nikke:

:tommelopp: for dekkskiftet!

Fredags- :klem:

Takk! :romeo: Er veldig fornøyd med det. :gjeiper:

Så fint å høre at flere føler det på den måten når det gjelder tid.

Har hatt en utrolig hektisk dag på jobb idag. Noen mennesker ser bare problemer! Utrolig utmattende og stressende faktisk. Når det er en haug av ting man skal gjøre så hjelper det ikke å tenke såå negativt. Hjelp! Løsningsfokusert arbeid er jeg for hvertfall!

Nå skal jeg nyte fredagskvelden til fulle! Hjemmelaget pizza hos mamma venter på meg i kveld. Kjære skal til en kamerat å spille playstation. Moro! Ja, jeg synes faktisk det er litt moro. Bare det ikke er FIFA. Det er gørr, spør du meg. Tror jeg er en av få jenter som liker å spille playstation. Jeje.. God helg til alle!! :):romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å spille playstation. :jepp: Har alltid vært spillejente, og kjære er spillegutt, så vi har alt av konsoller. :fnise:

Håper du har hatt en fin helg. Tenker det var deilig med helg etter en slitsom dag på jobb, vekk fra alle vanskelige problem-fokuserte mennesker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg liker også å spille playstation. :jepp: Har alltid vært spillejente, og kjære er spillegutt, så vi har alt av konsoller. :fnise:

Håper du har hatt en fin helg. Tenker det var deilig med helg etter en slitsom dag på jobb, vekk fra alle vanskelige problem-fokuserte mennesker. ;)

Så artig å høre. Hvor er du i verden? hehe... Neida. Er bare så sjelden jeg opplever det. Moro da! Helga var helt herlig, med middagsgjester og vinkos, og :sengekos: :rødme: <3

----------------------------------------------------------------

Mandagen ble en sterk kontrast til fredagen. Herlig å være på jobben. Elsker virkelig jobben min! Tenk så forskjellig dagene er, og hvor mye jeg lærer om meg selv og andre. Og barnas utvikling er utrolig fascinerende å få være med å se! Håper vi snart får vårt eget kjærlighetsbarn! :drømme: :kgbaby::romeo::sjenert:

Idag har kjære trukket en visdomstann, stakkar. Så nå går det i suppe, smoothie og grøt. Han er overraskende tapper selvom bedøvelsen har gått ut nå. Han pleier å være mer "stakkars meg" - typen. Men vi sitter nå i hvert fall og ser på Champions league. (HAN ser) hehe! Etterpå skal jeg se grey`s anatomy, som jeg har satt på opptak på dekoderen vår. Den er genial da, kan jo spole frem og tilbake og sette på pause. Magisk.

Jeje.. Ellers så tror jeg at jeg har eggløsning i dag :lur::sengekos: Er i prøveperiode 3 nå. Har veldig lyst til at den skal sitte nå. Hadde vært fint å få baby til sommeren. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å høre. Hvor er du i verden? hehe... Neida. Er bare så sjelden jeg opplever det.

:ler:

Fint at du hadde en så bra helg. :jepp: Og det er godt med arbeidsdager hvor man virkelig kjenner at man liker jobben sin, og er glad man har valgt det yrket man har valgt. :Nikke:

Spennende med babylagingen deres da. :duskedame: på en liten miniflub.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sånn går nu dagan" :legrine: En strofe som krydrer hverdagen på jobben for tida. Alle sier det og gaper i latter(!) Vi har sikkert en spesiell humor. hihi.

Men det er sant og da, dagene går og går.

Idag skal vi ha kyllingfilet, ris og deilig salat til middag :spise: Det er så snadder! Spesielt når man krydrer de med grillkrydder. :spise: Får vann i munnen.

Spilte konsert på søndag, med korpset (mer orkester, som vi liker å kalle det), og det var såå moro! :tommelsmil: Stinn brakke, og trampeklapp er alltid gøy.

Det er mye å gjøre for tiden. Må få skrivd ferdig takkekortene, og fremkalle bilder må vi og redigere filmen. Fra bryllupet altså. Har så lyst til å begynne å scrappe album. Noen som har noen tips? Har kjøpt meg sånn tang til å kutte/skjære ut bokstaver/figurer i papir. Ganske fanzy, så det gjenstår bare å komme i gang.

Er det noen som har tips til aktiviteter til utdrikningslag?? Hun er 27 når hun gifter seg neste sommer, har en sønn på da 4 år, er lærer. Den kommende mannen hennes driver med jakt. Hun har tidligere spilt klarinett i korpset som jeg spiller i. (Det er der jeg kjenner henne fra) Hun ønsker ikke noe utdritningslag! Det er det eneste jeg vet. Har lyst til å være kreativ, men kjenner at jeg trenger noen impulser.

Synes forresten det er såå koselig med dere som gidder å lese her. Legg gjerne igjen en hilsen, med link til egen dagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går fort. Mandagen kommer brått, men plutselig er det jo helg igjen. :)

Har ingen tips når det gjelder scrapping, for jeg bestiller ferdige fotobøker. ;) (Har fortsatt ikke bestilt fra bryllupet vårt heller, så får se å få gjort det snart!) Men det høres jo veldig koselig ut med scrapping da. :Nikke:

Når det gjelder utdrikningslag så kan jeg anbefale noe forloveren min fikset for meg: vi hadde femkamp (type rodeo, bokse med gigahansker, sumobryting med drakter, bueskyting og menneskelig bowlingkule) på et aktivitetssenter. Nå vet jeg jo ikke om det er noe sånt i nærheten der dere holder til, men det å gjøre noe aktivt sammen kan hvertfall anbefales. :jepp: Jeg ville heller ikke ha utdriting, men en koselig dag med jentene, og det fikk jeg. Var hos en venninne resten av kvelden og spiste, drakk, sang karaoke og koste oss. De hadde også den pakkeleken hvor jeg fikk en ting fra hver person som var et minne for oss, og jeg skulle gjette hvem det var fra. Veldig koselig.

Håper du finner på noe gøy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...