Gå til innhold

andelsleilighet på 40 m2. hvilke utgifter kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- i strøm pr mnd

- forsikring - trenger jeg mer enn innboforsikring? MÅ man ha innboforsikring?

- husleie (dekker den alltid kommunale utgifter?)

- mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
- i strøm pr mnd

- forsikring - trenger jeg mer enn innboforsikring? MÅ man ha innboforsikring?

- husleie (dekker den alltid kommunale utgifter?)

- mer?

Tenger mer informasjon om leiligheten for å svare fordi (jeg antar at du selv skal eie leiligheten)

Strøm varierer hva slags oppvarming som brukes i leiligheten. Er det oljefyring blir strømregningen mindre, er det kun elektrisk strøm som oppvarming blir den dyrere. Er det varmekabler i leiligheten blir det enda dyrere. Dette gjelder jo forsåvidt om du skal leie også.

Forsikring koster vel noen hundrelapper opp mot tusenlappen(e) i året ettersom hvor mye du ønsker å forsikre den for. Trenger ikke mer enn innbo, da bygget har egen forsikring (alle jeg har vært borti ihvertfall). Aner ikke om man må ha innboforsikring, men virker litt tullete å ikke ha det, for spesielt dyrt er det ikke om man velger å forsikre for lavest mulige sum (250000 er det vel). Skal du leie kan huseier tvinge deg til å tegne forsikring tror jeg.

Husleie: kommer jo an på hva fellesutgiftene er. Umulig for andre å vite og avhenger ofte av fellesgjeld og hva som dekkes. Noen ganger dekkes oljefyr, parkering osv. I tillegg hva som forventes å oppgraderes etterhvert, f.eks om drenering, takreparasjon el.l må gjøres eller at man skal bygge (nye) balkonger f.eks, noe som ofte går ut over fellesutgiftene. Vann dekkes vel omtrent alltid. Om du skal leie, kommer det helt an på hvor du skal leie.

Kommer ikke på andre utgifter i farten annet enn utgifter dersom borettslaget ikke har slik fellesgjeldgaranti slik at andre andelseiere kan måtte bli ansvarlige for naboens del av fellesgjelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...