Gå til innhold

Hvordan få bort permanent vippefarge fra hud!? HJELP!

Anbefalte innlegg

Gjest Linn-Beate
Skrevet

Jeg var så dum at jeg forsøkte å farge vippene i dag med en permanent vippefarge (på 3min., sånn hurtigfarge). Og jeg fikk tydeligvis litt søl nedenfor øynene. Nå er jeg helt mørkebrun/flekkete rundt øynene og DET GÅR IKKE BORT. Prøvd ALT. Det ser helt grusomt ut. Er det noen her inne som vær så snill har noen tips/råd å gi meg? Noen som har opplevd det samme og vet når det evt. vil gå bort av seg selv? Sitter dønn fast.

Tusen takk til alle som svarer!

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Har du prøvd å skrubbe med et vått håndkle?

Husker det stod i bruksanvisningen til Kolokrem at aske skulle hjelpe, men har ikke prøvd det selv.

Skrevet

Aske tar det bort (ta litt på en våt klut) - helt sikkert.

Skrevet

Det er ikke til hjelp akkurat, men jeg har sølt ganske mye med slik farge, og aldri opplevd at det blir sittende på huden. Hvilket merke brukte du? :klø:

Skrevet

Gni med en ansiktsskrubb er mitt tips. Har hjulpet på meg :)

Skrevet

Kanskje litt sent nå da... Men du bør smøre med en fet krem rundt hele området før du begynner å farge, sånn at det ikke fester seg til huden. Husk på det neste gang. :P

Skrevet

Tips til neste gang er å bruke vaselin over lokket, og under.....dette vil hjelpe at huden ikke blir farget, kun hårene.....

aske skal hjelpe å få det bort :)

Skrevet

Aske får det vekk, ellers så skifter huden seg ut helt på egenhånd, så litt aktiv skrubbing får det vekk på noen dager (hvis du vil vente så lenge).

Skrevet

det er skikkelig vrient, men etter en uke blir det slitt bort...Seriøst dere må ikke søle med denne fargen, for det er ett rent helvete å få av huden...

• Liker 1
Gjest Gjest_anca123_*
Skrevet

Heihei:)

Dette e en skikkelig kjip situasjon. Men for all del, ikke ta noe jif eller skuremiddel under øyet. Alle har veldig sår og ømfintlig hud under og over øynene og hvis du bruker så sterk midler, kommer du bare til å bli rød og skikkelig tør i tillegg til, fargen går nemlig ikke vekk. Da må du heller prøve aske som er blitt anbefalt opp til flere ganger her.

Jeg tenker du har brukt den rosa pakken (kommer ikke på hva den heter, men mulig den heter Depend eller noe), ikke Kolokrem, stemmer dette? Den er ekstremt hurtig og fargen forvandles på et blunk. Dette gjør at når det først setter seg på huden, blir fargen veldig mørk og vanskelig å få vekk..

Det beste tipset jeg har til deg nå, om ikke aske fungerer, er å få tak i en tykk consealer, som kan hjelpe deg å dekke over flekkene. Heldigvis blekes fargen ut etterhver og du vil få tilbake din naturlige hudfarge der du har hatt flekker.

Neste gang du farger vippene smører du deg med en god øyekrem før du setter igang prosjektet. Dette gjør at huden rundt øynene er fuktig og ikke "suger" opp veske like hurtig som ellers.

Håper alt fikser seg for deg. LYKKE TIL:) :) :)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Hudpleie_*
Skrevet
Heihei:)

Dette e en skikkelig kjip situasjon. Men for all del, ikke ta noe jif eller skuremiddel under øyet. Alle har veldig sår og ømfintlig hud under og over øynene og hvis du bruker så sterk midler, kommer du bare til å bli rød og skikkelig tør i tillegg til, fargen går nemlig ikke vekk. Da må du heller prøve aske som er blitt anbefalt opp til flere ganger her.

Jeg tenker du har brukt den rosa pakken (kommer ikke på hva den heter, men mulig den heter Depend eller noe), ikke Kolokrem, stemmer dette? Den er ekstremt hurtig og fargen forvandles på et blunk. Dette gjør at når det først setter seg på huden, blir fargen veldig mørk og vanskelig å få vekk..

Det beste tipset jeg har til deg nå, om ikke aske fungerer, er å få tak i en tykk consealer, som kan hjelpe deg å dekke over flekkene. Heldigvis blekes fargen ut etterhver og du vil få tilbake din naturlige hudfarge der du har hatt flekker.

Neste gang du farger vippene smører du deg med en god øyekrem før du setter igang prosjektet. Dette gjør at huden rundt øynene er fuktig og ikke "suger" opp veske like hurtig som ellers.

Håper alt fikser seg for deg. LYKKE TIL:) :) :)

Hei dere!

smør på vaseling før du tar farge på. Hvis det kommer litt på huden kan du fjerne lett med askorbisyre( C-vitalim) kjøper i pulveform på apotek uten recept! lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...