Gå til innhold

Forskudd fra sosialkontoret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har fått innvilget nødpenger fra NAV i oktober og begynnelsen av november. Er det mulig å be om forskuddsbetaling på den for november, nå i oktober?

Jeg brukte hele beløpet jeg fikk for oktober (kr 5000,-) på forfalte regninger, og skulle gjerne hatt noe igjen til mat også. Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok rimelig sikker på at det ikke er nødhjelp du har fått, da dette kun innvilges i det øyeblikket man er blitt blakk og står der uten midler til mat. Du har kanskje fått supplerende, dvs at Nav har regnet ut at du ikke har penger igjen til livsopphold når du har betalt det de mener er godkjente regninger for disse to månedene. At du er blakk nå da betyr da at du har prioritert andre ikke godkjente regninger foran livsopphold eller at du ikke har opplyst Nav om regninger som du har fått? Og hva skal du egentlig leve av i november dersom du skal leve av disse pengene nå i oktober? Gå og snakk med Nav igjen, det er nok det beste.

Skrevet (endret)

I vår kommune får man ikke sosialstøtte for å dekke ikke-livsnødvendige regninger iallefall. For at regninger skal dekkes (gjelder både livsnødvendige og evt. ikke-livsnødvendige), så må de spesifiseres i søknaden, samt kopi av regningen må legges med. Hvis de velger å dekke regningen, så står det i vedtaket.

Heller tvilsomt at du får forskudd som gjest over skrev.

Endret av karisjima

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...