Gå til innhold

Ballespreng?

Gjest Gjest_Birgit_*

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg regner med gjestene som har skrevet at dette bare er tull er kvinner? Hvordan det føles er nok individuelt. Jeg går aldri så lenge at jeg har fått smerter, men kan være ubehagelig i den forstand at jeg tenker jeg må få gjort noe med det i løpet av dagen. Har ingen anelse av hvordan jeg skal beskrive følelsen.

(Kniseguri over her)

Du, vet du at jeg tror faktisk jenter også kan ha den følelsen egentlig. Før sex fordi man går med konstant for mye blodtilførsel akkurat der.. Og etter fordi man er litt sliten! :enig:

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr ballespreng
Skrevet

Hei på dere alle som ikke vet hva det egentlig er å ha ballespreng.

Jeg har jevnlig ballespreng, og har hatt det i årevis. Jeg lever sammen med ei nydelig jente, som jeg er veldig glad i. men vi har skjeldent sex (10-20 ganger i året). Mens jeg er superduper letttent er hun min strake motsettning, og veldig komplisert på dette omerådet. Før var det greit for da kunne jeg onanere det bort. men nå er det værre etter mange år uten regelmessig sex har jeg geleklumper i prostata. sædlagrene på størelse med klinkekuler (burde vært som erter). mine sædledere er blokkerte av gelatertsæd og jeg kan ikke lenger få den stiv pga blodforsyningen til penis er spærret av stor prostata. En ond sirkel som er veldig veldig vond. Ballespreng er noe man bør ta alvorlig, et sundt og hyppig sexliv er ikke bare sundt for sjelen. men også nødvendig for noen av oss med litt større produksjon enn andre hvis ikke går det galt, og man kan ikke lenger få det til. Nå er jeg jevnlig hos urolog for å bokstavelig knekke denne nøtta.

Vondt, Veldig vondt.

Skrevet

Jeg har hatt det mange ganger. Går bare over ved å onanere eller massere prostata.

Gjest Sprengberta
Skrevet
Hei på dere alle som ikke vet hva det egentlig er å ha ballespreng.

Jeg har jevnlig ballespreng, og har hatt det i årevis. Jeg lever sammen med ei nydelig jente, som jeg er veldig glad i. men vi har skjeldent sex (10-20 ganger i året). Mens jeg er superduper letttent er hun min strake motsettning, og veldig komplisert på dette omerådet. Før var det greit for da kunne jeg onanere det bort. men nå er det værre etter mange år uten regelmessig sex har jeg geleklumper i prostata. sædlagrene på størelse med klinkekuler (burde vært som erter). mine sædledere er blokkerte av gelatertsæd og jeg kan ikke lenger få den stiv pga blodforsyningen til penis er spærret av stor prostata. En ond sirkel som er veldig veldig vond. Ballespreng er noe man bør ta alvorlig, et sundt og hyppig sexliv er ikke bare sundt for sjelen. men også nødvendig for noen av oss med litt større produksjon enn andre hvis ikke går det galt, og man kan ikke lenger få det til. Nå er jeg jevnlig hos urolog for å bokstavelig knekke denne nøtta.

Vondt, Veldig vondt.

Gratulerer, du er nok et medisinsk unikum.

Det "verste" som kan skje hvis menn går lenge uten utløsning er at kroppen kvitter seg med sæden ved hjelp av ukontrollerte uttømninger i søvne.

• Liker 1
Gjest Gjest_mann44_*
Skrevet
Må være en dårlig unskyldning. Er mann med stor M, og har aldri opplevd at ballene blir blå og sprenger. "kåt" er ordet han er ute etter tror jeg.

Jeg er så enig. Jeg har hørt om fenomenet fra enkelte kompiser når vi var i tenårene, og jeg har aldri opplevd det selv. Det er ikke slik at det produseres litervis sæd i den lille pungen. Og hvis du har en stikkende smerte så kan det skyldes mange andre ting; eksempel: Du blir kåt, ballene trekker seg sammen og presser på en cyste du har i pungen. Men ballespreng er en myte.

• 3 måneder senere...
Gjest Karl med K
Skrevet

Det er drøyt å påstå at det ikke finnes! Jeg sitter her med ballespreng akkurat nå. Veeeldig ubehagelig. Litt rart, kanskje, at jeg fikk det rett etter et langt og godt knull med min kone! Men men, det er vår! For resten er kvinneguiden helt rå, ballesprengtråd! -Nå er vi likestillet!

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ballespreng er IKKE en myte.

Hvis du går 2 uker uten utløsning, og i tillegg smårunker hver dag (til du nesten kommer) så kan jeg GARANTERE deg at du ikke lenger tror det er en myte.

Men så veeeeldig ubehagelig er det nå ikke, bare litt.

Skrevet

Åh, jag har en suverän historia här!

Jag blev hembjuden till en kille mitt i natten (han var intresserad av mig, men jag var kär i någon annan) och jag hade inget bättre för mig så jag åkte dit. Han var full och jag var nykter. Han tappade upp ett bad till båda två, och jag gick med på det, men tänkte inte ställa upp på sex. Vi badade i någon timme och han hade stånd precis hela tiden. Därefter låg vi i sängen och pratade (han hade fortfarande stånd). När det hade gått ungefär 4 timmar med erigerad penis utan sex så fick han ett panikartat uttryck i ansiktet och sprang in på toaletten och stannade där i en kvart. När han kom tillbaka var han alldeles blek i ansiktet och sa att han hade ont i magen och vi fortsatte att diskutera. Men efter en stund så stod han inte ut längre och sa som det var - att han hade sjukt ont i pungkulorna. Han grät! Och ringde sin MAMMA! Hans mamma var sjuksköterska och klockan var 5 på morgonen, så han tyckte att det var bästa alternativet. Han berättade hela historien - att han var jättekåt på mig och att han hade haft stånd i flera timmar utan utlösning.. Hon hämtade honom och skjutsade honom till akuten.. Jag satt kvar i lägenheten, alldels snurrig och fattade absolut ingenting. Vi 8-tiden kom han tillbaka och sa att det var "ballespreng" (fast det svenska ordet) och han förklarade precis vad sjuksköterskan hade sagt. Hon sa att det kan hända om man går med erigerad penis för länge utan utlösning, men det var inte farligt, bara ytterst obehagligt. Vi försökte ha sex sedan bara för att "lätta på trycket", men det gick halvdant efter mötet med hans mamma och sådär.

Det här var riktigt pinsamt, men jag ler ordentligt när jag tänker på det idag! :fnise:

• Liker 2
Gjest medisinerstudent
Skrevet

Jeg er så enig. Jeg har hørt om fenomenet fra enkelte kompiser når vi var i tenårene, og jeg har aldri opplevd det selv. Det er ikke slik at det produseres litervis sæd i den lille pungen. Og hvis du har en stikkende smerte så kan det skyldes mange andre ting; eksempel: Du blir kåt, ballene trekker seg sammen og presser på en cyste du har i pungen. Men ballespreng er en myte.

Ballespreng er ikke en myte. Og det har ingen ting med sæden å gjøre.

Følelsen kommer av anatomien og fysiologien i svampelegemet, pungen og rundt prostata. Når en mann blir seksuellt opphisset samler det seg blod i svampelegemet og pungen og blodtrykket i pungen og rundt prostata øker. Blodtilstrømmingen ut fra dette området blir holdt tilbake av den mannlige fysiologien for at ereksjonen skal være mulig.

Da trekker blodårene som fører blodet ut fra området seg sammen. Mannen får et økt blodtrykk og oppbygning av væske i området rundt testiklene og prostata, helt til ereksjonen går tilbake etter utløsning.

Hvis utløsningen ikke skjer- men mannen blir gående kåt og med erigert penis, så vil det økte blodtrykket over tid føre til ubehag i pungen.

Noen menn kan også føle hodepine på grunn av dette fenomenet som kalles for vasokonstriksjon i pungen.

Det er ikke farlig, men kan gi en ømhet, en stikkende følelse og ubehag. Ubehaget vil gå tilbake når blodet transporteres vekk fra området når blodårene utvider seg igjen, etter å vært sammentrukket for at ereksjon skal kunne skje.

Bare til opplysning fra en "legestudent" :)

Gjest medisinerstudent
Skrevet

Åh, jag har en suverän historia här!

Jag blev hembjuden till en kille mitt i natten (han var intresserad av mig, men jag var kär i någon annan) och jag hade inget bättre för mig så jag åkte dit. Han var full och jag var nykter. Han tappade upp ett bad till båda två, och jag gick med på det, men tänkte inte ställa upp på sex. Vi badade i någon timme och han hade stånd precis hela tiden. Därefter låg vi i sängen och pratade (han hade fortfarande stånd). När det hade gått ungefär 4 timmar med erigerad penis utan sex så fick han ett panikartat uttryck i ansiktet och sprang in på toaletten och stannade där i en kvart. När han kom tillbaka var han alldeles blek i ansiktet och sa att han hade ont i magen och vi fortsatte att diskutera. Men efter en stund så stod han inte ut längre och sa som det var - att han hade sjukt ont i pungkulorna. Han grät! Och ringde sin MAMMA! Hans mamma var sjuksköterska och klockan var 5 på morgonen, så han tyckte att det var bästa alternativet. Han berättade hela historien - att han var jättekåt på mig och att han hade haft stånd i flera timmar utan utlösning.. Hon hämtade honom och skjutsade honom till akuten.. Jag satt kvar i lägenheten, alldels snurrig och fattade absolut ingenting. Vi 8-tiden kom han tillbaka och sa att det var "ballespreng" (fast det svenska ordet) och han förklarade precis vad sjuksköterskan hade sagt. Hon sa att det kan hända om man går med erigerad penis för länge utan utlösning, men det var inte farligt, bara ytterst obehagligt. Vi försökte ha sex sedan bara för att "lätta på trycket", men det gick halvdant efter mötet med hans mamma och sådär.

Det här var riktigt pinsamt, men jag ler ordentligt när jag tänker på det idag! :fnise:

Han fikk disse smertene på grunn av at vasokonstriksjon fører til en nedsatt blodgjennomstrømming i pungen og rundt prostata når blodet holdes tilbake av sammentrukne blodårer så penis kan holde seg stiv og klar for penetrering. Da får vevet i pungen, rundt prostata og testiklene, etter hvert for lite blodgjennomstrømning med oksygenrikt blod.

Tenk deg hvordan det er når du har et fot som har sovnet. Det stikker og er ubehagelig. Eller at du får melkesyresmerter i lårene av hard trening.

Tenk deg så at din kjæreste fikk slike smerter i pungen uten å ane hva det var.

Han ringte sin mor i panikk for at det skulle være noe alvorlig galt og at kronjuvelene skulle bli skadet for alltid.

Tenker de flirte godt på legevakten. :ler:

Også hans sykepleier-mamma som ikke hadde nerver til å be sin sønn om å runke for å se om smerten ga seg når penis ble slapp igjen :ler: Hun trodde han trengte akutt hjelp :)

Ta det med ro karer- og gi deg selv utløsning så blodet kan strømme fritt igjen ut av penis og nytt "friskt" blod kan fylle den vonde pungen med oksygen.

Det kan også hjelpe å legge seg flatt ned og puste dypt og tenke på noe som gjør at ereksjonen avtar.

Hilsen "legestudenten" :)

• 9 måneder senere...
Skrevet

Absolutt noe som eksisterer. Jeg har det stadig vekk når det er lenge siden jeg har hatt sex og så treffer ei dame. Om det tar for lang tid før jeg får første utløsning får jeg følelsen av at testiklene er hovne og fryktelig vonde. Jeg tror det er bitestiklene. Det stråler hele veien opp til korsryggen. Det går ikke helt over før et par timer etter at jeg har hatt sex. Det skjer ikke om jeg er i et fast forhold uten like stor tenning. Det har heller aldri skjedd uten at det har vært en dame innblandet. Det er så vondt at det paradoksalt nok er vanskelig å ha sex.

Sånn sett er det hennes skyld, men det er mitt problem fullt og helt. Enten kan jeg la være å tenke på henne først, aktivt ikke tenke på sex, eller løse problemet selv på toalettet eller lign. uten hennes vitende. Et skikkelig dilemma å ha så vondt at du ikke kan ha sex når du trenger det som mest.

Skrevet

Absolutt ikke en myte! Og fordi ikke akkurat din mann/kompis har opplevd det, så vil det ikke si at det ikke eksisterer. Mennesker er som kjent forskjellig! Synes wikipedia artikkelen beskriver det på en bra måte.

Det er ikke noe jeg har ofte, men kan huske spesielt en gang det var utrolig vondt. Min daværende kjæreste hadde kommet hjem fra en 1 mnd lang interrailtur, og det var lenge siden sist. Omstendighetene var sånn at vi måtte bo på samme rom som min søster, så naturlig nok ble det ikke noe. Ble uansett utrolig opphisset av å være sammen med henne og etterhvert fikk jeg en utrolig smerte i ballene og litt oppover i buken. Vanskelig å beskrive, men det føles som om noe spenger på ja. Har hatt det mange ganger, men akkurat den ene gangen var det spesielt vondt.

Kan også nevne at jeg aldri har fått det uten av å bli opphisset av en jente. Har vært avholds i lengre perioder i militære f.eks., men det er ikke sånn at det bare kommer da. Det har alltid vært i forbindelse med et opphold og en kraftig opphisselse. Når det er sagt så er det ikke noe jeg plager min kjæreste med, og tror faktisk aldri jeg har nevnt det for henne. Nå er jo alle forskjellig, så det kan jo hende at din mann får det lettere. Noen får det tydligvis ikke i det heletatt.

Gjest SnakeOil
Skrevet (endret)

Signerer, har hatt det flere ganger selv, spesielt med den første jenta jeg var sammen med.

Jeg fikk det ofte i forbindelse med heavy petting -> ereksjon med precum/smøreveske-> gjøre noe annet en stund -> heavy petting -> ereksjon med precum/smøreveske -> gjøre noe annet.

Etter gjentatte ereksjoner, gnikking og teasing osv, kunne jeg kjenne det skikkelig godt i etterkant, selv om pikken var blitt "normal" igjen.

Jeg kjenner det sterkest der ballene møter pikken.

Kunne kjenne det i timesvis etterpå husker jeg, paradoksalt har man jo ikke akkurat lyst til å dra pikken i en sånn tilstand heller, da det faktisk er smertefullt.

Og some over her, har det kun skjedd i forbindelse med samvær med kjæreste/jenter, har aldri hatt det alene, men jeg blir litt mer dyrisk på ei jente enn om jeg bare skal ta meg en kjapp avriving alene da, så det er nok en sammenheng her :sjenert:

Så jo, dette er helt reelt, evil women :gjeiper:

Endret av SnakeOil
Gjest birry93
Skrevet

Jeg har flere kompiser som har klaget over ballespreng, så det er nok mer enn tomme ord, vil jeg tro.

Gjest Ballatiljan
Skrevet

Til gutta som sier de aldrig har opplevd dette eller at fenomenet er BS; prøv å ikke ha sex, ink. rise apekatt en måneds tid, gjerne samtidig som dere er sammen med noen som gjør dere kåte.

Post result?

Veldig veldig vondt, men går fort over hvis man bare letter på trykket :)

Skrevet

Jeg er helt klar over at ballespreng er et kjent fenomen blandt gutter, men kan ikke helt forstå hvorfor de som får det ikke heller onanerer før det blir vondt. :klø:

Gjest SnakeOil
Skrevet

Kan jo ikke bare vippe ut kuken på første og andre date heller da, sånn midt under middagen. =)

Kommer snikende, og når det først kommer, så er det ikke spesielt digg.

Som nevnt hender det for min del kun når jeg er sammen med hunnkjønn i en eller annen setting der man hisser hverandre opp, uten å initiere samleie osv.

:)

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Min mann har hatt det et par ganger.

Orker jeg ikke ha sex så bare vipper jeg ut puppene og setter meg skrevs over han til han har runket ferdig.

Tar ca 2 minutter :fnise:

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Gjest mann28
Skrevet

Jeg har alltid ballespreng de første gangene jeg er "på vei" til å ha sex med en ny jente, eller hvis det er veldig veldig lenge siden sist.

Dette har med graden av opphisselse å gjøre og det skjer ikke hvis jeg er i et forhold eller har jevnlig sex. Jeg merker at dette er veldig individuelt. Enkelte jeg kjenner har aldri opplevd dette, men jeg kan forsikre om at problemet er reelt.

Det er, som mange foreslår, en god ide å runke. For meg fungerer dette bare på et veldig tidlig stadie, når jeg merker at det så smått begynner å verke. Har det først fått satt seg fungerer ikke dette og runking er dessuten altfor smertefullt å gjennomføre.

Har det først begynt å verke klarer jeg som oftest ikke å gjennomføre samleie ved at jeg får utløsning, men jeg kan likevel bite tenna sammen og gjøre jobben for jenta sin skyld. Siden dette bare skjer den(de) første gangen(e) satser jeg på neste gang. One night stands er ikke spesielt givende for meg, med mindre jeg er full og en smule bedøvet, men da oppstår gjerne andre "erektile" problemer...

For meg er ballespreng meget smertefullt og varer gjerne 10-20 timer etter ereksjonen har gitt seg. Det å gå oppreist er vanskelig og trapper er fullstendig jævlig. Dersom jeg sitter eller ligger helt i ro går det greit, men jeg kjenner det godt. Eneste kuren for meg er å sove. Får jeg et par timer med søvn merker jeg at det langsomt begynner å slippe taket.

Jeg har mang en gang vel vitende om at jeg kommer til å lide for det senere gladelig oppfordret til klining og tafsing, og dersom det ender i sex er det verdt lidelsen for meg. Verre er det hvis man blir sendt på dør med ballespreng uten å ha hatt sex, særlig hvis jeg må forsere trapper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...