Gå til innhold

Ballespreng?

Gjest Gjest_Birgit_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Birgit_*
Skrevet

Mannen min klager ofte over ballespreng, og trenger min hjelp til å bli kvitt den. Er dette noe alle menn plages med, eller er det bare en dårlig unnskyldning for å få seg?? Hvordan føles i så fall ballespreng??

Birgit.

Videoannonse
Annonse
Gjest En mann
Skrevet
Mannen min klager ofte over ballespreng, og trenger min hjelp til å bli kvitt den. Er dette noe alle menn plages med, eller er det bare en dårlig unnskyldning for å få seg?? Hvordan føles i så fall ballespreng??

Birgit.

Ja, en kan få det hvis en blir seksuelt opphisset uten å få utløsning, men det er likevel ikke en kvinnes ansvar å løse problemt (selv om Anne Anka muligens mener noe annet :Hehe:).

Hvordan det føles er litt vanskelig å forklare en kvinne, men det er er en slags stikkende smerte, ikke uutholdelig vondt likevel. Litt som å ha fått et lite slag i balla (uten at det kanskje sier deg så mye).

• Liker 2
Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet

Birgit.

Dette er et meget vanlig fenomen, ihvertfall hvis man går rundt kåt lenge uten å kunne "lette på trykket". Hvordan det føles? Vanskelig å beskrive, men alt for høyt trykk, oppsvulmet, ikke behagelig ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_balls

Skrevet

Må være en dårlig unskyldning. Er mann med stor M, og har aldri opplevd at ballene blir blå og sprenger. "kåt" er ordet han er ute etter tror jeg.

Gjest Mann 37
Skrevet

Enig med siste gjest her. Jeg har heller aldri opplevd såkalt ballespreng, dette er bare tull!

Skrevet (endret)

Kjæresten har opplevd å ha ballespreng flere ganger og han får vondt. Det hjelper ikke alltids å lette på trykket. Så lenge han egentlig får slappet av, så går det jo over. En kompis har også dette problemet, men bare han får lekt seg litt, så går det over. Ikke alle opplever det, som sagt, men kjenner gutter som har opplevd det...

Utfra beskrivelser fra kjæresten, så kan det føles ut som et knip i ballene, av og til stråler det opp i nedre magen (prostata og slikt). Men det varierer som sagt.

Så enten så er det dårlig unnskyldning, ellers trenger han å lette på trykket.

Endret av Liisemor
Skrevet

Kjæresten min sier han aldri har opplevd dette.

Gjest En mann
Skrevet
Må være en dårlig unskyldning. Er mann med stor M, og har aldri opplevd at ballene blir blå og sprenger. "kåt" er ordet han er ute etter tror jeg.

Selvfølgelig blir de ikke bokstavlig talt blå, som i farven blå. Det er bare et amerikansk slanguttrykk. Jeg er ingen ekspert på amerikansk slang heller, men kanskje det like gjerne er blue i betydningen trist, for alt jeg vet. (Trist fordi en ikke får seg noe altså :lol:.)

Uansett så har dette fenomenet en medisinsk forklaring, og er beskrevet i mange bøker, eller en kan se artiklen i Wikipedia som er nevnt over.

Og som nevnt, det skjer gjerne hvis en kåt en stund, uten å få gjort noe med det. Farlig er det ikke, og det går over etter en stund uansett. Jeg fikk det faktisk selv for en ukes tid siden, men det skjedde oftere da jeg var tenåring, og hormonene kanskje jobbet overtid. (Jeg syns det er litt rart hvis noen mann går gjennom livet uten å ha erfart det, men alle kropper er forskjellige.)

Og det er sikkert noen tufser som prøver innbille dama at dette er farlig, og at hun gjør seg skyldig i å påføre mannen helseskade hvis hun ikke stiller opp. Og det er bare vås, hverken kvinner eller men skal behøve å ha sex når de ikke har lyst. (Godt en kan være anonym her, ellers hadde jeg vel fått deng for å avsløre noe damene ikke skulle vite :Hehe: .)

• Liker 2
Skrevet

Birgit.

Han trenger ikke din hjelp, da. Han kan jo ordne det selv ;)

Det er ikke oppspinn, men det varierer sikkert fra mann til mann når man får det og hvordan det kjennes. De gangene jeg har opplevd det, har stort sett vært etter å ha klint med ei dame jeg har vært tent på, uten at det ble noe sex. I hormontenårene skulle det ikke mye mer til enn at man så ei jente med fin kropp. :D

Ballespreng kommer av at prostata, pga opphisselse, har produsert sædvæske som ikke har "sluppet ut", men hvorfor det kjennes i ballene, som blir ømme, lurer jeg på. Den samme følelsen har også kommet når jeg har hatt feber. Jeg tipper det er relatert, for jeg spruter alltid mer etter å ha vært syk enn etter en uke med bare avholdenhet.

Gjest A. Caron
Skrevet
Enig med siste gjest her. Jeg har heller aldri opplevd såkalt ballespreng, dette er bare tull!

Tror jeg også. Aldri hørt om ordet heller, før det dukket opp her på KG i en annen debatt...

Skrevet

Jeg spurte samboer, han hadde aldri opplevd det og mente også at det bare var tull....

Skrevet

Jeg er mann, og har heller aldri opplevd det. Har aldri hørt noen av kompisene nevne det. Hvis jeg hadde hatt vondt i ballene fordi jeg trengte utløsning hadde jeg runka asap. Gidder vel ikke gå rundt med ubehag der nede og vente på at fruen skal gjøre noe med det.

jeg tror han bruker det for å få sex. Hvis han virkelig hadde hatt et problem med det hadde han vel bare fiksa det selv?

Skrevet

Min samboer har opplevd der mange ganger i begynnelsen av forholdet, så det er ikke tull. Hvis en gutt går kåt og ikke får ut det som ligger der, kan det føre til spreng, akkurat som når man går rundt med masse luft i magen.

Sikkert ikke alle som opplever dette, men å si at det er tull blir feil. Derimot kan han fikse problemet selv, det er hverken ditt eller hans problem at han blir kåt.

Skrevet

Forrædere! :ler:

• Liker 1
Skrevet

Joda, men min gubbe sier at han kan slite med det ETTER sex. Gjerne med "my balls are blue from loving you" og et sleskt flir.. (Jeg misliker egentlig det der) Men så er jeg noe av en rosa romantiker da. :sjenert:

Så da antar jeg han er sliten i tingen sin da.

Gjest En gjest
Skrevet
Min samboer har opplevd der mange ganger i begynnelsen av forholdet, så det er ikke tull. Hvis en gutt går kåt og ikke får ut det som ligger der, kan det føre til spreng, akkurat som når man går rundt med masse luft i magen.

Sikkert ikke alle som opplever dette, men å si at det er tull blir feil. Derimot kan han fikse problemet selv, det er hverken ditt eller hans problem at han blir kåt.

:enig: Nettopp, du har helt rett!

Nå er vel de fleste synspunkter luftet allerede, men det blir (unnskyld uttrykkene) nesten både dumt og arrogant å hevde at et fenomen som er medisinsk dokumentert ikke eksisterer, bare fordi en selv eller samboer/ektemann/kamerat aldri har opplevd.

Men så er nå ikke dette en fryktlig alvorlig lidelse heller da. :Hehe:

Gjest En mann
Skrevet
Joda, men min gubbe sier at han kan slite med det ETTER sex. Gjerne med "my balls are blue from loving you" og et sleskt flir.. (Jeg misliker egentlig det der) Men så er jeg noe av en rosa romantiker da. :sjenert:

Så da antar jeg han er sliten i tingen sin da.

Akkurat det sitatet hans tror jeg stammer fra en rocke- eller blueslåt, muligens av Rock Bottom:

"http://photo.net/photodb/photo?photo_id=6519752"

"I remember Rock Bottom from The Silver King Band. We sent a live concert with them on national TV sometime in the 80's, and I remember our ambasador to USA had to apologize to Ronald Reagan because they dedicated My Balls Get Blue From Loving You to his wife, Nancy!"

Varianten med smerter etterpå er en litt annen variant enn som som har blitt diskutert her, og det tror jeg kanskje skyldes at han dunket balla gjentatte ganger mot noe under akten :lol: , uten at jeg skal trekke det lenger.

Skrevet (endret)

Dette er litt underholdende. Men det er også trist at folk vet så lite om menneskekroppen.

Sædvæsken - altså det en mann spruter når han ejakulerer, produseres overhodet ikke i ballene (testiklene). Sædcellene produseres i testiklene, men de er så små at de ikke spiller en rolle med tanke på væskemengde, spreng e.l. Væsken produseres i prostata, og det er der det evt. vil samle seg opp større mengder hvis det går lang tid uten utløsning. Skulle man altså få spreng, så ville det være der, og det ville neppe være særlig behaglig.

"Ballespreng" er nok hovedsaklig psykisk betinget.

Endret av Rimmern
Skrevet
Akkurat det sitatet hans tror jeg stammer fra en rocke- eller blueslåt, muligens av Rock Bottom:

"http://photo.net/photodb/photo?photo_id=6519752"

"I remember Rock Bottom from The Silver King Band. We sent a live concert with them on national TV sometime in the 80's, and I remember our ambasador to USA had to apologize to Ronald Reagan because they dedicated My Balls Get Blue From Loving You to his wife, Nancy!"

Varianten med smerter etterpå er en litt annen variant enn som som har blitt diskutert her, og det tror jeg kanskje skyldes at han dunket balla gjentatte ganger mot noe under akten :lol: , uten at jeg skal trekke det lenger.

:skratte: Hvilket jeg mente også. Men så er han slik montert sammen at han ikke er veldig "sidkodda" som dem sier i Tønsberg... :fnise: Og særlig IKKE når den er virksom. Og da stemmer liksom ikke det heller. :sjenert:

Skrevet

Jeg regner med gjestene som har skrevet at dette bare er tull er kvinner? Hvordan det føles er nok individuelt. Jeg går aldri så lenge at jeg har fått smerter, men kan være ubehagelig i den forstand at jeg tenker jeg må få gjort noe med det i løpet av dagen. Har ingen anelse av hvordan jeg skal beskrive følelsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...