Gå til innhold

Overtatt ring. Trenger svar på spm:)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Hei.

Jeg har overtatt en ring. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare hva slags ring det er, men det er vel en ganske standard sølvring som man kan fylle hele veien rundt med små diamanter. Skjønner dere hva jeg mener? Det er ihvertfall 7 diamanter på ringen nå - ca 40% av ringen er dermed dekket.

Jeg er ikke interessert i å ha denne ringen og ønsker å selge den. Hvor kan man gjøre dette og hva kan en slik en være verdt?

Takk for hjelpen!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
En sånn type ring?

http://www.thune.no/produkt/144_Alliance_r...px?kategoriid=3

Hvor man kan selge har jeg ingen gode tips på, men er vel sikkert noen på Ebay, finn.no etc.?

Selve ringen er et lite hakk tynnere kan det se ut som, men det er det samme prinsippet. Kan bygges på rundt med diamanter. Er det mulig å selge slike til gullsmeden kanskje? Evt kan de foreta en undersøkelse som kan si noe om verdien? Jeg har ingen ide om hva den kan være verdt.. har du noe forslag?;)

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
har du noe forslag?;)

Kan jo alltids gjette, men vil tro at å snakke med en gullsmed er det lureste du kan gjøre. De kan nok anslå ca verdi og bør jo vite hvor brukte ringer kan selges.

Skrevet

Ved nærmere titting står tror jeg det står tallene 925 inni ringen. Og etter et søk på wikipedia betyr det at det er en sølvring. Hva er da sannsynligheten for at disse 7 diamantene faktisk er diamanter og ikke glass?.

Personen som eide ringen er bortkommen og jeg vil derfor ikke kunne få svar uten å sjekke med gullsmed eller hva dere her inne tror..

Skrevet

kanskje det er zirkonia?

En venninne solgte en del smykker til en antikvitetsbutikk; der hadde de et apparat som raskt sjekket om det var snakk om diamanter eller ikke. Innehaveren pekte på diamanten med spissen, og om det pep, var det ekte.

Kanskje du kunne høre med en gullsmed om de har et lignende apparat?

Skrevet

Ettersom det er en sølvring så er det igrunn svært usannsynlig at det er diamanter som står i ringen. Etter flere år som arbeidende i gullsmedbutikk i studietiden så har jeg fremdeles tilgode å se dette.

Skrevet

Ja, jeg er enig med deg i dette, Krista. Jeg så et sølsvmykke med diamant i en brosjyre for en tid tilbake, og jeg husker jeg reagerte på at de var da en underlig kombinasjon... Det var et anerkjent firma, ikke en juksekjede, så det er vel ekte saker de solgte da. Men det er en stund siden. Tipper diamantene var bittesmå, på størrelse med støvkorn :fnise:

De selger sølvringer med diamanter her også, men jeg vet ikke om jeg ville stolt på at disse diamantene faktisk er ekte....

Skrevet
Ettersom det er en sølvring så er det igrunn svært usannsynlig at det er diamanter som står i ringen. Etter flere år som arbeidende i gullsmedbutikk i studietiden så har jeg fremdeles tilgode å se dette.

Ok, nyttig info.. hva kan denne evnt være verdt da? snakker vi under 500 kroner?

Skrevet
Ok, nyttig info.. hva kan denne evnt være verdt da? snakker vi under 500 kroner?

Den er ikke verdt noe i penger, men du kan jo gi den bort til noen. :jepp:

Skrevet

De to første ringene her er sølv med diamanter - men de er jo ikke allianseringer så de er vel ikke sammenlignbare.

Har du en antikvitetshandler i nærheten, eller et auksjonshus? De kan nok få solgt den for deg, og fortelle deg noe om verdien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...