Gjest Dessverre i Norge Skrevet 4. oktober 2009 #1 Skrevet 4. oktober 2009 Hvordan kommer en seg ut for å trene når det: - Blåser - Regner - er grått ?
Kenneth199 Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg er gjerne syk i hodet, men det er ingenting som er så forfriskende!!
Pomeline Skrevet 4. oktober 2009 #3 Skrevet 4. oktober 2009 Skulle gjerne visst svaret. Beundrer de som har viljestyrke til å trosse været!
Glynis Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Kler på seg og går ut døra? Jeg trener ikke utendørs når det pøsregner, men hvis det bare er dårlig vær er det ikke noe problem med litt tykkere løpetights, superundertøy og vannavstøtende overtrekksjakke. Hvis man gjør det til en vane å trene fast uavhengig av dagsform og vær blir det lettere etter hvert, og det er så utrolig deilig når man kommer ut av dusjen og er tørr og varm og har noe godt å spise. Hvis vi hadde bodd i et land med snittemperatur på 30 grader halve året hadde det blitt mye mindre trening, der er det jo for varmt til å jogge.
canya Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Ts: Tuller du?? Det er jo det BESTE været å jogge i!! Jeg elsker regnet og blåsingen på dager jeg skal ut å jogge/sykle gerilja kardio, det er jo da man får avkjølende effekter fra regnet og vinden. Det er jo mye bedre enn å jogge på vindstille penværsdager, da bruker jeg opp vannflaska på å kjøle meg ned enn å drikke den omtrent. Nei, regn og blest er det ultimate treningsværet, gratis aircondition når man trener! En annen ting er at på slike regnværs og vind dager, så har man hele veien for seg selv, fordi aller er inne og gjemmer seg. Det kan ikke bli bedre!
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Nei, selvsagt tuller jeg ikke. Jeg liker best å jogge når det er blå himmel, mild bris og sol. Det er grått med det triste regnet og blåseværet. Får vel bare true seg ut da.
canya Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Å måtte true seg ut i avkjølende vær mens man trener, det er noe jeg ikke skjønner. Skjønner at man ikke liker regn om man bare skal ut, men når man skal ut å trene, ja da er regnvær ideelt av fysiske årsaker!
Vera Vinge Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg syns det er deilig å slippe å bli så varm som om sommeren, så jeg liker alltid å jogge om høsten. Vet ikke om jeg har noen råd, andre enn å bare bestemme seg og prøve å se det positive med å bli svett og varm samtidig som man har et passe avkjølende regn over seg.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Skjønner at man ikke liker regn om man bare skal ut, men når man skal ut å trene, ja da er regnvær ideelt av fysiske årsaker! Ikke for oss "comfort-trenere" som ikke liker regn og vind i ansiktet.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Det handler om å bli litt tøffere mellom øra. Det er snakk om en stusselig liten joggetur, som tar 60 minutter +/-. Etter det så kommer man tilbake til et varmt hus og kan ta seg en god og varm dusj.
Chanel.No5 Skrevet 4. oktober 2009 #11 Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Missforstod litt jeg, så laget ett nytt svar, blandet dette innlegget med ett tilsvarenede.. Når det blåser og regner (gjør ALLTID begge deler samtidig i Bergen) så synes ikke jeg det ødelegger min motivasjon for å komme meg ut såfremt det ikke er storm og at det regner katter og hunder, noe det desverre ofte gjør i Bergen, men jeg tenker selv som over nevnt - "en liten joggetur så er det rett inn i varm god dusj" og det er det som kicker meg over dørstokken. Samt at jeg vet hvor godt det føles når økten er over og jeg er tilbake og den god-følelsen er en motivasjon for meg! Gråvær består 90% av dagene her av så det tenker jeg ikke over at skulle hindre meg engang.. Endret 4. oktober 2009 av Lotte27
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #12 Skrevet 4. oktober 2009 Blåser - jeg kler meg som vanlig, en kan evt. ha på deg en tettsitternde(en fordel med tettsittende klær når det blåser) vindtett/vanntett jakke..? Regner - har på en tynn, tettsittende regnjakke+caps. Er grått?? - skjønner ikke at det har noe å si for klesvalget..?? Vel, slik jeg tolket TS og tråden generelt så var det vel ikke snakk om klesvalg, men det å ha viljen til å dra ut på joggetur i dårlig vær.
Kanei Skrevet 4. oktober 2009 #13 Skrevet 4. oktober 2009 Noe som ofte hjelper på min motivasjon er å tenke at jeg iallefall skal løpe i 10 min, og hvis jeg fortsatt ikke har lyst til å trene etter 10 min får jeg lov til å gå inn igjen. Men det er sjelden jeg har avsluttet økten, for etter bare minutter er kroppen varm og regnet er ikke noe hindring. 10 minutt trening klarer jeg å motivere meg til, men det blir jo som regel en lenger økt... Og det er lite som slår følelsen av å komme inn etter en god treningsøkt, ta en varm dusj og så sette seg i sofaen med god mat og noe varm drikke
Chanel.No5 Skrevet 4. oktober 2009 #14 Skrevet 4. oktober 2009 Og det er lite som slår følelsen av å komme inn etter en god treningsøkt, ta en varm dusj og så sette seg i sofaen med god mat og noe varm drikke Enig!! Den følelsen er gull verdt!
Wiggins Skrevet 4. oktober 2009 #15 Skrevet 4. oktober 2009 Hvordan kommer en seg ut for å trene når det: - Blåser - Regner - er grått ? Svar: Du flytter fra Vestlandet til et sted i søndre Vestfold, det har statistisk sett flest soldager og færrest gråværsdager i Norge. :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå