Gå til innhold

Kjæresten min nekter meg å snuse

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Titti_*
Skrevet

Dette er kanskje ikke det største problemet, men det plager meg veldig.

Har vært sammen med typen i snart 2 år, og jeg snuste fast FØR vi møttes. Vi møttes i utlandet,hvor vi begge studerte i 3 mnd. Der var det ikke snus å få tak i. Vi ble sammen kort tid etter at vi kom hjem, hvos jeg begynte å snuse igjen.Han har altså visst om dette siden starten.

Det tok ikke lang tid før han konstant klaget over dette, noe jeg i utgangspunktet forstår, snus er jo ikke særlig delikat.. Men er man avhengig så er man det.Har prøvd å slutte flere ganger, også for hans del som for min egen, men har ikke klart det. Han har ikke prøvd å støtte meg så veldig med å slutte heller, bare tar det som en selvfølge at "ja, nå har ho slutta", etter 1 dag. Sånn fungerer det ikke. Og når jeg ikke har klart det, reagerer han med sinne. Han maste om dette daglig, oh jeg ble så lei!

For 6 mnd siden ga jeg et seriøst forsøk på å slutte, og holdt ut i flere uker. Vi snakket aldri om snus da. Men problemet er at jeg begynte igjen, i sjul. Har holdt på med dette siden.Om han hadde funnet ut at jeg snuste hadde han klikket.... Jeg er sikker på at han kommer til å ta meg i det før eller siden... da blir det et helvette...

Hva tenker dere? Jeg burde vel få lov å snuse? Burde man ikke kulle velge selv? Hadde dere giddet å være i et fohold hvor kjæresten krevde at du stumpet røyken f. eks?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Jeg skjønner ham så utrolig godt!

Jenter med snus er ekstremt harry.

Gjest Gjest_Titti_*
Skrevet
Jeg skjønner ham så utrolig godt!

Jenter med snus er ekstremt harry.

Ja det er harry, helt enig med deg. Men jeg er altså avhengig, og er ikke klar for å slutte.Er det ikke litt ekstremt når kjæresten nærmest ber deg velge mellom han eller snusen? Skal snus liksom dekke over alt han falt for i utgangspunktet?.. Undrer.

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Typen min sluttet å snuse to dager før vi ble sammen. Da hadde han snust i 11 år. Han visste at jeg ikke likte det, og det var hans måte å vise at han mente alvor med meg.

Nå har det gått 3 år, og han har ikke rørt snus siden da. Hadde han begynt igjen nå hadde jeg nok blitt rimelig skuffet. Men tror ikke det kommer til å skje da:)

Skrevet

Du vet at snus er helseskadelig, og det at kjæresten din misliker det kan være en god motivasjon for å slutte.

Du greier det hvis du vil hardt nok.

Nei, han kan ikke tvinge deg til å slutte, du bestemmer selv hva du gjør med din egen kropp.

Skrevet
Vi møttes i utlandet,hvor vi begge studerte i 3 mnd. Der var det ikke snus å få tak i.

Du klarte å ikke snuse i tre mnd, men er avhengig, snålt!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg synes han skal være mann og gå fra deg. Hvorfor han er sammen med noen som irriterer han fatter jeg ikke. Kan du ikke bare be han om det, å være mann og dumpe deg altså?

Gjest Gjest_Titti_*
Skrevet
Du klarte å ikke snuse i tre mnd, men er avhengig, snålt!

Måtte klare det, siden det ikke gikk å kjøpe det der, røykte i steden der.

Skrevet

Får han lov av deg til å gjøre alt han vil da? Du setter ingen krav til han?

Skrevet

Kanskje du kan prøve å begynne med Onico, nikotinfri snus!

Skrevet

Du klarte det jo i tre måneder. Ja, det var sikkert enklere fordi du måtte, men kan du ikke instille deg på at du nå "må" for hans skyld?

Ikke at jeg synes kjærester skal nekte hverandre ting i hytt og pine, men om han virkelig misliker det og det blir et problem er jo valgene enten å slå opp, å slutte eller at han slutter å irritere seg. Hva mener du er best?

Avhengighet er et interressant tema. Det tar ikke lang tid for kroppen å venne seg av med nikotin. Hjernen bruker imidlertid myyyye lenger tid på å kvitte seg med behovet for følelsen av snusen under leppa, boksen i lomma/veska o.l.

Du har klart det før, så du klarer det nok igjen hvis du virkelig vil. Du sier jo selv at det er både harry og farlig. Tenk over fordelene ved å snuse og ulempene. Skriv dem på en lapp og heng dem på speilet eller kjøleskapet, og minn deg selv på hvorfor du vil slutte.

Det aller viktigste synes jeg likevel er at du snakker med kjæresten om det. Fortell ham at du vil slutte, men at du trenger hans støtte på en ordentlig måte. Fortell ham hva du vil og ikke vil han skal si og gjøre. Det er viktig med god støtte, og jeg synes han bør gi deg det hvis du velger å slutte for ham.

Skrevet (endret)

Jeg hadde aldri blitt sammen med en jente som røyker eller snuser. Om hun hadde lurt meg og det viste seg at hun hadde gjort det likevel, hadde jeg gitt henne et ultimatum. Slutt på røyk/snus eller slutt på forholdet. Hadde gitt henne 2 mnd på å slutte. Om hun hadde trengt min backing hadde hun fått det GLADELIG! Men jeg kunne aldri vært sammen med en jente som driver med sånt, av tre enkle grunner

1) Å kysse en som røyker/snuser er som å slikke et askebeger

2) Jeg planlegger for fremtiden. Mitt barn skal ikke bæres i magen på en kvinne som røyker.

3) Snus ser helt forjævlig ut, det er helt klart den mest tydelige fysiske turn-offen en jente kan gi meg. Om jeg hadde vært jente hadde jeg sagt det samme om menn. Det er corny, hillbilly og vitner om svak karakter.

Jeg syns han gutten din har sinnsykt god grunn og du har ikke noe du skulle sagt. Jeg blir ikke overrasket om han går fra deg. Du stiller såklart krav til han og, og de får han jo følge om de ikke er urimelige. Men det er faktisk ingen unnskyldning for å røyke/snuse. Selv om mange tror det.

Endret av Lunis
Gjest Gjest_kanel_*
Skrevet

Kjæresten min snuser. Jeg har ikke sagt noe til ham enda, men må nok snart for det smaker så forjævlig at jeg mister helt lysten på ham. Kan jo ikke tvinge ham til å slutte, men det blir nok mindre på ham fremover om han ikke kutter tilbake litt. Takler ikke den smaken, det smaker gammel, råtten mann.

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg også turde å sette foten ned for kjærestens snusing. Synes det er motbydelig, hater lukten av det, hater å kysse ham etterpå, hater hvor dum han ser ut når vi går i offentlighet og han ligner på en skogsmus.

Skrevet

JEg syntes ingen svarer TS på det hun egentlig spør om. Syntes alle her kritiserer henne hvor udelikat osv det er.

OG ja, jeg syntes også det er ekstremt harry å stygt, lukter vondt, og kommer aldri til å prøve det.

Men jeg røyker, og klarer hvertfall å sette meg inn i situasjonen. Jeg ble sammen med kjøresten min for tre r siden, når vi var på flørte stadiet, sluttet jeg å røyke, fordi han ikke gjorde det. men jeg var aldri motivert! jeg hadde ikke lyst, tenker ikke på helsa om det er bra eller ikke, men jeg sluttet da, fordi jeg ble forelsket, og hadde nok med å fly på en sky. i 2 år klarte jeg la være.

men etterhvert ble suget sterkere, jeg å typen var ikke like "pusete" og jeg begynte å lengte etter meg selv. fordi det var helt meg med røyken. det er sånn min personlighet er, og jeg ble en helt anna de to årene.

så nå har jeg vært litt av å på. merk, jeg har fortsatt ikke lyst til å slutte selv, men veit at dette stinker møkk, så jeg prøver la være at han må påvirkes av det

jeg syntes ikke han kan nekte deg det. men du får helelr prøve være mer diskret i nærheten av han. jeg kommer ikke til å slutte før den dagen jeg begynner å ville det selv, å bli bekymret for helsa.. noe skal du dø av uansett.

Gjest Gjest_Titti_*
Skrevet

Jeg er helt enig i at det ser jævlig ut,er ekkelt og alt det der. Helt greit! :)

Bare syns det er rart at noen nikotinposer skal ødelegge for ALT i et forhold. Har selvfølgelig tatt hensyn, og prøvd å slutte, for hans del også! Men har funnet ut at for å klare det må jeg ville det selv, ikke bare for å tilfredsstille noen andre.

Blir jo som med røyk, alle klarer ikke bare å slutte på dagen. Man må virkelig VILLE det.

Ville bare høre hva andre tenker.

Gjest Gjest_Titti_*
Skrevet
Kanskje du kan prøve å begynne med Onico, nikotinfri snus!

Brukte Onico en periode, men det syns han gikk for det samme.

Skrevet
1) Å kysse en som røyker/snuser er som å slikke et askebeger

Du har faktisk slikket et askebeger da?

Skrevet

Kjæresten min gikk fra å røyke 40 om dagen til ingenting på den måneden det gikk mellom at vi bestemte oss for å flytte sammen, til vi faktisk gjorde det. Jeg ba ham aldri direkte om det, men han skjønte jo at jeg ikke var videre begeistret.

Om han ikke hadde klart å slutte dengang; jeg hadde nok vendt meg til at han røykte.

Men om han hadde vært så dum/svak/tåpelig at han begynte igjen lenge etterpå, da hadde jeg virkelig vurdert sterkt å gå.

Så når kjæresten din har sett deg snusfri i 3 måneder og du starter igjen, så skjønner jeg ham veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...