Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #2 Skrevet 4. oktober 2009 På skapelsesdagen gikk den søte, lille sitronen ned til vannkanten og speilet seg. -Jeg er gul, konstanterte han. -Men hvorfor? Sitronen gikk videre, og traff en diger vannmelon. Vannmelonen var stolt og glad; han var rød inni og grønn utenpå, med vakre striper! Sitronen listet seg bort til vannmelonen og spurte: -Hvorfor er jeg gul? -Aner ikke, sa vannmelonen. -Men det er uansett ikke en pen farge. Sitronen ble sur og trillet sin vei nedover bakken. Senere traff han en slektning, appelsinen. -Hvorfor søren er jeg gul?! ropte sitronen. -Hva er det du er så sur for? svarte appelsinen. Jeg vet vel ikke hvorfor du er gul; orange er uansett en mye penere farge. Sitronen ble enda surere, og eitrende sinna bestemte han seg for å oppsøke Gud selv. Veien var lang, men sitronen klarte omsider å komme seg fram til Gud. -HVORFOR &#%¤¤& ER JEG GUL!?! ALLE ANDRE HAR PENERE FARGE; DET ER &%&"#)% URETTFERDIG! ropte sitronen. Gud satt rolig i noen sekunder mens Han ventet på at sitronen skulle roe seg ned. Deretter fortalte Han: -Du skjønner det, lille sitron, at etter at jeg hadde laget solen hadde jeg mye gulfarge til overs. Jeg bestemte meg for å bruke restene av denne nydelige, varme fargen på en fantastisk frukt, og det ble altså deg. Jeg laget deg som en søt, liten sommerfrukt som kunne nytes ute i det fine været om sommeren. -JEG ER VEL FOR "#&¤" IKKE SØT! freste sitronen. -Nei, det har jeg lagt merke til, svate Gud. -Men med litt sukker smaker du nok godt likevel. Gud presset deretter den lille sitronen til saft, tilsatte sukkervann og satte seg under et palmetre i solen for å nyte verdens første sitronsaft.
ciba Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2009 For en søt historie, ja det var sikkert sån det skjedde
Amanlis Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 Det var en søt historie. Sitronen er jo fin uansett hvor sur den er.
Pirana Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Sitronen er gul fordi den ikke skal forveksles med lime som er grønn!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå