Gjest Ts Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg og sambo drikker ikke uten hverandre av forskjellige grunner. Men neste helg blir da et untak.. Han skal få besøk av en kompiss fra utlandet, og de skal på byen sammen. Så da sa jeg det at jeg drar på fest da, siden jeg gidder ikke sitte hjemme å sture mens han er på byen og da har jeg en mulighet til å drikke med mine gamle venner som han ikke omgås med.. Men i sta så kom han plutselig å fortalte meg at jeg måtte på jentefest og at jeg bare kunne drite i å dra på ordentlig fest osv osv. Også spørte jeg om hvorfor det var greit at han dro på byen mens jeg MÅTTE drikke med kun jenter, også sier han at det er pga hva som skjedde når han var i millitæret for HALVANNET ÅR siden! Herlighet, jeg var langt ifra utro, det var ikke noe jeg kunne noe for, og jeg trodde vi var ferdig med det der.. Jeg syntes det er for dumt at han skal på byen mens jeg må enten sitte hjemme eller drikke kun med veninner, som forøvrig kommer til å dra på en annen fest utpå kveldingen. Jeg er foresten under 20, og kommer derfor ikke inn på utestedet de skal på. Finnes ikke utested i byen med 18års grense.. Hvordan kan jeg få han til fornuft?
Glynis Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg syntes det er for dumt at han skal på byen mens jeg må enten sitte hjemme eller drikke kun med veninner, som forøvrig kommer til å dra på en annen fest utpå kveldingen. Jeg synes det er for dumt at du tror du må ha tillatelse av kjæresten din til å gå på fest.
Gjest brutal_mann Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Nei... Hva med å snakke sammen og argumentere?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 hva skjedde for halvannet år siden da?
Gjest TS Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Havnet på feil fest med feil mennesker, og en gutt kyssa meg i nakken og på kinnet selv om jeg dyttet han vekk og ba han la vær. Ringte kjæresten og sa ifra, og han fikk en kompiss til å hente meg. Før kompissen rakk å komme hadde karen holdt meg fast og kyssa meg, selv om jeg stritta imot med alt jeg klarte.. Vi har prata om dette før, og han vet at jeg ikke ville det osv. Det er lenge siden vi ble ferdige med det, og jeg forstår han ikke likte det, det gjorde ikke jeg heller. Men nå er de jeg evt skulle dratt på fest hos til helgen ekstremt hyggelige og ordentlige mennesker, og dette vet sambo veldig godt..
Rosalie Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Og du har ingen fri vilje, men er hans marionette-dukke?
Gjest Ts Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 Og du har ingen fri vilje, men er hans marionette-dukke? Jo, jeg har fri vilje. Men jeg vil ikke at det skal ende opp som en helvettes krangel fordi jeg sier at jeg skal på fest, eller fordi jeg bare drar uten å si ifra.. Så vil ha tips til hva jeg kan si for at han skal skjønne at om han skal på byen, så er det retferdig at jeg drar på fest..
Rosalie Skrevet 3. oktober 2009 #8 Skrevet 3. oktober 2009 Det er ingenting u kan si. Han er dritsjalu. Rett og slett. Og han er tydeligvis vant til at du føyer deg. Du sier dett og slett at du skal på den festen. Punktum. Tåler han ikke det, får du velge om du vil leve som hans lille kjæledyr eller om du vil bestemme over eget liv selv.
Gjest TS Skrevet 3. oktober 2009 #9 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg er mer sjalu enn han, men gikk fortsatt med på at han skulle på byen, for hans skyld.. Sier jeg at jeg skal så bryter helvette løs
lulle Skrevet 3. oktober 2009 #10 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg er mer sjalu enn han, men gikk fortsatt med på at han skulle på byen, for hans skyld.. Sier jeg atjeg skal så bryter helvette løs Dette er ikke et sunt forhold, og heller ikke et forhold som er levelig. Hadde du vært min datter/eller min venninne, ville jeg bedt deg pelle deg ut så fort du kunne. Finn deg en mann du slipper å være sjalu ovenfor og en mann som heller ikke er sjalu. Det er nok vanskelig å skjønne når man er så ung som under 20. Men et parforhold kan være mye bedre enn dette
Ambivalent Skrevet 3. oktober 2009 #11 Skrevet 3. oktober 2009 Du har vel ingen rapporteringsplikt, så hvorfor ikke bare dra ut med venner uten å fortelle akkurat med hvem/hva/hvor/? Du må ingenting, uansett hva han sier. Du bestemmer over deg selv. Hvis "helvete" bryter løs på grunn av det, er jo dette forholdet ganske dødfødt i utgangspunktet.
Becka Skrevet 3. oktober 2009 #12 Skrevet 3. oktober 2009 sett foten ned. Virkelig. Han er eldre enn deg regner jeg med? Han må nødt å stole på deg i likhet med at du må stole på ham.
Gjest Bond Skrevet 3. oktober 2009 #13 Skrevet 3. oktober 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Bond, mod
Jade Skrevet 4. oktober 2009 #15 Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Stikk på fest du. Det er ikke han som bestemmer. Hvis han tror at han kan bestemme det, så kan du bestemme at han ikke får lov til å dra på byn. Hvorfor skal du være grei med han når han holder deg i fangenskap? Han har ingenting med å være sjalu for at du ble overfalt av en dust på fest en gang. Det er jo DEG det var synd på da, ikke han. Du skal jammen være glad for at du ikke ble voldtatt. Da hadde du vel ikke fått lov til å gå på butikken alene engang... Joda. La han bestemme over deg du, men hvorfor klage på Kvinneguiden da? Det er jo du selv som gjør deg til et viljeløst vesen. Bare vent, det blir verre! Snart får du sikkert ikke gå på jentefest alene heller. Endret 4. oktober 2009 av Jade
Gjest TS Skrevet 4. oktober 2009 #16 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg ville bare gjerne ha tips til hvordan jeg kan få han til å skjønne at det skal gjelde for begge, uten å bare slenge det i trynet hans. Selvfølgelig kunne jeg bare dratt på fest, men jeg foretrekker å prate om ting og bli enige, og ikke bare gjøre som jeg vil..
Jade Skrevet 4. oktober 2009 #17 Skrevet 4. oktober 2009 Si at hvis ikke du får dra på fest/byn, så får ikke han dra på fest/byn heller. Trenger vel ikke noe mer argument enn det? Hvorfor skal han få lov til mer enn deg? Du ble vel ikke overfalt med vilje, så da har du ikke gjort noe så han ikke kan stole på deg.
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 4. oktober 2009 #18 Skrevet 4. oktober 2009 Tror dere må få snakket ordentlig ut og slutte å være så strenge mot hverandre ellers er det nok bare snakk om tid før dette skjer igjen... og igjen... og igjen...
Gjest TS Skrevet 4. oktober 2009 #19 Skrevet 4. oktober 2009 Tror dere må få snakket ordentlig ut og slutte å være så strenge mot hverandre ellers er det nok bare snakk om tid før dette skjer igjen... og igjen... og igjen... Ja, jeg skulle gjerne tatt meg tid til å prate ordentlig med han. Men så er det desverre slik at det er til fredagen han kompissen kommer, og sambo har en jobb hvor han er borte mandag til fredag, så da blir det i såfall over telefon. Og da er det utrolig lett å missforstå hverandre.. Jade; jeg får prøve det. Takk.
Gjest Blondie65 Skrevet 4. oktober 2009 #20 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg ville bare gjerne ha tips til hvordan jeg kan få han til å skjønne at det skal gjelde for begge, uten å bare slenge det i trynet hans. Selvfølgelig kunne jeg bare dratt på fest, men jeg foretrekker å prate om ting og bli enige, og ikke bare gjøre som jeg vil.. Det finnes ingen annen måte. Du kan ikke svare på urimelighet med rimelighet. Det går bare ikke an. Du får si at du ikke gidder sitte hjemme og at du går på den festen eller på byen som dine venner skal på. For min del hadde forholdet vært over i det øyeblikket jeg ble beskyldt for å være utro eller ha lokket noen når jeg selv ble overfalt. Det forteller meg at mannen ikke har et sunt forhold til kvinner basert på respekt og det kommer til å bli mer og mer synnlig etterhvert som tiden går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå