Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 Hvordan skulle du ønsket å blitt fortalt at den du var sammen med (eller i det minste hadde et seksuellt forhold med) hadde herpes i underlivet? Vi er på dejtern, men er ikke sammen ennå. Frem til nå har vi brukt kondom fordi jeg ikke vil risikere å smitte han. Men en dag må man vel fortelle denne triste nyhet...? Og jeg orker ikke høre at dere skulle dratt hvis deres partner kom med en sånn nyhet, eller at det er ekkelt. Det jeg har, har også 30% av befolkningen og det er inget jeg kan gjøre med det, mer enn det å ta forhåndsregler.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg fikk herpes kanskje 2 mnd etter at jeg traff sambo, han var md meg på legevakta og jeg ble jo innlagt på sykehuset og greier, så han fikk jo vite det samtidig som meg. Men siden vi ikke vet hvem det kommer fra (umulig å vite når man ble smittet da det kan ligge latent i kroppen i årevis), så ble det vel ikke noe mer pes enn at jeg ikke kunne ha sex på evigheter. Kan jeg spørre deg hvor ofte du får utbrudd og hvor lenge det er siden første utbruddet? går du på aciclovir/zovirax daglig? Jeg får utbrudd bare av en krangel eller en dårlig natts søvn! Hvor lenge har dere datet da ts?
Vulpes Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Nøyaktig hvordan man burde ordlegge seg vet jeg ikke helt... Men jeg vet at jeg hadde satt stor pris på at han var ærlig. Og hadde jeg likt ham hadde jeg ikke gått fra ham pga noe sånt. Herpes er kjipt, men har man sex er det alltids en mulighet for å bli smittet av noe sånt. Ville ikke laget noen big deal ut av det egentlig, tror jeg. Bare snakket om forhåndsregler, slik at vi kunne minske sjansen for at jeg også ble smitta.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg fikk herpes kanskje 2 mnd etter at jeg traff sambo, han var md meg på legevakta og jeg ble jo innlagt på sykehuset og greier, så han fikk jo vite det samtidig som meg. Men siden vi ikke vet hvem det kommer fra (umulig å vite når man ble smittet da det kan ligge latent i kroppen i årevis), så ble det vel ikke noe mer pes enn at jeg ikke kunne ha sex på evigheter. Kan jeg spørre deg hvor ofte du får utbrudd og hvor lenge det er siden første utbruddet? går du på aciclovir/zovirax daglig? Jeg får utbrudd bare av en krangel eller en dårlig natts søvn! Hvor lenge har dere datet da ts? Ts her igjen. Takk for svar:) det er på en måte godt å høre at jeg ikke er alene.. Jeg har egentlig veldig lite utbrudd (heldig sånn sett), litt kløe rett før mensen, litt svie ved sex og jeg får lett "gnagsår" når jeg har sex. Så det er ikke sånn at det påvirker min hverdag såå mye, og jeg trenger ikke heller medisiner. Fikk mitt første utbrudd for 2 år siden, og det var noen måneder uten sex og med liten positiv tro på fremtiden, men det har gått seg til når jeg merker at jeg ikke har den "verste" typen av utbrudd. Vi har kun dejtet et par måneder, han sier han vil det ska bli oss og er en bra man. Men jeg tror jeg trekker meg litt tilbake pga diagnosen, det er litt skamfullt (i hvertfall i mine øyne, dessverre) og jeg vil ikke han ska bli smittet. Men er han den rette, så stanner han vel, og hvis ikke så er det vel bare sånn det er.. Hvordan tok partneren din beskjeden?
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Ts her igjen. Takk for svar:) det er på en måte godt å høre at jeg ikke er alene.. Jeg har egentlig veldig lite utbrudd (heldig sånn sett), litt kløe rett før mensen, litt svie ved sex og jeg får lett "gnagsår" når jeg har sex. Så det er ikke sånn at det påvirker min hverdag såå mye, og jeg trenger ikke heller medisiner. Fikk mitt første utbrudd for 2 år siden, og det var noen måneder uten sex og med liten positiv tro på fremtiden, men det har gått seg til når jeg merker at jeg ikke har den "verste" typen av utbrudd. Vi har kun dejtet et par måneder, han sier han vil det ska bli oss og er en bra man. Men jeg tror jeg trekker meg litt tilbake pga diagnosen, det er litt skamfullt (i hvertfall i mine øyne, dessverre) og jeg vil ikke han ska bli smittet. Men er han den rette, så stanner han vel, og hvis ikke så er det vel bare sånn det er.. Hvordan tok partneren din beskjeden? Kunne for alt jeg vet hvert partneren som smittet meg, siden man kan bære smitte videre uten selv å få utbrudd (så vidt jeg har skjønt). Å han har hatt klamydia tidligere og mye ubeskyttet sex, så han sa vel ikke så mye på det. Men han synes det er kjipt når jeg ikke "virker". Med andre ord han tok det vel greit. Jeg tenker, ayt hvis han mener det han sier så tar han det greit og blir- hvis ikke, så er han en dust uansett. For min del har jeg har utbrudd hver måned i ett år, og mer spora<disk etter det pga jeg ikke har mens hver måned (fikk besksjed av legen at det var unødvendig med mensen siden den står for en del av utbruddene) jeg gikk på medisin i 1,5 år, nå har jeg fått beskjed om å bruke 800mg aciclovir forebyggende hver dag og bruke nuva ring slik at jeg unngår mensen. Siden du er såpass lite plaget,så kn du jo bare nevne det for han at du for 2 år siden fikk hepres førstegangsutbrudd, men at du antakelig er en av de heldige som slipper unna med det ene utbruddet? de andre tingene som kløe, sviing etc høres ikke ut som har noe med herpes å gjøre, kun norma<le kvinne-syklus greier..
Gjest brutal_mann Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 Denne linken kan ikke postes ofte nok http://www.olafia.no/herpes.htm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå