Gjest Pannekaker Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Jeg er ekstremt giftesjuk, men desverre for ung syntes jeg Hvor gamle var dere når dere forlovet dere, hvor lenge hadde dere vært sammen, og når (ca) skal dere gifte dere/har dere giftet dere? Er det fortsatt slik at det er helt på trynet å forlove seg om man ikke skal gifte seg i løpet av et år eller to? Endret 3. oktober 2009 av Pannekaker
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 For meg er det å forlove seg å sette en dato. Vi "offentliggjorde" forlovelsen åtte måneder før bryllupsdatoen, men hadde da planlagt en del oss i mellom allerede. Da vi hadde vært sammen i fire år (meg 24, han 28) begynte han å snakke om giftemål. Jeg følte meg for ung, og har også sett på giftermål som en felles beslutning, så ga beskjed om at han ikke fikk lov til å fri, for da ville svaret være nei. Da jeg var 26, hadde vært i jobb noen år etter fullført studium, og vi fortsatt hadde det veldig bra sammen, nevnte jeg for han en dag at vi kanskje skulle begynne å tenke på det. Hvorpå han svarte at han gjerne ønsket at vi satt en dato året etter, og sånn ble det. Så svaret blir - ingen fridde, det skjedde da begge var klar for ekteskap, og vi var hhv 26 og 30 år da vi forlovet oss (satt dato) og 27 og 31 da vi giftet oss.
flub Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg ble fridd til måneden før jeg fylte 23 år. (Han var 25) Vi satte dato med en gang, 10. måneder etter skulle den store dagen bli. Frieriet kom veldig overraskende på meg, men vi hadde snakket noe om det det siste året, så svaret var klart JA! Vi hadde vært sammen i 6 år, og bodd sammen i 4. Så vi kjenner hverandre på godt og vondt. Jeg tror det viktigste er at dere er klare begge to, og at dere kjenner hverandres gode og dårlige sider. Og selvsagt at dere elsker hverandre. Er alt det klart, synes jeg ikke alder har så mye å si. Men det er nok en fordel å ha bodd sammen også tenker jeg. Nå snakker jeg bare for meg selv da. Det er jo de som gifter seg uten å ha bodd sammen også, og som har et bra ekteskap. Lykke til!
Pupsilure Skrevet 3. oktober 2009 #4 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg var 24, og vi giftet oss da jeg var 25. Han er et år eldre. Det var aldri noe frieri, men en beslutning tatt i fellesskap Jeg syntes det er på trynet å forlove seg uten gifteplaner i løpet av rimelig tid, men det er min mening Mange som gjør det allikevel
Sunshine Skrevet 3. oktober 2009 #5 Skrevet 3. oktober 2009 Han fridde i august i år, 6 år etter at vi ble sammen. Vi er begge 28 år, og gifter oss neste år når vi er 29 Jeg synes ikke det er rart å forlove seg og vente lenge med å gifte seg, men jeg synes en forlovelse bør lede til ekteskap. Det er jo det det en forlovelse er et løfte om
Anglofil Skrevet 3. oktober 2009 #6 Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Jeg er ekstremt giftesjuk, men desverre for ung syntes jeg Hvor gamle var dere når dere forlovet dere, hvor lenge hadde dere vært sammen, og når (ca) skal dere gifte dere/har dere giftet dere? Er det fortsatt slik at det er helt på trynet å forlove seg om man ikke skal gifte seg i løpet av et år eller to? Jeg var 21 år (fylte 22 år) og han 24 år da vi forlovet oss. Vi hadde vært sammen i 2 mnd (ja, jeg vet det er tidlig). Vi gifter oss i august 2011, dvs 3 år etter at vi ble forlovet. Mvh Yvonne Endret 3. oktober 2009 av Yvonne
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 3. oktober 2009 #7 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg er ekstremt giftesjuk, men desverre for ung syntes jeg Hvor gamle var dere når dere forlovet dere, hvor lenge hadde dere vært sammen, og når (ca) skal dere gifte dere/har dere giftet dere? Er det fortsatt slik at det er helt på trynet å forlove seg om man ikke skal gifte seg i løpet av et år eller to? jeg var 20 når jeg fridde til min kjære. nå i sommer 3 år senere giftet vi oss. jeg 23år- han 29år
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 3. oktober 2009 #8 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg var 21 år (fylte 22 år) og han 24 år da vi forlovet oss. Vi hadde vært sammen i 2 mnd (ja, jeg vet det er tidllig. Vi gifter oss i august 2011, dvs 3 år etter at vi ble forlovet. Mvh Yvonne vi hadde vært sammen en måned:)
Lull Skrevet 3. oktober 2009 #9 Skrevet 3. oktober 2009 Han fridde til meg når vi hadde vært sammen i to år, vi var begge 19 år(blir 20 dette året). Vi bestemte dato når vi forlovet oss, selv om det er tre år frem i tid;) Lang planlegging pga vi vil ha en bestemt dato, studiesituasjon, økonomi og andre bryllup i nær familie. Så vi vil være 22(snart 23) når vi gifter oss:)
stortsettglad Skrevet 3. oktober 2009 #10 Skrevet 3. oktober 2009 Jeg fridde da vi hadde vært sammen litt over 2 år, og vi giftet oss ganske nøyaktig 3 år etter vi traff hverandre. Han 29 og jeg 30. Synes ikke tiden fra man blir forlovet til bryllupsdato skal ha noen begrenset tid for å ikke være tullete, men synes det er tullete å forlove seg og ikke vite om man faktisk vil gifte seg i det hele tatt. Om man ikke setter en nøyaktig dato, så synes jeg poenget med en forlovelse er å i alle fall begynne å planlegge til en omtrentlig tid.
Gjest Nattvette Skrevet 4. oktober 2009 #11 Skrevet 4. oktober 2009 Eg og sambo forlova oss i juli i år, og vi har vært sammen i 6 år (bodd sammen i 5). Vi blei enige om det i fellesskap, selv om han sier han hadde kjøpt ring og spurt meg for lenge siden om han visste eg kom til å si ja, men valgte la være pga at eg egentlig ikkje har villet gifte meg, pluss eg var (og er forsåvidt) ganske ung. Vi er 22 og 32 nå. Har ikkje satt ein dato ennå, vi har det ikkje travelt heller. Må se det an på økonomien osv.
Cæmis Skrevet 4. oktober 2009 #12 Skrevet 4. oktober 2009 (endret) Han fridde til meg for ca 10 mnd siden og det er 10 mnd til vårt bryllup. vi hadde da vært sammen i 7 år og begge 25. Grunnen til at vi ventet så lenge med å ha bryllup etter forlovelse er pga økonomi og planlegging. Han fridde nyttårsaften og vi synes 8 mnd på å planlegge et bryllup var noe lite, og bestemte oss for å ta det sommeren etter. Sommerbryllup var et klart valg for oss. Jeg synes man bør ha satt en dato for bryllupet når man forlover seg, men jeg synes ikke det nødvendigvis trenger å være tidsfokus så lenge det er "normale forhold". Ikke noe vits å forlove seg og sette dato 10 år frem i tid...da kan man heller vente med å forlove seg synes jeg da... Endret 4. oktober 2009 av Cæmis
lilleGrethe Skrevet 4. oktober 2009 #13 Skrevet 4. oktober 2009 Vi hadde vært sammen i 5 år da han fridde (samboer i 4 år). Jeg er 26 og han 27. Vi gifter oss ca 14 mnd etter forlovelsen. Jeg synes man bør vite at man skal gifte seg, og sette en slags dato eller ca tid relativt raskt etter forlovelsen. Forlovelse for å være forlovet synes jeg er tåpelig. Men jeg kjenner noen som forlovet seg over 3 år før de skulle gifte seg - de var forlovet før de begynte studiene, og ville være ferdige med studiene før de giftet seg. De hadde satt dato, så da synes jeg det er greit. Men ville nok ikke ventet så lenge selv.
LindaM Skrevet 4. oktober 2009 #14 Skrevet 4. oktober 2009 Jeg ble fridd til i januar Vi gifter oss i juni. Da har vi vært sammen i 8 år, og er 26 og 29
^^Belle^^ Skrevet 5. oktober 2009 #15 Skrevet 5. oktober 2009 Min kjære fridde til meg på 5 årsdagen vår. Da var jeg 23 og han 25. Vi satte dato to år frem i tid på grunn av økonomi, kjøp av leilighet osv. Så da hadde vi vært sammen i 7 år, bodd sammen i 6, da vi giftet oss nå i sommer. Jeg er veldig i mot det å forlove seg bare for å forlove seg, så det å sette en dato (selv om det kanskje er noen år frem i tid) var viktig for meg.
Sort Pastill Skrevet 5. oktober 2009 #16 Skrevet 5. oktober 2009 Pastillmannen fridde dagen etter 21-årsdagen min Da hadde vi vært sammen i 3.5 år, og hadde vært samboere omtrent like lenge. Gifter oss nå i februar, ca 16 mnd etter forlovelsen. Jeg trengte denne tiden på å gå gjennom gifte-seg prosessen, men vi forlovet oss for å gifte oss- det er jo det man spør om ("vil du gifte deg med meg?"), og jeg ville ikke ventet mer enn to år ca ... Gleder meg
Solstrålejenta Skrevet 5. oktober 2009 #17 Skrevet 5. oktober 2009 Vi hadde vært sammen i et drøyt år da vi forlovet oss og hadde da bodd sammen i ca et år. Da var jeg 27 og han 25 år. Vi giftet oss 1 år og 8 måneder etterpå, og satt datoen en ukes tid etter forlovelsen. Jeg synes ikke det gjør noe om man forlover seg et par år før man gifter seg, men jeg synes iallefall at det er fint at man setter en form for dato på når det skal skje...
Sofia Skrevet 5. oktober 2009 #18 Skrevet 5. oktober 2009 Han fridde til meg i solnedgangen på Mallorca den 25. august. Da hadde vi vært sammen siden 4. april altså nesten 5 mnd. Vi gifter oss 17. april 2010 rett etter 1 års dagen fra da vi traff hverandre. Vi bor fortsatt hver for oss men satser på å flytte sammen før jul.. Jeg er 43 og han er 45!
Gjest Lindsay Skrevet 23. oktober 2009 #19 Skrevet 23. oktober 2009 Vi har vært sammen i 3 år, og har nettopp forlovet oss Vi gifter oss neste høst, når vi har vært sammen 4 år, men tenk..jeg er bare 18 (straks 19) Mange synes det er ALTFOR ungt, men vi elsker hverandre, vet hva vi vil, hvem vi vil ha, og har vært gjennom mye, på godt og vondt. Og elsklingen er jo litt eldre da Og nei, vi er ikke gravide
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2009 #20 Skrevet 23. oktober 2009 Er det fortsatt slik at det er helt på trynet å forlove seg om man ikke skal gifte seg i løpet av et år eller to? Jeg synes man skal ha en cirka-dato for bryllupet når man forlover seg - ellers synes jeg det er helt på trynet! Jeg synes det å forlove seg er en fantastisk flott ting å gjøre, men ikke når man forlover seg bare for å forlove seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå