Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en gutt i begynnelsen av 20-årene som har jobbet som modell et par år og opplever at mange vegrer seg (spesielt de jeg har truffet etter jeg var ferdig med skolen)for å inngå vennskapsforhold meg meg pga de tror jeg er en arrogant klyse. De gangene jeg er hyggelig tror mange at det er påtatt og at jeg er ironisk. Har selvsagt ikke vansker med å få bekjente på et overfladisk nivå, men nærmere vennskapsforbindelser er vanskelig. Hva angår dameforbindelser har det aldri vært et problem "å få seg noe", men mange kvinner er veldig usikre på hva jeg mener og tror jeg er av den utro typen. Jeg har vært sammen med mange vakre jenter, men det ender ofte med at vi mistror hverandre og alt glir ut i sanden etter kort tid. Jeg er da alltid glad og smiler bredt til alle (vitsene mine er dog håpløse), noen som har tilsvarende erfaringer? Opplever andre gutter det som farlig og krenkende dersom kompisen er typisk kjekk? Er mange redde for å føle seg underlegen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør kanskje overflyttes til Samliv og relasjoner?

Skrevet

Det er vel slik at mange føler seg ukomfortable med mennesker over deres league. Det er f.eks alltid betydelig tryggere å handle på en butikk med stygge mannfolk, fordi man ikke er opptatt av hva vedkommende mener om deg.

Ellers er det min erfaring at de mest populære guttene helt fra barnehagealder ofte er pene. På sjekkemarkedet er det vel muligens noe annet. Du må med andre ord ikke henge med folk med lav selvtillit.

Skrevet

Kan skrive under på det 2. innlegget. Populære barn er alltid pene. Stygge barn er det ingen som vil leke med.

Skrevet

Må si at folk som har den innstillingen du har, at du er kjekkere enn dem, er motbydelige. Sånn er det bare, og dårlig med vennskapsmateriale å finne i folk som er sånn som deg, etter det inntrykket jeg satt igjen med etter å ha lest innlegget ditt. Så jepp, du er nok en arogant klyse, som du sier at folk er redd for at du er...

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du må omgås mennesker som er like pene som deg selv.

velkommen til det moderne Norge sitt kastesamfunn.

Skrevet (endret)

Du må vel vise at du har "personlighet" du som alle andre? Kan det hende at du gjemmer deg bak utseendet? Eller tror at alle tar feil av deg, før de gjør det? Jeg kjenner mange pene personer. Har aldri tenkt på de som arrogante eller overfladiske. Men så oppfører de seg som folk flest. Og da driter jeg egentlig i hvor lik høyresiden er med venstre siden, eller om fyren har six pack eller pondus.

Endret av Jade
Skrevet (endret)

Min erfaring er desverre at pene mennesker vil være "venn" med meg slik at de tar seg bedre ut, og at den ene veldig kjekke gutten som ville være sammen med meg var ute etter to ting: å forandre meg (Ja, han sa det rett ut) og sex.

Derfor er jeg nok redd for å bli å oppleve slikt igjen. Det er aldri kjekt å føle seg mer stygg, kjedelig og feit enn man er.

Og når du sier at du "ikke har problem med å få deg noe", så får jeg inntrykket av at du er en slik type som faktisk er litt rundtom, og det er ikke helt min type.

Endret av Tante
Gjest Vaarsang
Skrevet

Hvis du har en slik kjevelinje (http://models.com/work/yves-saint-laurent-ysl-ss-09/5805)forstår jeg at mange skygger banen.

Pene mennesker blir alltid avskydd av mennesker som er mindre pene. Man er usikker på de og tror de falske og vil bedra en. De er "uekte" og distanserte og bare opptatt av seg selv og sine egne lyster pga de aldri har møtt motstand.

Skrevet

Synes du får litt mye ufortjent pepper her jeg, TS :)

Noen mennesker er bare penere enn andre, det er faktum. Noen velger å henge med pene mennesker fordi da blir de selv fremstilt som pen og vellykket. Når det gjelder jenter tror jeg vi fort kan bli skeptiske til pene gutter fordi vi automatisk antar at dere er players og bare er ute etter sex. Hvis du ikke er playertypen må du vise personlighet, tillitt, ydmykhet, humor, interesse osv. Da forandrer inntrykket seg :)

Skrevet

Jeg kan ikke snakke for menn mot menn. Men jeg kan snakke for kvinne mot kvinne og kvinne mot menn.

Kvinner er ens eget kjønns verste fiende, om man kan si det på den måten. Jeg kan fort bli usikker på en jente som er velig pen. Men det kommer helt an på hvordan hun oppfattes. Er hun imøtekommende og blid så går det somregel bra. ;) Og dette har ikke noe med at jeg selv syntes jeg er stygg at jeg blir usikker. Men jenter "konkurrerer" nesten alltid. ( det skal sies at jeg ikke bryr meg så mye om dette som før - men det ligger litt i enn. )

Når det gjelder kvinner mot menn. Vel, jeg kan også fort bli usikker omkring en veldig pen gutt. Ikke uten videre. Kan fint snakke med en, men for å ta et eksempel, så ble jeg faktisk sjekke opp av "bygdas kjekkeste". Det tok en stund før jeg skjønte at han faktisk sjekket meg opp, for det hadde jeg liksom bare ikke trodd. NÅR jeg skjønte det, så ble jeg plutselig veldig usikker, og følte jeg begynte å "klumse ". Jeg tar ikke alle pene menn for å være arrogante. Jeg har mange ganger tatt feil der før. Og vet at selv pene gutter kan være sjenerte og usikre! I ditt tilfellet, så syntes jeg bare du skal stå på. Vær deg selv, og ikke tenk så mye på dette! Det kan jo være du tar litt feil? Ofte gjør man omgivelsene til noe det ikke er, pga enns egen oppfatning av seg selv, og hva som er "typisk. "

Skrevet

I henhold til en god del kvinner her på kvinneguiden i forumet "Seksualitet" har ikke fjeset ditt en dritt å si. Det er størrelsen på kuken din som virkelig betyr noe. Så du trenger ikke å tenke mer på fjeset ditt. Hvis du shaver av alt håret ditt vil du automatisk få et litt mindre "romslig" utseèndet også, kanskje folk vil slutte å tenke sånn om deg da. Jeg personlig kunne ikke brydd meg mindre om hvordan folk ser ut, når det kommer til venner ser jeg dem alltid for hvem de er og aldri for hvordan de ser ut. Jeg har overvektige venner og tynne venner, venner med dårlig tannhygiene og venner med modellfjes. Glad i dem alle sammen.

Syns du burde slutte å tenke så mye på ansiktet ditt og heller bare være deg selv. Hvis folk ikke liker deg for den du er, så føkk dem. Og slutt å tenk på deg selv som en som er "modellpen". Det virker veldig arrogant og eksentrisk. Selv om du kanskje faktisk èr modellpen, liker ikke folk mennesker som snakker sånn om seg selv. Det er bare sånn verden er.

Skrevet (endret)
Opplever andre gutter det som farlig og krenkende dersom kompisen er typisk kjekk? Er mange redde for å føle seg underlegen?

Du utstråler vel noe som folk ikke setter pris på da? Hvis du mener at det at du er "pen" er grunnen til at du ikke får deg venner, så virker du jo litt klysete allerede her, så kanskje det er det du også utstråler (uten hensikt)?

Du må heller finne ut på hvilken måte du oppfører deg som kan gjøre at folk oppfatter deg "feil". Jeg har mange pene venner (pene etter min egen skala, altså, som godt kan være utradisjonell), men jeg føler meg heller ikke underlegen dem av den grunn. Fokusér mindre på utseende ditt, og tenk litt på oppførsel og utstråling, kanskje spør noen som kjenner deg godt om de kan sette fingeren på om det er noe ved deg som kan virke avvisende etc.

Å være pen er sjelden et problem. Å tro at man er mye penere enn andre og tro at dette kanskje gjør at de føler seg underlegne deg er et større problem, mener jeg.

Endret av *Numi*
Skrevet

Numi har gode poenger, jeg er enig!

Min erfaring med pene menn, så pene at de fleste reagerer. Er at de er nokså grunne og har lett for å drite i andres følelser. Fordi de er så vant til at alle løper etter dem, og aldri har vært nødt til å ta et nederlag.

Jeg reserverer meg glatt mot sånne fordi jeg ikke er interessert i å være en i rekka av "bekreftere". Fordi det er vondt!

Så om du opplever sånne ting bør du se litt på hvordan du møter folk, og faktisk hva du ønsker med dem! ER du ekte på alle vis, så ordner det seg.

Gjest Vaarsang
Skrevet (endret)

Å være svært pen gjør en til gjenstand for fordommer. Mange gutter er redde for å bli oppfattet som homofile om de er altfor hjertelige mot kjekkasen. De tror også han prøver å utnytte de, at han er selvopptatt.

De finnes da også mange sympatiske kjekkaser, bare se på Øystein i Paradise hotell, han var skikkelig grei.

Endret av Vaarsang
Skrevet

Hei,

Men hva er egentlig galt med å innrømme at en objektivt sett er "pen"? Det faktum at noen er "penere" enn andre er noe de fleste evner å se. Personlig synes jeg ikke at jeg er direkte usympatisk, jeg oppfatter meg mer som snill og vennlig (alltid et smil på lager). Noen, spesielt gutter, antyder at jeg er distansert og selvopptatt. Det tror jeg ikke noe på. Det at jeg er litt easygoing og smiler ofte, betyr ikke at jeg har baktanker og overfladisk. Jeg er lei av at så mange har meninger om andre før de blir skikkelig kjent med de. F.eks har jeg en venninne som fikk fyken pga sjefen mente at utseendet hennes distraherte de mannlige ansatte og gjorde de kvinnelige sjalu(hun var visstnok for vakker til å jobbe et slikt sted).

Gjest Gjest_Ingrid_*
Skrevet

Alle ser at de pene er pene, men de har vanligvis ikke guts til å innrømme det :gjeiper:

Skrevet

Jeg mener det allerede er et problem det faktum at du tror du er så pen at folk ikke vil være venner med deg på grunn av din ytre skjønnhet. Du utstråler nok en slags overlegenhet på grunn av dette.

Det er ok å vite at man selv er pen, men de peneste er likevel de som ikke har noe særlig begrep om hvor pene de faktisk oppfattes som av andre.

Skrevet

Det er ikke noe gale i å være pen- og vite det, tvert i mot er det en styrke. Har selv måtte jekke meg ned til usynlighet for i det hele tatt få venner, det har ingenting med personlighet å gjøre fordi jeg er snill, godt humør, ydmyk og en god venn- som også gir til andre.

Så jeg kan forstå hi- det er ett faktum at det ikke er lov å si at man er pen- da er man automatisk overfladisk og grunn.

Finn venner på din egen skala- da får du slappe av ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...