Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2009 #1 Skrevet 3. oktober 2009 bør man ha sex hver dag eller annen hver dag rundt ggløsning for å ha optimal sjanse for å bli gravid? Og disse eggløsningstestene, det står: ved positiv test vil eggløsning finne sted om 24-48 timer. bør man vente 24 timer før man har sex for å "treffe" eller med en gang?
linky Skrevet 3. oktober 2009 #2 Skrevet 3. oktober 2009 Tror annenhver dag skal holder mer enn nok, men vi hadde hver dag, sånn for sikkerhetsskyld Lykke til!
Serenity88 Skrevet 3. oktober 2009 #3 Skrevet 3. oktober 2009 Han bør ihvertfall ikke ha utløsning mer enn 1 gang om dagen, dette fordi jo mer han kommer jo mindre sædceller finnes i utløsningen. Det fungerer også andre veien, om han ikke har utløsning ofte nok er ofte sædcellene døde/skadet, så ihvertfall hver 3. dag for å holde de gående
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. oktober 2009 #4 Skrevet 4. oktober 2009 vi hadde hver dag i en uke rundt el, og det klaffet på første forsøk
Noli Skrevet 4. oktober 2009 #5 Skrevet 4. oktober 2009 Og disse eggløsningstestene, det står: ved positiv test vil eggløsning finne sted om 24-48 timer. bør man vente 24 timer før man har sex for å "treffe" eller med en gang? Det er egentlig bedre å ha sex for tidlig enn for sent, for det beste er om sædcellene ligger og venter på egget når det kommer.
Gjest Ts Skrevet 4. oktober 2009 #6 Skrevet 4. oktober 2009 Tusen takk alle sammen da er det bare å gnu på får prøve å få til annen hver dag hvertfall om ikke mer! Men om jeg tar eggløsningstesten på morgenen og den er positiv, går det greit om vi venter til kvelden med å ??? Vi kan jo ikke skulke jobb for å lage barn heller
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. oktober 2009 #7 Skrevet 4. oktober 2009 Tusen takk alle sammen da er det bare å gnu på får prøve å få til annen hver dag hvertfall om ikke mer! Men om jeg tar eggløsningstesten på morgenen og den er positiv, går det greit om vi venter til kvelden med å ??? Vi kan jo ikke skulke jobb for å lage barn heller hvis dere har sex i dag, og du får positiv el test i morgen, så ligger det sædceller inni deg, som kan være der ca 5 dager. så hvis dere har sex annenhver dag, så er det nesten garantert at det er sædceller inni deg når egget løsner. jeg hadde positiv el test på en tirsdag, men var negativ igjen onsdag morgen, men hadde da hatt sex søndag, mandag og tirsdag, (onsdag, torsdag, fredag), så da lå det sædceller inni meg når egget løsnet, og jeg ble gravid
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2009 #8 Skrevet 4. oktober 2009 ... og som sagt egget kan leve opp til 24 timer, så går bra om dere har sex etter jobb
Gjest Gjest_Leonaen_* Skrevet 4. oktober 2009 #9 Skrevet 4. oktober 2009 Hei på dere Min samboer og jeg har vært et par i åtte år nå, og prøver å bli gravide. Men vi har vært sammen nå såpass lenge at sex annenhver dag er no vi har litt vanskeligheter med. Går en dag i uken for oss, så har vi på en måte fått litt nok. Hehe Men det jeg lurer på da er: jeg testet positivt på eggløsningstest på onsdag og vi hadde sex på torsdag. Kan det likevel hende at man blir gravid selvom det er en uke siden vi hadde sex? eller er det stor fare for at hans sædceller er døde? Er sjansene minimale? 1
Noli Skrevet 4. oktober 2009 #10 Skrevet 4. oktober 2009 Ja, det er umulig. Sædceller kan ikke leve en hel uke. Etter 8 år er det vel svært få som fremdeles prøver på den naturlige måten.
Redlady Skrevet 11. oktober 2009 #11 Skrevet 11. oktober 2009 Ja, det er umulig. Sædceller kan ikke leve en hel uke. Etter 8 år er det vel svært få som fremdeles prøver på den naturlige måten. Hæ? Er det ikke normalt å prøve å bli gravid ved å ha sex bare fordi en har vært sammen i mer enn 8 år? Hmm... reality kjekk. Jo, vi nærmer oss fint 9 år her. Hun sa vel ikke noe om at de hadde prøvd å bli gravid i 8 år. Bare at de hadde vært sammen i 8 år. :-)
Noli Skrevet 11. oktober 2009 #12 Skrevet 11. oktober 2009 haha, nei, jeg misforsto og trodde de hadde prøvd i 8 år..
Epica Skrevet 20. oktober 2009 #13 Skrevet 20. oktober 2009 7 av 10 blir gravide med sex hver dag har jeg lest
Leilani Skrevet 20. desember 2018 #15 Skrevet 20. desember 2018 Jeg spurte legen min om hvor ofte vi bør ha sex, og legen sa at mannen aldri "tømmes" helt for sædceller, så det er alltid sædceller å ta av. Derfor sa han at vi bør ha sex så ofte som vi har lyst, og at det kan aldri bli for mye sex mtp å "skyte løsskudd" som mange tror. Men selvfølgelig, hvis han eller jeg ikke orker eller har lyst så hopper vi over. For det meste så orker vi det 😁👩❤️👨
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2018 #16 Skrevet 20. desember 2018 Har akkurat testet positivt og pga reising og diverse så hadde vi denne prøveperioden sex samme dagen som positiv EL-test og vi traff Anonymkode: e91b6...e79
Puffin Skrevet 22. desember 2018 #17 Skrevet 22. desember 2018 Da førstemann satt hos oss hadde vi sex 3 ganger dagen før positiv EL-test, 4 ganger dagen på positiv test og så 2 ganger dagen etter der. Da var jeg ferdig og sår 😛 Men han satt! Legen sa til meg også at det var ikke noe som ble "for mye", så vi tok han på ordet igrunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå