Dine Skrevet 3. april 2011 Forfatter #1961 Del Skrevet 3. april 2011 En litt morsom på-kornet artikkel om oss førstegangsmammaer... Her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 3. april 2011 #1962 Del Skrevet 3. april 2011 Du går visst i barselgruppe med naboen til søs Hun hadde sett etternavnet mitt på din side på facebook og spurt søs om vi var i familie. Så da måtte jeg jo forklare søs hvordan jeg kjente deg da Jeg føler meg egentlig veldig avslappa jeg, for å være førstegangs-mamma. Synes jeg har klart å følge hva jeg selv føler er rett og har vært mye mer laid-back enn jeg trodde på forhånd. Kanskje fordi jeg er en gammel dame Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1963 Del Skrevet 4. april 2011 Hehe, så morsomt! Vi er bare 3 i barselgruppen, så bor hun nærmest bensinstasjonen eller en lekeplass? ------ Nå må jeg si jeg er irritert her altså! Nå driver en kar rett utenfor med en svær løvblåser og blåser vekk steinene fra veien.. Det er bra i og for seg, men tassen ligger ute og våkner av det hele! Grrr Og i dag som vi skal på 3 måneders kontroll og få vaksine! Gruer meg litt til det, mest utfallet etterpå faktisk, men mannen skal være med på selve kontrollen. Håper ikke jeg begynner å gråte fordi tassen min gråter.. Huff.. Føler det er ekstra viktig at han har sovet godt i dag, ettersom natten og morgendagen kan bli litt slitsom for oss begge.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. april 2011 #1964 Del Skrevet 4. april 2011 Lykke til med vaksinen Her gikk 3 mnd vaksinen helt fint. Men husk å ha paracet hjemme, i tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1965 Del Skrevet 4. april 2011 Paracet ja - det skal jeg ha! Jeg bør vel kjøpe stikkpiller? Er det en bestemt pakke? Tenker på mg og sånn ift babyer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 4. april 2011 #1966 Del Skrevet 4. april 2011 Egen paracet stikkpiller for babyer ja Spør på apoteket! Det vet garantert hva du prater om. Det går sikkert kjempefint i dag Her var det null reaksjon etter vaksina. De fleste går det fint med Hun bor nærmest en bensinstasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1967 Del Skrevet 4. april 2011 Da skjønner jeg hvem du prater om Morsomt at verden er såpass liten gitt! Da går jeg like så godt innom apoteket på vei til helsestasjonen. Planen min er at vi går litt tur så tassen får sove og så ammer jeg på helsestasjonen, og så møter mannen oss der. Går sikkert fint, men det er jo noe nytt og nye ting kan fort skremme... Han var forresten 13 uker i går, lille gutten min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1968 Del Skrevet 4. april 2011 Nå har jeg nettopp kjøpt hot stones massasje, pedikyr, manikyr og ansiktsbehandling... Gleder meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. april 2011 #1969 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg har et gavekort på 1500 kr hos samme klinikk Tenkte å ta ansiktsbehandling og full kroppsmassasje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1970 Del Skrevet 4. april 2011 Åh, høres deilig ut Har du vært der før? Vet du om det er et bra sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 4. april 2011 #1971 Del Skrevet 4. april 2011 Hørtes deilig ut med Gøteborgtur. Gleder meg til vi etterhvert kan ta slike turer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. april 2011 #1972 Del Skrevet 4. april 2011 Nei, har ikke vært der før, og har heller aldri hørt om det. Men gleder meg Jeg har også 4 x massasje/fotbehandling og klipp/farge/kur/hodebunnsmassasje, samt tannsjekk og rens liggende Tenker at jeg og mannen skal ta fotpleie og massasje begge to en dag Skal overraske han, for han vet ingenting. Tror det er et Thai-sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1973 Del Skrevet 4. april 2011 Ja stemmer, det sa du. Kjempe koselig overraskelse, men her liker ikke mannen sånne ting, så jeg får kupongen helt for meg selv ------- Da har vi vært på 3 måneders kontroll og Lilletassen har fått sine to vaksiner. Han begynte å gråte selvfølgelig, men så trøstet jeg han etterpå og da gikk det fort over. Så nå blir det veldig spennende å se hvordan kvelden og natten blir.. Han er 62,5 cm lang, veier 7165 gram og hodeomkrets er 41,8 cm. Store og fine gutten min Neste kontroll er 4 månederskontrollen og den er 2.mai, på 4 måneders dagen faktisk. I dag bytter vi forøvrig fra str 2 i bleier til str 3. Vi har brukt str 2 Pampers den siste tiden, men i dag var det slutt på hamstre-bleiene i den str, så da avanserer vi til neste Blir Libero denne gangen og jeg tror jeg liker Pampers best fordi de er så myke, men får teste oss litt ut og se. Kan jo være det forandrer seg etter som han blir eldre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. april 2011 #1974 Del Skrevet 4. april 2011 Fine mål Krysser fingrene for at dere slipper feber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. april 2011 #1975 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Må le litt for han er like stor som min på 8 1/2 måned....... flotte store gutten din! Håper dere slipper feber Endret 4. april 2011 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. april 2011 #1976 Del Skrevet 4. april 2011 Håper han slipper unna feber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1977 Del Skrevet 4. april 2011 Ja, krysser fingrene for det.. Det kan vel komme i natt også det? Foreløpig virker han ok hvertfall.. Vi skal begynne med kveldsstellet nå, for han har ikke sovet siden 16:20. Ja, han er stor og fin Flott kurve sier de, så da stoler jeg på det. Ellers var han fin motorisk og psykisk som de så på. Det er kjempe bra de sjekker psykisk også synes jeg, for hvis det er no muffins i en familie er det lettere å oppdage. Så det synes vi er fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 4. april 2011 #1978 Del Skrevet 4. april 2011 Oj, han er nesten liten stor som Murmel jo. Håper dere får en fin kveld og natt uten noen vaksine-bivirkninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 4. april 2011 #1979 Del Skrevet 4. april 2011 Oj, han er stor gutt ja J har vel akkurat bikket 6 kg (men så nærmer hun seg vel 65 cm også da ) Hvordan tester de dem psykisk egentlig? Har ikke hørt det har blitt nevnt på helsestasjonen her når vi har vært på kontroll. Men det er jo veldig bra at de gjør det! Håper dere slipper unna noen reaksjoner på vaksinen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. april 2011 Forfatter #1980 Del Skrevet 5. april 2011 Natten har vært fin og det virker ikke som tassen bærer preg av vaksinen. Flotte gutten min De tester psykisk (visste forøvrig ikke det jeg heller, men hun roste oss fordi vi hadde gjort en veldig bra jobb) ved å se om babyen leter etter foreldrene når helsesøster tar over. Det er for å sjekke om babyen finner foreldrene som trygghetspersoner fordi hs er ukjent. Om jeg klarte å forklare det? Og så sjekker de at babyen skriker når vi får vaksinen, for om de ikke gjør det kan det tyde på at babyen har skriki masse hjemme uten å få trøst av foreldrene. Ganske smarte ting det der.. Har aldri tenkt på det før, men det er flott de tar tak i det såpass tidlig, for det er tydeligvis folk som ikke tar ordentlig vare på barna sine. Helt horribelt spør du meg! Nå prøver jeg å få tassen til å sove i vognbagen ved døråpningen til verandadøren, fordi jeg har hørt babyer ikke skal sove ute når det er tåke.. Synes det høres litt rart ut, men argumentet er at luften er så tung at det ikke er bra for de. Så da prøver vi med litt luft, men ikke å ligge ute.. Hmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå