siebaeo Skrevet 5. mars 2011 #1781 Del Skrevet 5. mars 2011 Så hysterisk morsomt!! Lite på gang om dagen Dine..? Jeg drømte at jeg ga Bolla pizza i stede for melk i natt jeg.. Hvor kom det i fra..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #1782 Del Skrevet 6. mars 2011 Haha, heldigvis har jeg ikke drømt om det i natt igjen :gjeiper: Skjønner ikke hvor det kommer fra heller, men men. Prøvde forresten vanlig kaffe igjen i går og det virker som det går helt fint! Så sitter med en kopp og koser meg nå, så skal vi se om ikke det går bra.. Er utrolig digg om jeg kan drikke én kopp om dagen, det er herrrrrrlig Fikk mange nye kapsler fra Nespresso i går også, så det skal bli digg at jeg også kan benytte meg av det og ikke bare mannen. I går var vi ute og fartet masse. Fikk bestilt sofa og greier også (Korndal Brun), og fikk i tillegg et gavekort til 500kr fordi de hadde en kampanje Skal bli digg, vi har lenge ønsket oss det og det skal bli godt å fornye leiligheten litt mot våren! Ellers handlet vi litt småtteri på Babyshop (flere flanellkluter til stellebordet, en ekstra hals av ull fra Troll til tassen, de er geniale, en syngende bok til når han blir litt større som fadderbarnet mitt har og absolutt elsker Mannen fikk to skjorter fra Dressmann og jeg fant ingenting Synes det er så vanskelig å kjøpe klær feks, når jeg ikke er den størrelsen jeg har lyst å være. Samtidig måtte jeg kjøpe meg en bukse her om dagen fordi de jeg brukte i starten av graviditeten og før svangerskapet passer ikke nå og gravidbuksene er litt store. Man må jo føle seg litt grei i mellom kiloene også synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. mars 2011 #1783 Del Skrevet 6. mars 2011 Så fin sofa!! Vi også er på jakt etter en ny, men vi tenker å kjøpe en brukt skinnsofa som vi kan ha nå i småbarnsperioden, så kan vi heller kjøpe en fin ny en når ungen(e) blir stor(e). Så vi holder utkikk på finn.no! Utrolig mye stygt der, så foreløpig klarer vi oss med den vi har. Selv om den er vond å sitte og amme i.. Håper du har en fin dag i det strålende været!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. mars 2011 #1784 Del Skrevet 6. mars 2011 Så fin sofa Så dere fikk endelig lov å kjøpe ny :gjeiper: Kjedelig med klær, er sånn her også... Har ikke så mye vekt igjen, men nok til at det er et problem med bukser. Vektnedgangen går saaakte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #1785 Del Skrevet 6. mars 2011 Ja, nå har jeg stått fast på +12 kg den siste måneden! Haha, nei - vi har ikke fått lov å kjøpe ny sofa, for vi har ikke sagt noe til svigers enda Ikke at de bestemmer det, men nå holdt det virkelig altså. Vi har fått små bitt (?) som vi ikke vet hvor kommer fra, så lurer på om det kan være sofaen Bittesmå røde stikk ser det ut som, men foreløpig virker det bare som at det er jeg og mannen som har fått det heldigvis. Vi har kokvasket alt i sengen, så kan nok ikke være det, så da tenker vi kanskje sofaen.. Utrolig ekkelt og rart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 6. mars 2011 #1786 Del Skrevet 6. mars 2011 Sånn sofa har vi også, den var veldig fin i begynnelsen, men nå er putene i ryggen blitt veeeeeeldig stygge og klumpete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 6. mars 2011 #1787 Del Skrevet 6. mars 2011 Fin sofa Og hvis det er sånn at det virkelig er noe i den gamle som biter dere, så er det iallefall på tide!! Det er litt vanskelig med bukser, ja. Jeg kjøpte tre olabukser som jeg brukte mens jeg ventet på å gå ned de resterende kiloene, men de ble fort store da. Men jeg bruker dem enda også passer et par av de gamle buksene mine også. Men det tok litt tid ja, så det gjelder å ha tålmodighet. Også hjelper det sikkert masse når du kommer skikkelig i gang med trening igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 6. mars 2011 #1788 Del Skrevet 6. mars 2011 hørtes skummelt ut med dyr som biter.. hmmm..Veggdyr? Er visst supermye av de rundt omkring for tiden, var til og med ei som hadde blitt bitt på flyet.. Veldig fin sofa Ha en fin søndag Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1789 Del Skrevet 7. mars 2011 Uff, nå er det nesten så jeg sitter her og gråter... Synes det er så utrolig ekkelt å tenke på at det er noen små dyr som er her i leiligheten og særlig mtp Lilletassen. Synes det er helt forferdelig om han skulle bli bitt, så nå har jeg støvsugd hele sofaen + dekket den med rene sengetøy og så kaster vi sofaputene og sofatrekket. Vet jo ikke hvor det kommer fra, men om det er veggedyr (googlet det og det ser jo helt forferdelig ut!!), så må vi vel ha skadedyrbekjempelsen på besøk vel?? Kan kanskje se ut som loppebitt og jeg vet liksom ikke om vi får det i stuen (kan virke sånn..) eller i sengen. Vi har rammemadrasser, så kanskje vi bør kjøpe en spray som dreper de?? Men hvor får jeg kjøpt det da?? Synes det her er skikkelig kjipt og skjønner ikke hvor de kommer fra, for vi støvsuger og vasker ofte, og har ingen husdyr.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. mars 2011 #1790 Del Skrevet 7. mars 2011 Skjønner godt at du syns det er skikkelig ekkelt!! Når får dere den nye sofaen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1791 Del Skrevet 7. mars 2011 Den 17., så jeg har jo lyst å vite at leiligheten er fri for insekter når den kommer... Nå har jeg nettopp grått skikkelig i tlf til mannen og sagt at jeg ikke føler jeg kan sitte noe sted, at loppene er på hele meg og at de hopper på meg og over på tassen hvis jeg tar på han. Det er ikke så ille egentlig, for vi har bare fått 6 stikk til sammen tenker jeg, men allikevel føler jeg det så ekkelt og hvertfall siden vi har en liten en som jeg ikke ønsker skal ha det vondt. Han foreslo at vi evt kan flytte inn på hotell dersom de trenger å spraye leiligheten og at jeg kan dra til mamma nå. Tror kanskje jeg gjør det når tassen våkner, for jeg føler at de kryper og kravler over alt (selvom det forhåpentligvis ikke er sånn). Problemet er jo også at jeg ikke vet helt hva det er og hvor de kommer fra.. Vet du om noen hotell i nærheten Pupsilure? Tror jeg ringer skadedyrbekjempelsen og får gratis befaring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. mars 2011 #1792 Del Skrevet 7. mars 2011 Uff da Kanskje forsikringen deres dekker hotell? Vet at det er et ved L. Samme navn, bare de første 5 bokstavene. Dere kan ikke bo hos moren din/svigermor da? Høres lurt ut å ringe skadedyrbekjempelsen ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1793 Del Skrevet 7. mars 2011 skjønner hvilket hotell du tenker på Tenkte faktisk på å høre med svigermor kanskje.. Hvis mannen synes det er greit da.. Og så kan jeg sjekke ut priser på det hotellet. Ringte skadedyrfolka nå og de anbefalte å gå til legen for å sjekke hva bittene kan være, siden vi ikke har sett noen dyr. Så tydeligvis synes ikke han det virker så ille, men jeg synes jo det er kjipt og ekkelt uansett! Hos fastlegen min er det 4 ukers venteliste, men så har jeg jo 6 ukerskontroll neste onsdag, men det er jo 9 dager til... Ååå - at dette skulle skje oss!! Og HVA ER DET SOM ER HER???!!! For alt vi vet kan det være de dumme fjærene på sofaen som stikker sånn at det gir merker.. Men det klør som myggstikk liksom, så det kan det jo heller ikke være... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1794 Del Skrevet 7. mars 2011 Hadde ikke mannen hatt jobb, så kunne vi reist bort en liten uke eller noe.. Men han er jo avhengig i å komme seg på jobb rundt 6 hver morgen, så da er det kjipt å bo langt unna.. Og de hotellene jeg har sjekket (bla Thongruppen) er så dyre - noen var på 1.800 kr per natt (og det på en mandag!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1795 Del Skrevet 7. mars 2011 Leste nettopp på NHI.no sine nettsider at lopper kan komme inn via åpne vinduer.. Og de har jo kommet etter vi begynte å la lilletassen sove med vinduet åpent på soverommet.. Så kanskje det er sånn de har kommet inn, dersom det er det det er?? Noen som vet om det er farlig om spedbarn blir bitt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1796 Del Skrevet 7. mars 2011 Nå har jeg fått avtalt time med Rentokil, skadedyrsbekjempere, som kommer onsdag formiddag og sjekker hva det er for noe som bor her.. Fyttirakkern!! Han sa det ikke var sesong for lopper, så får vente og høre hva han sier.. Mannen skal prøve å høre på legevakten hva de tror bittene kan være, så får vi prate sammen etterpå om hva vi skal gjøre.. Føler kanskje jeg overdriver, men når man er klar over at det er noe, så mener man det klør her og der. Heldigvis sover lilletassen nå, så får komme oss ut herfra etterpå tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. mars 2011 #1797 Del Skrevet 7. mars 2011 Kan ikke tenke meg det er farlig å bli bitt, husker jeg selv ble det på hytta da jeg var liten (men ikke baby da). Skjønner godt at det frister å reise bort en uke Kanskje dere kan kaste sofaen allerede nå, selv om den nye ikke kommer med en gang? Og så tenker jeg at når man bor i blokk er det sikkert lettere for sånt å spre seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1798 Del Skrevet 7. mars 2011 Tror nok jeg kommer til å ville høre med svigermor om vi kan bo der til vi finner ut hva det er på onsdag.. Får snakk med mannen etterpå. Typisk alt dette foregår når han er på jobb.. Har tenkt å si fra til alle i oppgangen her dersom vi finner ut at det er noe (foreløpig kan det være hva som helst..) Kan jo komme fra en annen leilighet til og med.. Eller så hadde vi en venninne på besøk for et par uker siden som hadde vært i Thailand.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 7. mars 2011 #1799 Del Skrevet 7. mars 2011 Huff, jeg skjønner akkurat hvordan du har det, vi hadde jo melbiller her i sommer, og det var helt grusomt, følte jeg så dyr overalt i mange måneder etter vi var blitt kvitt de.. Og følte de var overalt i hele leiligheten (selv om de egentlig bare var på kjøkkenet) Godt at de kommer for å sjekke! Det kan være lopper (men jeg vil tro at det ikke er så mye av de ute nå når det er så kaldt ) , eller veggdyr.. (eller noe annet selvfølgelig, men har ikke hørt om så mye annet som biter og som lever inne ) Veggdyr kan komme med kofferten/klærne hvis dere har vært ute og reist (mange hoteller som er plaget med det), eller at dere har overnattet hos noen andre som har det.. Nesten hele Manhattan var jo plaget av det nå for bare noen måneder siden, de måtte til og med stenge Victoria Secrets butikker osv, for å spraye ned lokalene.. Nå skal jeg ikke skremme deg altså, det er aboslutt ikke sikker at det er det det er (Vil nok nesten tro dere hadde fått flere bitt hvis det var det ), men det sier litt om hvor fort man kan få de ulumskhetene inn i hjemmet sitt! Og når vi hadde melbiller her fant de ut at de antakeligvis kom fra en annen leilighet her, så når man bor i blokk er man mer utsatt for sånne ting også.. Håper dere finner ut av hva det er, og blir kvitt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. mars 2011 Forfatter #1800 Del Skrevet 7. mars 2011 Æsj, jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.. Det er jo nesten 2 døgn til de kommer og sjekker, så vet liksom ikke hva vi får gjort i mellomtiden. Det står på flere nettsider at man ikke skal ta med klær etc til hotell og venner/familie, for da kan man spre det. Men hva skal vi gjøre om vi reiser til svigers da?? Kan ikke gå nakne heller akkurat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå