Dine Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #1701 Del Skrevet 23. februar 2011 Takk for mange gode tips ang bekledning og trening Akkurat nå er det minus 10 her og jeg har tatt på han følgende: Joha ull/bomull heldress uten føtter Bomullsokker og tynne ullsokker "Utedress" fra Claire (med hette forøvrig..) Votter Lue Han ligger i lammeskinnspose med ullpledd under, for å isolere for kulden. ----- Jeg har faktisk ikke hatt 6 ukers kontroll enda.. Det var ikke noe ledig hos legen min før midten av mars, så bør jeg vente med trening til det? Føler meg i fin form og at jeg er som normal igjen, bortsett fra det "laget" utenpå magemusklene (jeg kjenner de godt som tidligere, men jeg vet ikke hvordan jeg skal finne de hullene liksom.. Har ingen problemer med bekkenet som jeg vet om - det hadde jeg ikke i svangerskapet heller. Foretrekker å sitte i lotus stilling faktisk - det gjorde jeg rett etter fødsel også og da kommenterte jordmødrene hvor "sprek jeg var i bekkenet" Sliter ikke noe med lekkasje heller, men er for dårlig på de knipe øvelsene altså.. *Må bli bedre!* Kan forhøre meg litt på helsestudioet før jeg melder meg inn, om det er noen som har litt ekstra peil på etter-fødsel-trening Jeg føler meg i skikkelig dårlig form for tiden, så må begynne med litt tredemølle (kjapp gange, ikke løping) og litt sånn.. Kjenner meg godt igjen i det du sier Siebaeo, ang lut rygg.. Det verker i øvre del av ryggen og har fullstendig mistet den rake holdningen, så det er også noe som må prioriteres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 23. februar 2011 #1702 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg kom tilfeldigvis over denne artikkelen om trening. Kanskje du får litt hjelp fra den? Enig med deg i at bekledning til babyene er vanskelig... Mange fine ulldresser det ble linket til her da!! Kan bli dyrt dette!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #1703 Del Skrevet 23. februar 2011 Takk for tips cypress! Leste gjennom og det anbefales at man venter med trening til etter 6 ukers kontroll, men at jeg kan gjøre småøvelser av bekken og rygg + mage, så da gjør jeg det tenker jeg.. Så melder jeg meg inn rett etter 6 ukers kontroll - da har jeg noe å glede meg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #1704 Del Skrevet 24. februar 2011 Dumme Benetton!! Har brukt over 100 kroner i bompenger for å bytte klær hos Benetton (med byttelapp så klart), men de vil ikke ta det inn noen sted! Vi har vært på diverse avdelinger, men siden de har begynt salget er det ikke mulig å bytte det, selv om vi bare ville bytte størrelser.. Heller ikke dersom vi kunne oppdrive kvitteringen var det mulig.. For en kundeservice! I natt har tassen tulla sånn igjen.. Holdt på en times tid (kanskje halvannen) med amming og han tar brystet, kaver og slipper igjen. Det er ikke for fullt, for han klarer å få fint tak flere ganger. Hva kommer dette av?? Begriper ikke hvorfor han ikke bare kan spise og bli ferdig og så sove.. :gjeiper: Var hos svigermor på middag i går og da fikk jeg bursdagsgave. Det var en jentekveld med SPA med henne Synes det var en kjempe flott gave og ekstra hyggelig at vi kan gjøre det sammen. Så da skal mannen passe lilletassen og mor kan få seg en velfortjent pause Han vil øve seg litt med mating først (på flaske) før jeg drar noe sted, så vi skal forsøke oss litt fremover et par ganger før jeg skal avgårde. Da skal jeg gå på rommet og så får han late som han er alene hjemme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. februar 2011 #1705 Del Skrevet 24. februar 2011 Har dårlig erfaring med bytting hos Benetton jeg også! Så koselig gave! Det høres deilig ut! Hvilket spa er det? Når Goffel driver sånn og slipper puppen, og tar tak igjen, er det ofte fordi han må rape. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #1706 Del Skrevet 24. februar 2011 Kanskje det er rap han trenger å få ut.. Godt tips, skal teste det ut neste gang! Spiste forresten salat med spinat, vanlig grønn salat, avokado, tomat og agurk i går og var skikkelig spent på om han reagerte på det, men det gjorde han ikke Virker ikke sånn hvertfall og foreløpig har han ikke hylt særlig heller, bare kavet litt ekstra ved puppen og det går fort over. Så da kan det virke som at jeg kan trygt spise salat hvertfall og godt er det for det har jeg savnet skikkelig!! Det er faktisk jeg som bestemmer spa, så hvis du har noen forslag på koselige steder som har gode behandlinger, så er det flott Vet ikke hva jeg vil ha og vet liksom ikke hvor mye hun tenker å bruke på det, så synes det er litt ekkelt å skulle velge sted og behandling.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 24. februar 2011 #1707 Del Skrevet 24. februar 2011 Så koselig bursdagsgave Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 24. februar 2011 #1708 Del Skrevet 24. februar 2011 Sorry meg??!! Men hva skjer med servicen til enkelte butikker, har selv opplevd det, men det var hos jysk. Skulle bytte noen hesselige håndkler etc jeg hadde fått i gave, men siden salget akkurat hadde startet så var jo så klart de nedsatt og da måtte de slå inn den nedsatte prisen som retur. Jeg kunne ikke bare bytte likt med en annen farge. Så ikke helt problemet jeg da... når varen egentig var kjøpt på full pris. Nei da måtte jeg komme med kvitteringen fikk jeg beskjed om, svarte bare, hallo... er det en gave så gir man ikke kvitteringen med. Det vet vel alle normale mennesker. Så det resulterte i at jeg måtte betalte 50kr for å bytte farge på noen håndkler. Knall gave!! SPA :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 24. februar 2011 #1709 Del Skrevet 24. februar 2011 Sånn kaving ved puppen har vi her innimellom også. Jeg skal også teste om det kan være rap, for det har jeg lurt på også!! Utrolig irriterende når det står på... Selv om småtassene jo ikke kan noe for det... Når det gjelder spa; mamma ønsker seg hver jul gavekort på Vestkantbadet på Solli plass, hun sier de er veldig flinke der. Jeg har ikke vært der selv og testet men. Du vil kanskje et sted litt nærmere der du bor, men jeg tenkte nå å nevne det allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 24. februar 2011 #1710 Del Skrevet 24. februar 2011 Kaving ved puppen = rap her og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. februar 2011 #1711 Del Skrevet 25. februar 2011 God morgen Hvordan var natten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #1712 Del Skrevet 25. februar 2011 Gudd mårning Natten har vært veldig fin, men kvelden var ikke fullt så bra.. Lurer på om det kan være den salaten og spinaten, men ikke avokado, tomat og agurk Har spist tomat og agurk ved flere anledninger og det har gått fint, så må i såfall være avokadoen eller salaten/spinaten.. Han ble skikkelig overtrøtt i går kveld og ville ikke sovne i det hele tatt. Når han først sovnet og ble lagt i kurven sin kavet han så mange ganger at jeg til slutt måtte ta han opp (dette var i 23:30 tiden) og legge han i sengen og liggeamme. Da sovnet vi begge etter han var ferdig spist og sov til rundt 3 for ny runde og så ny runde igjen kl.7, så stod vi opp. Så det har jo gått fint, bare minus litt kaving i går kveld hvor jeg kjente at jeg var så sliten at jeg sa "nå kaster jeg snart ungen i veggen" og da endte det opp med at mannen tok han Hadde jo selvfølgelig aldri kastet min kjære lilletass i veggen herlighet, men hva sier man ikke i en litt desperat situasjon? Og mannen har en tendens til å gi han til meg når han gråter for mye, så det vard deilig at jeg hvertfall fikk spise opp middagen før jeg måtte prøve amming. Tror forresten den kavinga er rap ja, for det viste seg å være det i morges, så det skal jeg nå være obs på hver gang Nå har jeg pumpet ut 80ml for å ha i fryseren til jeg skal avgårde på diverse (har lyst å få til mer fremover og at mannen skal få vært litt alene med tassen her, så jeg ikke blir så altfor begrenset). Kan jeg pumpe mer etterpå i samme beholder og så fryse ned i kveld? Og så lurer jeg på noe til dere andre som pumper når dere skal avgårde uten baby: Hva gjør dere dersom dere pumper feks 200ml totalt i én og samme beholder, og så vet du babyen bare spiser ca 120ml og ikke vil kaste bort resten? Vet det ikke er bra å tine melken for å så fryse den igjen, så vil gjerne ha noen innspill her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. februar 2011 #1713 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvis du trenger sterile poser til å fryse morsmelk i, så har jeg mange, som jeg ikke får bruk for, som du kan kjøpe av meg. De ser slik ut. Jeg har ca 43 stk, og skal ha 150 kr for dem Det koster ca Da har du så mange at du kan ta deg råd til å fryse ned den mengden Lilletassen spiser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #1714 Del Skrevet 25. februar 2011 Takk, lurer på om jeg kanskje skal gjøre det altså.. Men hvordan gjør jeg det når melken er fryst? Blir jo litt vanskelig å få en stor isklump oppi en flaske liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. februar 2011 #1715 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Du tiner melka i den posen og så heller du over i flaske. Jeg har brukt de posene, men små bokser fra Avent synes jeg var bedre. Da kunne jeg pumpe, fryse i boksen og så neste gang jeg pumpa bare helte jeg melka oppå det som allerede var fryst. Greit når man ikke klarer å pumpe nok til et måltid på en gang, iallefall. Du har min største medlidenhet på dette med kaving, iallefall. Vi har sånt på nettene nå og det er slitsomt. Og ja, det er lov å si at du vil hive ungen i veggen, såklart så ville du aldri gjort det fordet! Endret 25. februar 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #1716 Del Skrevet 25. februar 2011 Aha, selvfølgelig. Falt meg ikke inn å tine det i posen engang Er det mulig å være sånn i ammetåka.. hahahha Har de boksene fra Avent som jeg bruker.. Men jeg kan vel ikke fylle på melk som jeg pumpet for en måned siden feks? Da får det jo ikke like lang holdbarhetstid.. Men funker sikkert greit hvis man ikke har så mye melk ja og skal bruke det innenfor 4 måneder fra når den første melken ble fryst ned. Er jo ikke sikkert jeg trenger så mange bokser/poser da.. Jeg har jo 26 Aventbokser og trenger helt sikkert ikke altfor mange fler av de, så kanskje jeg bør vente med de posene kanskje? Det er jo ikke som om at jeg skal bort en langweekend uten tassen min Takk for tilbudet Pupsiluremor, men får nok se det an tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. februar 2011 #1717 Del Skrevet 25. februar 2011 Er det ikke deilig å kunne skylde på ammetåka Men jeg tror det har noe i seg også. Hm, jeg fryste i boksene sånn ganske hyppig, men om du heller oppå melk som allerede har ligget en måned må du bare tenke at holdbarheten da blir så lenge som den eldste melka har vært fryst. Og smaken forandrer seg når melka blir liggende en stund i fryseren også. Tulla ville ikke ha melka som hadde ligget noen uker, så her har jeg måttet kaste ut endel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #1718 Del Skrevet 25. februar 2011 Den er kjip! Kanskje ikke tassen her vil det heller?? Må testes ut.. Mannen vil jo at vi skal teste det ut et par ganger mens jeg er hjemme eller i nærheten, før jeg drar avgårde på spa med svigermor, hehe. Han synes det er litt ekkelt å skulle ha ansvar for matingen virker det som, så forstår jo godt det.. Da tester vi ut med melken fra 16.januar (det var første gang jeg pumpet, da ble det 60ml) og så ser vi om han har lyst på melk fra en måned siden i samme slengen Utrolig godt å kunne skylde på ammetåken ja, hehe. Men tror at det har noe for seg ja, for noen ganger er jeg såpass i tåka at jeg ikke får med meg hva mannen sier mens han sier det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. februar 2011 #1719 Del Skrevet 25. februar 2011 Nå er jo tulla vant til smaken av MME på flaske, så jeg tror det kan være derfor hun ikke ville ha morsmelka på flaska. Det går nok helt fint for lille tassen Skjønner godt at mannen din synes det er litt skummelt. Det er jo en stor fordel for oss mammaene som har puppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 25. februar 2011 #1720 Del Skrevet 25. februar 2011 Titter innom for å ønske deg en gooood helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå