Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Nå prøver jeg meg på noe nytt her..

Har akkurat vært på helsestasjonen og hos fysio og alt står bra til med nakken til tassen vår :) Han veier nå 5150, i motsetning til 4660 for to uker siden :nigo: Så det virker som han har det bra hvertfall :)

Detnye vi prøver er at han sover i vognen inne på soverommet, med vinduene på vidt gap. Det snør så mye ute at jeg ikke vil ha vognen ute, men så sover han jo så godt med frisk luft,så får se hvor lenge dette varer...

Sitter og pumper meg nå også i håp om at jeg skal få nok til at kanskje mannen og jeg kan gå ut og spise etterpå og feire bursdagen min som er i morgen.. Blir første gang tassen har barnevakt i såfall, men jeg stoler på svigermor, så krysser fingrene for at jeg tør å gå fra han etterpå.. Føler liksom at jeg gjør noe galt og at jeg forlater han... :sjenert:

Hvor mye melk bør jeg pumpe ut dersom jeg skal være borte 3 timer feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde også barnevakt på snuppa for førsta gang når hun var ca 6-7 uker. Gikk kjempe bra. (4 timer) Og jeg viste hun var i gode hender, så jeg slappet skikkelig av og nøt det :)

Men mengden av melk vet jeg ikke... det gikk i MME og ME omhverandre her.

Hvis det er for 3 timer, så går det jo an å ta 100-150ml...? vet ikke hvor mye han drikker jeg. Får han måltid rett før dere drar, så går vel det bra vi jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Devilina :) Har klart å få til 60ml av en pupp nå, så får kanskje gå over til den andre så de rekker å fylle seg opp før han våkner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk luft er virkelig en mirakelkur for å få babyer til å sove lenge virker det som! Lille A og jeg gikk frem og tilbake til helsestasjonen i dag, pluss at hun fikk ligge litt i vognen på verandaen etterpå, og hun har sover så godt hele tiden - og gjør det fortsatt! Genialt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Miraklekur for vokse også, det å sove i frisk luft. Jeg sover som en stein om det er godt og kjølig i rommet og jeg får ligge under gåsedunsdynen min :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han sovet i vognen siden kl.12 - deilig!! Har fått tittet endel på flybilletter på nettet og jeg får jo ikke registrert lilletassen.. På fødselsår for spedbarn, så er det kun alternativene 2009 og 2010.. Så nå har jeg vært på vent hos seat24 (telefon) i nesten 15minutter... grrrr

Typisk hvis lilletassen våkner akkurat i det noen kan hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frisk luft er virkelig en mirakelkur for å få babyer til å sove lenge virker det som!

Det har jeg oppdaget også. Nå som vi endelig får Murmel til å sove i vogna, sover han gjerne i 3-4 timer, i stedet for en time eller to. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en produktiv dag.. (Prøver meg forresten på litt farger jeg også.. ;)

Fått pumpet totalt 120 ml til tassen som skal ha barnevakt for første gang etterpå

Lilletassen fikk sove i vognen inne på soverommet med vinduen på vidt gap i hele 3 timer i stad

Har bestilt Thailandtur til høsten!!! (Ble det stedet du anbefalte meg Cypress, så nå gleder vi oss i heimen her ja!)

Så nå prøver jeg å innstille meg psykisk på en romantisk middag uten Lilletassen etterpå.. Både gruer og gleder meg..

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for Thailand!! :hoppe: Blir dere to uker eller?

Går nok bra for Lilletassen å være hos farmor :klemmer: Kos dere masse på romantisk middag :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir 2 uker ja (14 netter) :) Gleder oss - det skal bli deilig! Men tenkte på at det er jo faktisk et helt svangerskap til vi reiser :fnise:

Blir nok godt å ha bestemor her ja.. Ser godt forskjell på to barn av venninner av meg.. Hun ene har hatt barnevakt helt siden hun var liten og er kjempe fornøyd rundt ulike mennesker (hun er nå 2). Hun andre har ikke hatt særlig barnevakt (hun er halvannet) og hun skriker hvis moren eller faren går ut av rommet eller hvis andre prøver å snakke til henne omtrent.. Og sånn vil jeg ikke at tassen min skal bli altså.. Så jeg må skikkelig ta meg sammen, ikke gråte (vet det er bare teit, men sånn er det nå..) og tenke at det er jo bare naturlig og han er jo trygg med bestemoren sin! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så HELDIGE dere er som skal til Thailand!!! Jeg blir misunnelig!!! Var den prisen de kom med på mail riktig eller? I så fall ble det jo slett ikke ille!! Jeg håper virkelig dere liker stedet da, nå som jeg har skrytt så fælt av det. :sjenert: Jeg kan ikke skjønne at det ikke går an å bli fornøyde der egentlig. Jeg kjenner faktisk en annen som også har vært på bryllupsreise akkurat der, og de også var superfornøyde. Så nå er det bare å glede seg!!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!! Vi gleder oss veldig, men det er jo en stund til, så er så mye som skal skje før det også. Men godt å ha det i boks og vite at det blir den store ferien i år og ikke minst at det blir Lilletassens første store reise og at det er så fint der :Nikke:

Jeg hadde regnet ørlite feil, så det ble 5000 kr mer enn hva jeg sa. Men da får vi den honeymoon package greia også og der er det jo masse som følger med, så det er ikke verst til at det er vår andre bryllupsreise :fnise:

Fant flybilletter via Seat24 og fikk endelig bestilt der, men vi reiser da med Thai Airways (også etter anbefaling fra deg, men de har jeg reist med tidligere og var veldig fornøyd med). Prøver å finne ut om det er et flyplasshotell i Bangkok, for der må vi vente 5 timer på flyplassen på kvelden, så da tenker vi å evt leie et rom så tassen her får hvile litt og at det er litt ro.

Gjorde det da jeg fløy til Boston via Amsterdam og skulle være praktikant for en på 15 måneder. Da var det 7 timer på flyplassen og med hotellrommet var det helt genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh. kjenner at jeg gjerne skulle hatt en sånn tur jeg og! Så deilig!! :daane: Det stedet så jo helt fantastisk ut! :jepp: Skjønner at dere gleder dere!! :hoppe: Kunne du sendt meg en pm med ca pris...? :sjenert: Vi har nemlig snakket om Thailand til vinteren vi og. :)

Er så misunnelig på dere som kan sette ut vogna... :sukk: Det er jo så inn i helsike humpete ute nå at Bolla ikke får sove! :kjefte: Men å ha et "uterom" inne var jo en god ide... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soving ute er genialt :jepp:

Tøft med barnevakt for første gang, men det er jo verst for oss mammaene, de tar iallefall ikke noe skade av det. Sikkert smart å bare hive seg uti det! Og det blir sikkert koselig :)

Thailandstur, så gøy!! Det hørtes deilig ut og nå har dere jo god tid å glede dere på og :)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for Thailand tur til høsten :hoppe:

Håper at dere har hatt en koselig kveld sammen og at lilletassen har hatt det fint hos svigermor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg bursdag :hoppendeglad:

Foreløpig har dagen vært veldig fin. Jeg hadde en fin natt med Lilletassen, vi stod opp kl.07:30 og han har vært så utrolig blid hele tiden. Smilt masse og man skulle tro han skjønte det var mammas bursdag og det er best å være blid da :fnise:

Nå ligger han i vognen på soverommet med vinduene på vidt gap og har sovet i 15 minutter. Håper det holder et par tre timer, det hadde vært deilig for oss begge. Nå skal jeg bare kose meg foran data og tv og ellers pusle med det jeg har lyst til. Mannen kommer hjem tidlig i dag og jeg lurer på om jeg ikke skal ønske meg sushi til middag i dag.. :sikle:

Det gikk forresten kjempe fint med barnevakt i går. Vi var borte 2.5 time, spiste biffsnadder med bakt potet og jeg hadde sjokolade ostekake til dessert.. Mmmm.. Vi spiste på Egons og det var deilig å komme seg litt ut og fokusere på hverandre, men kjente jeg gledet meg skikkelig til å komme hjem også. Så i dag skal vi ta det rolig, for det eneste jeg ønsker er å være sammen med den lille familien min :hjerte:

I morgen bærer turen til Sverige for å besøke besteforeldrene mine - det blir jo Lilletassens første utenlandstur :fnise:

Ha en strålende dag og helg alle sammen!!! :kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f035.gif Hurra for deg som fyller ditt år, for deg vil vi gratulere! f035.gif

Kos deg masse med sushi og den lille familien i dag! g018.gif

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...