Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Er det 6 ukers kontroll eller? Spennende med barseltreff! Får håpe du treffer noen du liker! :) Jeg er veldig glad for at jeg har jentene her oppe hos meg :jepp: Møter dem noen ganger når vi er ute å triller, og går da sammen, eller vi avtaler på mail. Og så sees vi på babysang.

Ang kirka så tror jeg du får døpe der du vil, men du må gjerne betale for det. tror det er 3000 kr :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, var bare vanlig veiing visstnok.. Trodde det skulle være litt mer enn det, men jaja. Han veier nå 4600, så han har gått opp 300gram siden forrige mandag :tommelsmil:

Jentene på barseltreffet var veldig koselige, så nå har vi avtalt at vi skal treffes en gang i uken og så gjøre ting som feks babysang, evt babysvømming, gå turer, lunch hjemme hos hverandre etc. Så neste gang blir neste uke med lunch hos hun ene og alle skal ta med ett pålegg hver og så rullerer vi. Blir sikkert koselig :)

Lilletassen er yngst, så får lære av de andre jeg da :fnise: Akkurat sånn som her inne :gjeiper:

Er veldig glad jeg har dere her inne også altså :kose:

Nå skal vi ta en tur på senter T og bytte litt klær tassen vår har fått. Mest for å få han til å sove sammenhengende en stund, for i dag har han ikke sovet særlig og nå skriker han for fulle mugger her, så bør komme oss ut kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi søkt barnehageplass til Lilletassen :hjerte:

Når er det vanlig å få svar egentlig?

Så spennennde!

Her på vestlandet får vi svar 1 Mars, så da gjelder det vel det samme for hele landet:)?

Spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med en barselgruppe som vil være litt aktiv og møtes ofte :) Jeg har masse glede av gruppa mi!

I min kommune er søknadsfristen 1. mars og så er man garantert svar i mai. Men det er mulig det kan variere litt fra kommune til kommune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere søkt plass fra høsten av, altså 2011? Vi vurderer det samme, og ikke nødvendigvis bruke plassen i begynnelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere søkt plass fra høsten av, altså 2011? Vi vurderer det samme, og ikke nødvendigvis bruke plassen i begynnelsen...

Samme har vi tenkt.. Blir fort dyrt å ikke få barnehageplass. Dyrere enn å betale noen månedere med en ubrukt plass tror jeg! Bolla skal ikke begynne før over nyttår, dvs 2012 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har søkt fra august, men jeg hååååååååper vi kan slippe å bruke den før januar 2012. Må bare finne ut hvordan vi skal klare det økonomisk.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du får finne en barnehage som er helt ny da, og satse på at den ikke er klar før Januar :rodmer:

Søker man barnehageplass nå, så anbefaler de alltid at du søker barnet inn fra 15 eller 16 august sånn ca..

Får du plass kan jo barnet begynne akkurat når det passer Dere!

Kjipt å måtte betale, men håper det ordner seg da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Barnehageplass-søking ja... synes nesten det er litt fælt å skulle begynne å tenke på sånt med engang den lille er født. :sjenert:

Her er det usikkert hvordan ting blir når permisjonen for begge to er ferdig, så akkurat den kabalen der har jeg rett og slett ikke orket å begynne å tenke på enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har vi tenkt.. Blir fort dyrt å ikke få barnehageplass. Dyrere enn å betale noen månedere med en ubrukt plass tror jeg! Bolla skal ikke begynne før over nyttår, dvs 2012 da.

Ja nettopp. Det koster oss mye mer å ha en av oss (les: meg) gående hjemme i ulønnet permisjon frem til august 2012 enn å betale barnehage noen måneder mer enn nødvendig.

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er fælt å søke såpass tidlig etter fødsel.. Akkurat som jeg kommer til å gi han fra meg..?? Hallo!?! :fnise: Bare tanken på at han skal i barnehage gjør at jeg får vondt i magen nå, men det er heldigvis ikke før til vinteren jeg tenker at det er greit han starter. Søkte plass fra 1.desember, men siden mannen skal ha pappaperm og greier, så er det ikke sikkert at han trenger begynne før i januar/februar. Men er jo ikke sikkert vi får plass før det heller, så får bare se det an.

Vi håper å få tatt en tur til varmere strøk til høsten og jeg sikler på Thailand faktisk.. Men så er det det med leggetid, tidsforskjell, lang flyreise osv.

Og ikke minst synes jeg det er skikkelig kjipt med de strekkmerkene jeg fikk i siste måned av svangerskapet.. De er foran på magen og nesten helt lilla.. Ikke flatterende i det hele tatt og jeg kan ikke forestille meg at jeg kommer til å gå i bikini til sommeren, ettersom jeg synes de er så fæle.. Og hvorfor betale massevis av penger for å komme til varmere strøk hvis jeg ikke har tenkt å "vise den frem"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver meg forresten på en kaffe med koffein nå.. Den siste uken har Lilletassen vært helt fin på kvelden, kun litt gråting, men ikke hysterisk hyling som tidligere og jeg har en mistanke om at det kan være kaffe (koffein), men nå prøver jeg igjen, for om det ikke er det er det fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt man ikke skal sole strekkmerkene, for da synes de bedre (når de blir hvite), men kjenner ei som har blåst i det hele livet (hun er godt voksen altså). Synes omtrent ikke at hun har de mer. Dette er bittebittesmå. Jeg måtte at på meg briller for å se de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt etter helga :goodbye:

Så bra at du har kommet i en fin barselgruppe! Jeg skal på barselgruppe for første gang neste uke, og er veldig spent.. :)

Åh, det hørtes veldig deilig ut med Thailand tur til høsten! :) Vi snakker om å ta en lengre tur neste vinter, men har også tenkt på det med flyreisen. Men det er jo mange som reiser når de er så små, så det burde jo gå greit egentlig.. :)

Ha en fin tirsdag Dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var i Thailand på bryllupsreise, og syns det var helt fantastisk!!! Hvis dere flyr med Thai air hadde jeg ikke bekymret meg for turen, der er det så god plass i flyet og flinke personale. Vi bodde på et hotell med basseng og et lite barnebasseng, egen strand, spa og en fantastisk restaurant, så det var egentlig ikke nødvendig å dra utenfor resorten. Det var andre gjester der med småbarn og de sa at det gikk kjempefint med barn der. Du kan gjerne få navnet på stedet hvis du er interessert, ellers finnes det sikkert mange tilsvarende steder rundt om kring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne imot navnet på stedet ja Cypress - tusen takk :) Høres kjempe deilig ut!

Får se om vi får det til, skal sjekke litt priser osv også, men har veldig lyst..

I går skulle jeg bare ut en liten tur og gå til et senter, men så endte jeg opp å gå feil fordi jeg pratet i tlf og da hadde jeg nok med å prate + trille vogn i den store snømengden og jeg tok av feil. Så turen som skulle ta 30 minutter endte opp med å ta 2 timer!

Så da jeg kom frem på dette senteret og skulle unne meg noe godt å drikke, så våknet Lilletassen og holdt meg innestengt på stellerommet med stelling og amming i 1 time!

Så endelig sovnet han og jeg kunne trille rundt og titte litt. Så ble jeg der til mannen kom og møtte oss og gikk hjem. Det hele tok 5 timer og jeg kjenner det skikkelig i ryggen i dag.. :(

Ikke nok med det.. Jeg prøvde jo kaffe med koffein i går morges og det skal jeg ikke gjøre igjen.. Lilletassen hodlt det gående hele kvelden i går med skikkelig hyling fra 18 til 22, før han endelig sovnet med swaddling og pupp i munnen. Så sov han til ca 3, men jeg fikk ikke sove særlig fordi ryggen verket sånn - typisk.

Han sovnet igjen etter pupp kl.3, men våknet flere ganger og så stod vi opp kl.6.

Jeg er skikkelig sliten og trøtt og gleder meg til han sovner etterpå så jeg kan sove litt mer også, for jeg går rundt som en zombie akkurat nå.. Og ikke kan jeg drikke kaffe heller - for det slo virkelig krøll på magen hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes slitsomt ut...

Du bør nok holde deg unna koffein en god stund fremover ja. Det er koffein i te også. Og sjokolade, men tror det er veldig små mengder i sjokolade.

Jeg prøvde brus uten koffein i går, og det gikk helt fint. Så lurer på om det er koffein han har reagert på og ikke kullsyre. Skulle ønske jeg hadde prøvd for lenge siden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...