Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff, stakkars moren din. Å gå gjennom en rettssak kan virkelig ta på, så hun trenger sikkert all den støtten hun kan få!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det går fint på middag hos moren din :klemmer:

Skrevet

Det holder å lytte (eller late som man lytter ;) ). Husk å ikke at hennes problemer innover deg, men distanser deg hvis det er lettere.

Tenk å bevisst sprute ned en gravid dame!! :kjefte:

Så fint at Lillegutt (har han kallenavn) ligger riktig vei. Måtte le da jeg leste hvor sjokka du var over dette :ler:

Skrevet

Stakkars mamman din :klemmer:

Var på Rimi i stad, og kjøpte en nr 2 og en nr 3, til 23 kr ;)

Bæsj opp etter ryggen tror jeg bare vi har hatt 2-3 ganger, heldigvis :ler: Hadde egentlig lyst til å bruke tøybleier jeg også, men ikke av den grunn. Mer pga miljøet, men har bare ikke orket å sette meg inn i det :sjenert:

Skrevet

Det gikk veldig greit på middag hos mamma i går. Hun snakket ikke så mye om rettsaken og skilsmissen, fordi søstrene mine var der og de er litt yngre og hun vil ikke de skal vite hva som foregår. Så det var litt deilig egentlig, for jeg har lyst å kunne besøke henne uten å alltid måtte prate om skilsmissen og det som foregår. Men jeg får bare lytte og prøve så godt jeg kan å ikke ta det innover meg, selv om jeg alltid har lyst å hjelpe og dermed går og tenker sånn på det etterpå..

Vi prøve Pupsilures strategi i går og kjøpte litt bleier.. Vi endte opp med 8 bleiepakker :sjokkert: og jaggu funket trikset ditt Pupsilure! :)

Vi var på to Rimi butikker og butikk nr 2 hadde ikke de midterste størrelsene, men mannen mente vi burde benytte oss av tilbudet uansett, for vi sparer jo penger på det.

Så dette endte vi opp med å kjøpe:

* 1 pakke Pampers NewBaby str.2 (3-6kg) 62 stk i pakken

* 4 pakker Pampers BabyDry str.3 (4-9kg) 66stk i pakken

* 1 pakke Pampers BabyDry str.4 (7-18kg) 58 stk i pakken

* 2 pakker Pampers EasyUp str.4 (8-15kg) 46 stk i pakken

Så da har vi hvertfall noe... :fnise:

Endte opp med å betale rundt 160kr og bleier må man jo ha, så why not :Nikke:

Skrevet

Husk at det hjelper ingen om du skal ta det innover deg og tenke mye på det. Det eneste som skjer er at det går utover deg og den lille i magen. Bortkasta energi. Jeg har lært det på den harde måten skjønner du. Var veldig til å ta innover meg andres problemer før. Spesielt nær familie. Vi får heller konsentrere oss om å ha det hyggelig sammen og lytte når det trengs.

Gøy med pleier. Har kjøpt endel libero, men skal kjøpe mer pampers etterhvert. Tenker og å kjøpe noe barnemat. Det har jo lang holdbarhetsdato. Lyst til å kjøpe endel av den økologiske maten. Den er jo ganske dyr til vanlig.

Skrevet

Kanskje vi bør ta en titt på barnematen også da.. Lur idé - det kan jo være ganske så dyrt ja.. Herlighet, hamstrer inn alt før han kommer vettu og har i skuffer og skap til laaangt utpå 2012... :fnise:

Jeg har forresten et kallenavn på den lille i magen min og det er Lilletassen, så det er bare å bruke det når vi prater om han ;) Mannen og jeg kaller han med navnet hans da, men det er jo koselig å bruke kallenavnet innimellom også.. Har dere funnet kallenavn til deres lille jente da? Vet jo navnet hennes, men når man omtaler henne her inne? :)

Ja, får bli flinkere til å ikke la alt gå inn på meg ift familie og hva som skjer med de. Har blitt flinkere ettersom jeg har blitt eldre, men tidligere var det ikke så gøy nei.. Man har jo lyst til, som i dette tilfellet, støtte mamma og hjelpe henne gjennom den tøffe tiden, for det er litt av hvert som foregår utover skilsmissen også, men så er det begrenset med hva jeg får gjort.. Jaja, hun sier hvertfall at Lilletassen er et stort lyspunkt for henne og det er jo kjempe koselig :rødme:

Skrevet

Ja, vi har et kallenavn på den lille. Kallenavnet er lagd ut ifra kallenavnet mannen har på meg, så kan ikke skrive navnet fullt ut her. Kallenavnet begynner på R, derfor skriver jeg bare LilleR. Kallenavnet er i ett ord, akkurat som Lillegutt. Derfor den skrivemåten. Hehe, gøy å ha en liten en oppkalt etter meg :fnise:

Jeg skal rydde en hylle på kjøkkenet og fylle på med barnemat. Faren er at LilleR muligens ikke liker maten. Det vet man jo aldri. Får rydde litt mer plass til bleiene. Foreløpig er de bare her og der.

Håper du og Lilletassen får en strålende dag og at han ikke sparker deg for mye i dag ;)

Skrevet

Vi skal også rydde på plass bleiene i helgen.. Regner med vi gjør det etterpå når mannen kommer hjem fra jobb. Nå ligger de, som hos dere, her og der og stort sett her.. :fnise:

Deilig å ha det i hus synes jeg, selv om man tar en liten sjanse ved å kjøpe det ene og det andre når man aldri har prøvd før. Men sånn er det når man aldri har blitt foreldre før, da må man jo bare prøve seg frem :)

I går var Lilletassen veldig rolig egentlig, men i dag dytter han ett eller annet opp i høyre ribben så det er ubehagelig å sitte.. Ikke særlig gunstig, for jeg orker ikke ligge veldig mye på dagen fordi da vet jeg natten ikke blir særlig god. Har funnet en god stilling i sofaen, halvveis sittende og halvveis liggende, så jeg håper jeg husker akkurat hvordan jeg skal gjøre det etterpå også ;)

Gleder meg til mannen kommer hjem, så vi kan ordne litt her :rødme:

Skrevet

Lilletassen! :rødme: Det var et koselig navn!

Skrevet

Jaaa... Er så fornøyd atte :rødme:

Skrevet

Ja, det er gøy å bygge rede :jepp: . Vi skulle bare ha orka så mye mer. Da hadde vel redet vært ferdig for lengst nå :fnise:

Skrevet

Mannen er hjemme og koser seg med Fifa spill på sofaen :rødme:

Jeg har nettopp ryddet i kjøkkenskuffer og flyttet på litt ting og tang, så nå har jeg benyttet plassen mye bedre. Etterpå i kveld blir det nok kyllingvinger, ris og litt saus, men har ikke bestemt oss for sausen enda...

31 uker forresten :duskedame:

Dette går jo unna... Glemte å ta bilde av magen i går, så må ta i dag.. Vi tar bilde hver torsdag for å se fremgangen og lage scrapbook ut av masse bilder når svangerskapet er over og vi har alle magebildene :)

Skrevet

Hurra for 31 uker :skya: . Nå er det virkelig ikke lenge igjen. Jeg har og ryddet i noen av kjøkkenskapene nå, etter å ha skrevet med deg, så nå er det en egen hylle til babyting :rødme:. Eeeelsker å ha orden :jepp:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Koselig navn dere har på minien :rødme:

God helg :klemmer:

Skrevet

:strix: 31 uker!! :strix:

God helg til både deg og Lilletassen :klemmer:

Skrevet

:strix: 31 uker :strix:

Håper dere får en kjempe flott helg :klemmer:

Skrevet

Hallo i luken :)

I dag har vi vært på farten og hilst på pappa og hans familie. Han bor på gård og har både hester, katter, hunder og kaniner, så det blir sikkert kjempe spennende for Lilletassen når han skjønner litt mer av sånne ting ;)

Har også fått kjøpt tre par ullsokker og en lue på Babyshop og en god ulldress til fadderbarnet mitt som har 2årsdag om en ukes tid.

Nå er det snart klart for entrecot med ovnsbakte poteter og kantarellsaus.. Mmmm

I morgen skal jeg prøve meg på bagels fra scratch, hører det er veldig vanskelig.. Men får prøve - det skader jo ikke det og det er jo sååå godt! :)

Ps. Har også handlet to pakker Pampers på Rimi ;)

Skrevet

Håper du får til å lage bagels fra scratch :jepp:

Og da er det bare å dele oppskriften også :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...