Dine Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #641 Del Skrevet 2. oktober 2010 Ja, resten av svangerskapet. Utrolig deilig, for jeg kjenner at jeg blir veldig fort sliten etter mye styr og i min type arbeid ville det tatt knekken på ryggen ganske så fort (noe det også forsåvidt gjorde). Merker humøret er mye bedre pga det også, for nå slapper jeg mye mer av og det merker sikkert Lilletassen også. Så på mandag håper jeg å få begynt på bryllupsboken vår (som jeg har utsatt i over ett år nå...), men det kommer an på om jeg forstår denne Macen vi gikk til innkjøp av i dag... Aldri vært borti det vettu og bildene må konfigureres fra ekstern harddisk for å kunne legges tilbake dit pga ulike filformater fra PC til Mac... Wish me luck... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 2. oktober 2010 #642 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hvilket filformat er bildene deres i nå? Det er ingen forskjell på filformatene fra pc til mac, det vet jeg helt sikkert, for jeg har mac og mannen har pc, og vi flytter bilder fra hans til min og omvendt hele tiden uten å gjøre noe spesielt. Den som har sagt at du må "konfiguere bildene" har åpenbart ingen peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #643 Del Skrevet 2. oktober 2010 Kanskje du kan hjelpe meg da Iril? Mulig jeg har misforstått selgeren altså, at han kanskje mente vi måtte konfigurere selve harddisken...? Det var hvertfall noe med filformatet på bildene våre som har vært på PCén og som skal over på Macén og så tilbake på harddisken.. Hmmm.. Vil liksom ikke prøve helt heller, i frykt for å miste noen bilder... Vi har hvertfall en videosnutt fra en tidlig ultralyd som er avi, og den fikk vi hverken sett på hp laptopen eller denne macén. QuickTime Player støtter ikke denne filtypen får vi opp når vi prøver.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #644 Del Skrevet 2. oktober 2010 Ps. Har nok standard filformat på bildene sier mannen... Pdf.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 2. oktober 2010 #645 Del Skrevet 2. oktober 2010 Last ned VLC, tipper den klarer det. Ligger bildene på en ekstern harddisk? Har du i så fall prøvd å koble den til Macen og sett om den fungerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 2. oktober 2010 #646 Del Skrevet 2. oktober 2010 pdf er ikke et bildeformat, så det er litt merkelig om bildene deres er i det formatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 2. oktober 2010 #647 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Har heller aldri hatt noe problem med å få inn bilder fra pc, det skal være samme format. Regner med at bildene dine er jpg. format? Og VLC spiller av alle videoformater, så last ned det, som Iril sier Gratulerer med Mac forresten Hvilken ble det? Endret 2. oktober 2010 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #648 Del Skrevet 2. oktober 2010 Det virket - JIPPI!!!! Tusen takk jenter, hva skulle jeg gjort uten dere? Tror det er jpg ja, ikke pdf, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 3. oktober 2010 #649 Del Skrevet 3. oktober 2010 På oppdaterings-runde Bare 3 måneder igjen jo! Det går fort som bare det. Kommer sterkere tilbake fremover satser jeg på Må jo få med meg innspurten her God Søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #650 Del Skrevet 4. oktober 2010 Så koselig å se deg her inne igjen Zia og tilbake I dag skal jeg begynne på bryllupsboken vår.. Jeg skal samle sammen bilder fra bryllupet og bryllupsreisen og lage en fotobok av det. Nå har jeg endelig tid nå som jeg er sykemeldt og i tillegg bør jeg få gjort det før Lilletassen vår kommer om noen få måneder.. Vi har ikke bilder annet enn på data, så jeg håper virkelig jeg er effektiv fremover og at den nye datan ikke skaper problemer fremover.. (Eller, datan er fin den, men jeg har aldri vært borti mac som sagt og er veldig klumsete har jeg merket..) Håper dere alle får en strålende mandag :kaffe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 4. oktober 2010 #651 Del Skrevet 4. oktober 2010 Koselig med egen bok fra bryllupet Tenker på å lage en til den lille babyen... vet ikke helt om det blir å lage selv fra bunnen av, eller kjøpe en som man fyller inn alt med bilder etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #652 Del Skrevet 4. oktober 2010 Babybok er også kjempe koselig Vi har kjøpt "Da jeg var liten" og synes den er veldig fin. Har skrevet litt i den foreløpig, men så gleder jeg meg til å sette inn bilder av Lilletassen når han kommer og skrive underveis. Det blir nok ikke noe jeg gjør hele tiden, for det er vel sånn man fort glemmer når babyen kommer, men jeg håper å få skrevet inn ting som man ikke helt husker i ettertid (første tann, første ord, første skritt etc og DATOER selvfølgelig). Nå har jeg samlet sammen bilder fra både selve bryllupet og bryllupsreisen, så i morgen har jeg tenkt å begynne litt redigering av dette. Håper bare jeg forstår meg på Macén og at jeg ikke blir altfor frustrert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. oktober 2010 #653 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg ønsker meg denne babyboken Har allerede fyllt ut et album med bilder jeg da Ble noen sider med ultralydbilder, og bilder fra han var 0-2 uker :dåne: Men har ikke skrevet så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 4. oktober 2010 #654 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg ønsker meg denne babyboken Den skal vi ha, den ser så fin ut og jeg liker at den ikke er så sukkersøt og "babyete" som sånne bøker ofte er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #655 Del Skrevet 4. oktober 2010 Den var kjempe fin den også Jeg er litt sånn som liker at det er litt "sukkersøtt" og lyseblått om du vil Har kjempe lyst å lage album med bilder fra ultralyd og alt også, men det jeg lurer på er om jeg skal putte på UL bildene i babyboken (for den er jo ment at han skal få senere i livet), eller om jeg skal beholde de selv.. Har dere tenkt noe på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #656 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er så trøtt for tiden, særlig midt på dagen... Mulig det er fordi jeg ikke orker å gjøre veldig mye fysisk.. Jeg pleide alltid å sovne før mannen tidligere, men nå kan jeg være våken mange timer etter han. Har jo noe med at jeg sover noen timer lenger enn han på morgenen også så klart, men jeg er så lei av å være trøtt hele tiden.. Alt blir liksom et tiltak også, men i dag har jeg vasket litt klær og skiftet på sengen. Sett litt på TV og holdt på her på datan, men jeg føler jeg bare har lyst å sove... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. oktober 2010 #657 Del Skrevet 5. oktober 2010 Energien her har heldigvis økt litt, men det tar på å lage baby, så kroppen trenger absolutt mer hvile enn den gjorde før Synes det er viktig å lytte til kroppen, trenger man hvile, så hviler man. Særlig i starten var det ikke håp for noe annet, ble jeg sliten og trøtt var det bare å legge seg nedpå litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 5. oktober 2010 #658 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har scannet ul-bildene, så de har vi på dataen. originalene har Gofflus fått i albumet sitt Når er 3D ul igjen? Er vel ikke lenge til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #659 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Ja, jeg får vel bare lytte til kroppen.. Er bare ikke vant til å hvile såpass mye egentlig, så blir nesten litt lei meg av det.. Begynte nesten å gråte i stad da mannen kom hjem etter 10 timers arbeidsdag og jeg klager over at jeg er sliten og trøtt etter bare 1 klesvask. Men han forstår heldigvis og hjelper meg hele tiden med det ene og det andre, så jeg er heldig Ja, scanne bildene inn på datan var ingen dum idè Vi har ikke scanner da, men jeg kan jo evt høre med noen i familien om de har.. Vi har ikke en kjempebra printer heller, men med ganske så store utgifter den siste tiden (bil, data, mobiler, barneutstyr...) så tror jeg ikke det blir prioritert.. Men det var en kjempe god idè og absolutt noe jeg skal ha i bakhodet 3D er førstkommende torsdag, så det blir kjempespennende!!!! Endret 5. oktober 2010 av Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter #660 Del Skrevet 6. oktober 2010 I dag skal jeg arrangere lunch her hjemme for søstrene mine Det er altfor lenge siden jeg har tilbragt tid med de og det er til og med over 2 måneder siden jeg har sett hun ene søsteren min! Så vi skal møtes ved butikken, handle litt god mat og deretter se en film som de har tatt med seg. Blir sikkert koselig og det er jo perfekt filmvær Ellers skal jeg ta en liten tur ut, hente terminbekreftelse av jordmor, gå innom Bestemoren min på sykehjem og hilse på (altfor lenge siden det også!) og så lunchen da så klart. Så denne dagen kommer nok til å bli litt mer produktiv enn den i går, for da bare lå jeg på sofaen og gjorde minimalt. Men jeg trengte det tydeligvis, for jeg brukte ikke så altfor lang tid på å sovne i går kveld. Ha en flott dag alle sammen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå