Gjest ~Milla~ Skrevet 23. september 2010 #601 Skrevet 23. september 2010 Jeg blir mer og mer tankefull når jeg leser hva du skriver Dine. Tenk liksom det at vi skal ha hver vår baby, en bitte liten krabat som er fullstendig avhengig av oss, en som faktisk er vår. Som skal være her hos oss hele tiden... føles veldig bra, og litt skummelt Er bare litt redd for å kle på babyen for mye, eller "for lite" også komemr alle tankene om får hun/han nok mat osv... ja det blir vel nok å tenke på
Dine Skrevet 24. september 2010 Forfatter #602 Skrevet 24. september 2010 Det er jo lov å "gru-glede" seg litt til å bli mamma for første gang. Jeg gleder meg mest selvfølgelig, men jeg har også tenkt en del på det å ikke kle på han for lite eller for mye. I går kjøpte vi dyne på Kid og fikk anbefalt en som ikke var særlig tykk. Vi har sentralfyring og hun som solgte dynene sa hun hadde sånn hjemme selv (med sentralfyring), så vi får stole på det Men så begynte jeg å tenke på om den kanskje blir for kald for han på natten.. Men sånn kan man jo ikke tenke hele tiden heller - for man lærer så lenge man lever Tror det skal gå bra med oss alle sammen så lenge vi gjør det beste vi kan og spør folk om hjelp dersom vi lurer på noe Riktig god helg alle sammen!
Gjest ~Milla~ Skrevet 24. september 2010 #603 Skrevet 24. september 2010 Godt vi har KG til å spørre og dele råd med hverandre
Dine Skrevet 26. september 2010 Forfatter #604 Skrevet 26. september 2010 Det har du helt rett i Milla Da er helgen snart over og en ny uke begynner. Denne uken har vært bedre ift ryggen, selv om jeg merker det godt hvis jeg står eller går mye. Det er det som er fint med å være hjemme - at jeg kan holde på litt i leiligheten og så legge meg ned hvis jeg trenger det. Deilig med litt avlastning. Det sprøeste skjedde i dag.. Vi var en liten tur hos mamma i formiddag og da kjente jeg den lille babytassen vår sparke opp mot ribbena!!! Det var en skikkelig rar følelse, for jeg kjente han ganske langt ned i magen også - ned mot bekkenet (som jeg bortimot alltid har gjort). Så nå begynner han vel å bli stor virker det som... Føttene hans er rundt 5cm nå i følge svangerskapsboken, så det er kanskje ikke så rart at jeg kjenner det. Det morsomme var at både mannen og mamma kunne se noen spark gjennom genseren også Håper alle har hatt en strålende helg og kost dere masse i det dårlige været
Pupsilure Skrevet 26. september 2010 #605 Skrevet 26. september 2010 Husker godt at det skjedde med meg også!! Plutselig var han overalt samtidig
Gjest ~Milla~ Skrevet 26. september 2010 #607 Skrevet 26. september 2010 Så artig med spark, kanskje du har en liten fotballspiller i magen
Dine Skrevet 27. september 2010 Forfatter #608 Skrevet 27. september 2010 Ja kanskje det.... Har kjent han godt i dag også. Det er så deilig å kjenne at han lever der inne og at det virker som alt er bra. Nå blir det spennende å se når vi får 3D ultralydtime, så kanskje vi kan se han litt bedre.. Blir moro :rødme:
Gjest ~Milla~ Skrevet 27. september 2010 #609 Skrevet 27. september 2010 Har du bestilt time til 3D ul?
Dine Skrevet 27. september 2010 Forfatter #610 Skrevet 27. september 2010 Nei, ikke enda.. Prøver å finne en tid som passer for mannen (jeg er jo sykmeldt), så styrer litt frem og tilbake. Har ikke lyst det skal bli altfor sent i svangerskapet heller, for han tar jo opp større plass der inne. Men prøver å få det til i løpet av de neste to, tre ukene hvertfall
Dine Skrevet 29. september 2010 Forfatter #611 Skrevet 29. september 2010 Da har vi bestilt 3D UL time - så da blir det spennende å se neste torsdag. Håper han ser frisk og rask ut og at han er nydelig :rødme: I går var vi og hentet en vugge fra nettbutikken Bambina som vi har siklet på en liten stund nå.. Begynte å sette den opp igår kveld, men etter film og kebab date, så ble mannen sliten stakkars. Vi regner med å få den ferdig idag (mye mikkmakk!!), men her er den. Håper den blir like fin når vi setter den opp :rødme:
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. september 2010 #612 Skrevet 29. september 2010 Fiiiine vuggen :rødme: Også så spennende med 3D UL Håper dere får noen fine bilder å ta med hjem
Pupsilure Skrevet 29. september 2010 #613 Skrevet 29. september 2010 Så spennende med 3D ul! Gofflus var veldig lik seg selv, utrolig gøy å se nå!
Dine Skrevet 29. september 2010 Forfatter #614 Skrevet 29. september 2010 Vi gleder oss veldig masse - ikke minst til å se hvordan han ser ut og hvem av oss han ligner (mest) på Tror jeg kan kjenne at han hikker for tiden.. Litt vanskelig å si, så trenger nok hjelp av dere som har vært gjennom det tidligere Det er en konstant, myk "dunk" bevegelse, nesten som en liten boble som sprekker. Har lest man kan kjenne at babyen tisser også, men hvordan kan man kjenne det? Har også kjent veldig ristninger i magen noen ganger. Stort sett ned mot bekkenet, men litt som "nudge" funksjonene på msn Noen som vet hva disse bevegelsene kan være?
Sequax Skrevet 29. september 2010 #615 Skrevet 29. september 2010 Hei, Dine! Så koselig med 3D-ultralyd! Vi vurderer også dette, men nå har det seg sånn at morkaka mi lå litt langt ned, så vi skal uansett på kontroll ca. uke 32....La meg vite om det er verdt det! Ha en god dag! Klem fra Sequax
cypress Skrevet 29. september 2010 #616 Skrevet 29. september 2010 Jøss, kan man kjenne at babyen tisser?!?? Det hørtes merkelig ut... Kan jeg spørre hvor dere bestilte 3D UL? Jeg har tenkt litt på det i det siste selv, men vet ikke hvor jeg skal gå...
Dine Skrevet 29. september 2010 Forfatter #617 Skrevet 29. september 2010 Jøss, kan man kjenne at babyen tisser?!?? Det hørtes merkelig ut... Ja, leste det.. Men jeg vet jo ikke altså, så derfor jeg spør de mer erfarne Vi bestilte på Ultralydklinikken.no Virker som et alright sted + de hadde time når det passet oss. Tidligere har vi vært på både Volvat (utrolig fæl opplevelse) og Familieklinikken (kjempe koselig jordmor). Sistnevnte hadde ikke time når det passet for oss + Ultralydklinikken virker veldig profesjonelle og det koster ikke så mye heller. Så blir spennende Men dere erfarne mødre / gravide - husk å ta en titt oppover i boken ang spørsmålene for rare bevegelser i magen
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. september 2010 #618 Skrevet 29. september 2010 Kanskje han har en liten nudgeknapp som han trykker på for å vise at han er her inne altså Artig å høre hva de mer erfarne sier
Pupsilure Skrevet 29. september 2010 #619 Skrevet 29. september 2010 Hikkingen kjentes nesten som en puls. Han hikket mye raskere enn jeg hikker. Jeg kjente det først veldig svakt, bare flaks at jeg holdt hånden akkurat der. Etterhvert ble det mye sterkere! Tissing vet jeg ikke om jeg har kjent, men har kjent noe slags risting/vibrering. Vi var på ultralydklinikken og var kjempefornøyde! Veldig koselig, lite sted
Dine Skrevet 29. september 2010 Forfatter #620 Skrevet 29. september 2010 Hikkingen kjentes nesten som en puls. JA! Du har rett - puls var ordet jeg lette etter! Tidligere i dag trodde jeg at jeg kunne kjenne pulsen hans, så da var det sikkert hikking! Så morsomt! Så bra dere var fornøyde Pupsilure Var du hos en mann? Er en mann vi skal til nemlig og blir første gang med ultralyd hos en mann, så er litt spent. Rett og slett fordi jeg lurer på om han kan sette seg ordentlig inn i det å vente barn, og gå gravid.. Men blir sikkert kjempe bra Er spent på å se om lilletassen er like lik seg selv på 3D som i virkeligheten, sånn som Goffel
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå