Gjest Marmot Skrevet 13. januar 2014 #5201 Del Skrevet 13. januar 2014 Ja, feriepenger skal du ha uansett. Når du sier opp nå, skal du få utbetalt feriepenger for 2013 (som du normalt ville fått i juni) og feriepenger du evt. har opparbeidet deg i 2014. Det kan hende de venter med å utbetale til juni, og det har de lov til, men feriepengene dine er dine. Når du begynner i ny jobb har du rett på 4 (5) uker ferie (altså fri) der dersom du begynner før en viss dato, men jeg husker ikke når det er. Tror det er i juni en gang, så det blir jo ikke aktuelt for deg når du skal ha permisjon til august. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #5202 Del Skrevet 13. januar 2014 Er veldig spent selv Pupsilure, så kjenner at jeg gleder meg med hva jeg ender opp med Jeg har kjent lenge på det i natt ettersom jeg ikke har sovet særlig, og jeg vil aldri angre på at jeg prioriterer barna og familien, men jeg angrer nok heller dersom jeg ikke går hjemme med Lillesøster når jeg har lyst og mulighet, pluss bytter jobb. Det kjennes helt riktig og etter flere netter å ha sovet på det, så kjennes det bare mer og mer riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 13. januar 2014 #5203 Del Skrevet 13. januar 2014 Det høres ut som at du har tatt riktig beslutning, det blir spennende for deg da! Det virker jo som du bare har godt av det iom at det blir så langt og i tillegg er litt for lite miljø. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #5204 Del Skrevet 13. januar 2014 Ja, det kjennes ganske riktig. Jo mer jeg tenker på det, jo mer riktig føles det Spent på hva arbeidsgiveren sier når de får oppsigelsen... *ubehagelig* Dyregod, ang onsdag, så håper jeg vi kan utsette? Mannen er sykmeldt nå og da er det litt deilig å være hjemme sammen (han er sykmeldt kun ut uken pga en hoven og overbelastet ankel/fot). Håper det går bra? Jeg tror jeg kan når som helst neste uke egentlig, men den 28. skal vi på babysang (men det er vel om to uker tror jeg ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 13. januar 2014 #5205 Del Skrevet 13. januar 2014 Ja, det kjennes ganske riktig. Jo mer jeg tenker på det, jo mer riktig føles det Spent på hva arbeidsgiveren sier når de får oppsigelsen... *ubehagelig* Dyregod, ang onsdag, så håper jeg vi kan utsette? Mannen er sykmeldt nå og da er det litt deilig å være hjemme sammen (han er sykmeldt kun ut uken pga en hoven og overbelastet ankel/fot). Håper det går bra? Jeg tror jeg kan når som helst neste uke egentlig, men den 28. skal vi på babysang (men det er vel om to uker tror jeg ) Jeg så ikke dette før nå, svarte på Facebook Klart vi kan utsette, forstår det. Det er så kaldt her nå også så greit å ikke dra med henne ut hele tiden og Jeg har avtale neste mandag, ellers er jeg ledig tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 13. januar 2014 #5206 Del Skrevet 13. januar 2014 Det var ubehagelig da jeg byttet jobb i sommer, men tenker ikke mer på det nå. Ikke ditt problem at de ikke har en attraktiv nok jobb Du selger din arbeidskraft og velger selv hvem du vil selge til. Så greit er det. Hjalp meg å tenke sånn i sommer. Ingen takker deg for å ikke lytte til dine behov senere. Jeg bad om å få feriepengene utbetalt med en gang da jeg sa opp en ekstrajobb for noen år tilbake. Hadde fått tips om å gjøre det, så ikke arb.giver skulle glemme eller "glemme" å betale meg pengene. Fikk det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. januar 2014 Forfatter #5207 Del Skrevet 13. januar 2014 Godt tips Becky Nå er oppsigelsen sendt, så nå er jeg spent på hva de sier i morgen.. Kan be om feriepengene når jeg har hørt tilbake fra de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 14. januar 2014 #5208 Del Skrevet 14. januar 2014 Tror du har tatt en klok avgjørelse, det er viktig å ta vare på de årene barna er små. Plutselig er de aldri hjemme og vi har mer enn nok tid til oss selv igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. januar 2014 Forfatter #5209 Del Skrevet 14. januar 2014 Det har du rett i Pusla Det kjennes enda mer riktig i dag. Har ikke hørt noe fra jobben enda, men regner med de har lest oppsigelsen nå. Fikk svar fra han som først ansatte meg, men som nettopp har måtte selge seg ut (vanskelig å forklare, men det var han jeg skulle overta etter, han var daglig leder for det "nye" firmaet). Han skrev i går at han var glad på mine vegne og at det var riktig avgjørelse. Så utrolig godt å høre han si det, for det var han jeg var mest bekymret over hva skulle si ettersom jeg fikk et så godt forhold til han. Jeg skal ringe han i løpet av uken og prate, pluss at han MER enn gjerne ville stille som referanse og skrive attest til meg Deilig! Så nå gjenstår kun at daglig leder for den stillingen jeg har per dags dato stiller som referanse og skriver attest. Er veldig spent. Men så har jeg skjønt i løpet av natten (etter mye tenking) at jeg faktisk ikke er uerstattelig for arbeidsplassen og at slike ting skjer uten at det er verdens undergang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #5210 Del Skrevet 15. januar 2014 Fortsatt ikke hørt noe fra jobben angående oppsigelsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #5211 Del Skrevet 16. januar 2014 Fikk nettopp mail fra daglig leder på arbeidsplassen. Han forstod at jeg sluttet, men syns det var trist, og at han har videresendt mailen min til regnskap og selve sjefen, for å høre hvordan det er rent teknisk sett å kombinere permisjon og oppsigelse. Men det er vel ingenting de får gjort med det?? Uansett har jeg ikke anledning i jobbe en uke i april (jeg skulle egentlig begynt å jobbe 21.april, mens oppsigelsestiden er ut april), så jeg hadde gått i ulønnet permisjon uansett. Men hvis de begynner å argumentere på det så vet jeg ikke helt hva jeg skal referere til.. Hjelp..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. januar 2014 #5212 Del Skrevet 16. januar 2014 Har du bhg plass til begge barna da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #5213 Del Skrevet 16. januar 2014 Nei, bare til Tassen. Lillesøster får forhåpentligvis i august en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 16. januar 2014 #5214 Del Skrevet 16. januar 2014 Da kan du vel ta ut en ferieuke? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. januar 2014 Forfatter #5215 Del Skrevet 16. januar 2014 Smart Kan prøve meg på det. Er redd for at de prøver seg for at jeg skal komme tilbake de tre mndene, tror ikke de vet at det er lov å bruke permisjonsukene som oppsigelsesuker. Tror det er sånne ting de må sjekke. Og så får jeg finne en pen måte å si at jeg skal ha feriepengene mine på.. Give me the money! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 16. januar 2014 #5216 Del Skrevet 16. januar 2014 Men har du ikke bhg plass er det vel ikke noe de kan tvinge deg in på en uke. Enten at du tar det som ulønnet permisjon som du planla, eller ferie. feriepenger har jeg aldri hatt problemer å få når jeg har sluttet hos noen, så det går sikkert bra, du må bare spørre om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 17. januar 2014 #5217 Del Skrevet 17. januar 2014 Du har ikke krav på å få feriepengene dine utbetalt før de normalt utbetaler dem, bare så du vet det. Så dersom de sier du ikke får dem før i juni f.eks., kan du ikke kreve noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. januar 2014 Forfatter #5218 Del Skrevet 23. januar 2014 Har ikke hørt noe mer fra jobben, men har bedt om skriftlig attest raskest mulig. Jeg tror jeg har fått det jeg kaller "jegeripermisjonogvilgjerneutnyttetidentilåreiseogopplevelittiverden"-syndromet.. Vet at det er noen av dere som skal reise litt i år, både med og uten barn, og vi står litt mellom tre alternativer: 1) Kjærestetur til New York med 3-4 overnattinger i ca mai (avhenger selvsagt at Lillesøster ikke ammes lenger. Da vil hun være 11 mnder og jeg ammet Tassen til ca 9 mnder, så jeg antar at det kan gå fint, det er nok verre ift om jeg klarer å reise fra henne) 2) Familieferie til Florida eller andre litt varmere strøk (her er det litt "orker og klarer vi dette med to så små barn") 3) Ingen tur i det hele tatt for å spare penger Vanskelig valg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. januar 2014 #5219 Del Skrevet 23. januar 2014 Du kan heller bli med meg på barnefri spatur til Riga vi dropper ferie i år, spare penger, og heller dra på badeland og slike ting. Syden vil ikke mannen, og jeg er litt lei av det. Danmark var dyrt og dårlig vær for to år siden. Så vi har blitt enige om at jeg skal bruke noen tusenlapper på spa på våren eller sommeren, og så koser vi oss hjemme i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 27. januar 2014 #5220 Del Skrevet 27. januar 2014 Hvis dere bestemmer dere for å reise til New York i mai må dere si fra til meg først! Det er mulig vi har flybilletter å selge 8-11 mai.. Vi bestilte litt overrilt og lurer nå på om vi kan reise fra H da eller om vi må ta henne med. Og da er det mulig vi egentlig burde vente til høsten.. Og jeg tror ikke dere får tak i noe billigere enn våre. Med Dreamlineren Men vi er fortsatt i tenkeboksen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå