Neytiri Skrevet 12. november 2013 #5141 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) FOkus på en ting per uke funker super bra. Og pass på å variere fokuset, det gjør at du ikke må fokusere på alt hele tiden, men om du klarer den ene tingen hver dag i en uke kan du rose deg selv for det Som ammende må du så absolut få i deg nok vann, mer en normalt for å holde produksjonen, skriv gjerne ned hvor mye du drikker per dag. Man mister ikke melka over natt, du vil merke det når snuppa ikke er mett av det og klager......da kan man øke med en eller to økedager. Jeg er bevis på at det handler mer om mat en trening. 70%kost, 30% mosjon. Jeg beveget meg ikke mer første 3 mnd på WW og gikk ned 8kg! Mye av vekta i begynnelsen er også vann, så ikke umulig at vekta viser tydelig med endret kost. Det viktige er at du ikke snik veier deg(I know its hard, sliter enda med å ikke veie meg utenom vanliga dagen), og gjerne på samme tidspunkt den dagen. Når jeg har fått en periode hvor vekta sto stille mer en 1 uke så har jeg tatt fram målband, hver gang har ting skjedd der istedenfor. Uff dumt med dressen, jeg har ikke bra peiling på sånt.....men pupsilure skulle jeg kanskje tenke meg viste? hun har jo bra erfaring med å farge ull ihvertfall husker jeg. Ellers må du vel farge den også da Endret 12. november 2013 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 12. november 2013 #5142 Del Skrevet 12. november 2013 Forresten, blir det vanskelig å få i seg nok vann må du tenke på frukt/grønt som har mye vann i seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. november 2013 Forfatter #5143 Del Skrevet 12. november 2013 Tusen takk for kjempe gode råd Neytiri! Du har rett, jeg kan rose meg når jeg klarer fokuset den bestemte uken. Denne uken er det å drikke vann, neste uke skal det være mosjon. Fant ut at det bare er 10 kcal per 100 gram agurk, så det skal jeg spise mye av. Avokado er visst ikke så lurt.. :s Man lærer hvertfall mye om mat og hvor mye/lite man faktisk trenger. Søtpotet er vel også bra? I dag smakte forresten Minitassen en mikroskopisk bit av avokado. Hun er 5 måneder i dag og fikk litt mindre enn fingernegl str av avokadomos. Vet ikke helt hva hun synd jeg, virket ikke som hun var spesielt henrykt eller misfornøyd. Dagen i dag har også vært fin ift mat og jeg fikk lagt inn 30 min rask gange gåtur idag. Kjenner meg mest sulten når jeg går tur sånn, snodig.. Foreløpig er jeg på ca 1150 kcal idag, men syns det er så rart at jeg ikke er utpreget sulten med så få kcal? Veier opp alt av mat og drikke.. Fikk fjernet flekkene på dressen hennes istad Tror det skal bli tilnærmet borte. Tok to omganger med sitronsåpe og milo direkte på, så dressen har blitt vasket tre ganger i dag ... Satser på det går greit og at man ikke ser det så godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 12. november 2013 #5144 Del Skrevet 12. november 2013 Bestem deg for neste ukes fokus på veiedagen din WW gir 0 points til fleste grønsaker og frukt, avokado er IKKE en av de Ja det er nyttig omega fett syrer og det er en superfruit, MEN enda fet. Jeg spiser ikke avokado hver dag men om jeg feks har dårlig tid til middag lager jeg en quesadilla med lav fett ost og spiser med taco sås, mini rømme, og en halv avokado Jeg hadde allerede mye kunnskap om mat, men har enda lært meg mer gitt! Har blitt helt frelst av superfruit produktene. Chia frø og goji bær er favoritten.......og lager jeg smoothie bruker jeg mandelmelk. Om du fyller deg opp på mat som metter bra så er ikke det rart at du ikke er så sulten. Det betyr at du holder blodsukkeret jevnt og det er bra. Pass på at du spiser nok kalorier da. Feilen mange gjør er at virkelig slarve på det og ja det går en liten stund men over tid orker ikke kroppen og da sparer på det lille den får. Hvor mange kalorier skal du spise per dag på GR? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 13. november 2013 #5145 Del Skrevet 13. november 2013 Man kan spise seg mett på få kalorier, det handler om valg av matvarer. Har gått på GR selv da jeg var yngre og levde på 1500 kcal 6 dager i uka (hadde en fridag). Gikk ned masse og var aldri sulten Skrev forresten ikke du tidligere at du ikke ønsket å gå ned for fort? Å spise knappe 1100, eller 1400 for den saks skyld er meget lite og du vil rase ned i vekt. Kanskje det ikke går ut over melkeproduksjonen med det første, men trolig på sikt og i hvert fall på energinivået etter en stund (særlig fordi du ammer). Jeg ville ha økt til minst 1600-1800 i starten. Dette for å unngå for stort vekttap, ha nok energi til både melk og overskudd til å ta deg av to barn. Og så prøvd å bevege meg litt hver dag. Trilleturer med vogn er SUPER trening altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. november 2013 Forfatter #5146 Del Skrevet 17. november 2013 Holder meg stort sett rundt 1400 kcal, men kan bli flinkere til å spise frukt og grønt Unnet meg litt sjokolade igår, tre biter, men kjenner jeg skal ha litt i dag også. Har fortsatt tre FRImerker igjen og totalt 14 stk på en uke. Veide meg imorges og jeg har gått nådd 1,8 kg og minus 14 cm på en uke. Er fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 17. november 2013 #5147 Del Skrevet 17. november 2013 Ammende kvinner skal spise 400kcal mer for å dekke det. Håper du finner en god balanse du kan leve med:) Grattis, godt å se resultat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 18. november 2013 #5148 Del Skrevet 18. november 2013 Bra start da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. november 2013 Forfatter #5149 Del Skrevet 18. november 2013 Tusen takk Deilig å se resultater når jeg jobber endel med det. Har ikke trent noe enda. Bare gått et par raske turer, men fokuset har vært kostholdet. Denne uken er det mosjon som står i fokus, men jeg skal være like flink med kostholdet selvfølgelig. Tassen og jeg var på kino for første gang i går. Vi så Fly og det gikk fint, men han begynte å gråte tre ganger stakkars.. Tror han syns lyden var ganske høy, så godt at jeg tok med smokken..! Han vil ikke på kino igjen sa han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. november 2013 Forfatter #5150 Del Skrevet 24. november 2013 Ned 1.4 kg denne uken og det selv etter at jeg syndet med Mcern torsdag og to kaffe latter på kafé (med lettmelk riktignok, men dog). Og siden Minitassen fikk vaksine ons på 5 mnder kontrollen og var sutrete hele onsdag, ikke sov mer enn 1 time natt til torsdag og sutret hele torsdag, så har keg kun fått gått tur 1 gang denne uken. Ikke noe særlig mosjon mao. Og i dag våknet Tassen med masse utslett som virker som vannkopper eller 4.barnesykdom. Feber på 39 nå og veldig slapp. Spent på å se hvordan det utvikler seg i løpet av kvelden/natten, for det har blitt flere og flere prikker. Lyse rosa og bittesmå foreløpig, men få se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 24. november 2013 #5151 Del Skrevet 24. november 2013 Super vektnedgang! tenk positivt og at den ene gåturen var bedre en ingen Stakkars tassen, håper d går fort over:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. november 2013 Forfatter #5152 Del Skrevet 24. november 2013 Du har helt rett Jeg er faktisk helt fornøyd og nedgang er bedre enn å stå stille eller gå opp Regner med det går litt sånn som dette i starten og så må jeg jobbe enda litt hardere fremover. Snakket med hs om dietten på kontrollen til lillesøster og hun mente det ikke var noe problem ift melken fordi hun går såpass fint opp i vekt og det er jo heller ikke lenge til hun skal begynne å få grøt. Et par ukers tid tenker jeg. Det har blitt flere og litt mer røde merker. Febern var 39.1 istad, så da fikk han paracet. Spent på hvordan de ser ut imorgen og om vi finner ut ordentlig hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 24. november 2013 #5153 Del Skrevet 24. november 2013 Fristet til å avlegge dere et besøk hvis det viser seg å være vannkopper, men det er vel kanskje før sykdommen bryter ut at man er mest smittsom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 24. november 2013 #5154 Del Skrevet 24. november 2013 Så flink du er. god bedring til Lilletassen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 24. november 2013 #5155 Del Skrevet 24. november 2013 Tenkte faktisk på det samme som Becky, om det var vannkopper Her har vi ikka hatt de i hus enda... Det er ikke lett å endre vaner forresten, og det er ikke lett å se det positive man gjør over en hel dag. Noen på min jobb sa det veldig enkelt....SLutt å fokusere på hva du gjorde feil/dårlig over dagen. FInn det ene positive du gjorde og bruk den energien du får fra det med å kunne se hvordan du kan forbedre din hverdag på jobb. Etter den kommentaren har jeg inført det i mer en bare på jobb..... for jeg hadde blitt så trøtt på meg selv av å alltid være negativ(believe me, jeg var virkelig det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. november 2013 Forfatter #5156 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg kan være litt negativ til tider jeg også, så skal prøve å se mer positivt på fremtiden I dag har jeg trent til Fit Mama dvd, hele 50 min med litt variert trening Første gang jeg har trent på halvannet år tror jeg.. Vi har fått bekreftet at det er den 4.barnesykdommen Tassen har, så det blir ingen smittefest Vet dere om dette er noe han kan få igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 26. november 2013 #5157 Del Skrevet 26. november 2013 Flinka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. november 2013 Forfatter #5158 Del Skrevet 26. november 2013 Jeg prøver Er det nå jeg skal holde tyst om at vi bestilte pizza fra Dollys på søndag....? Unnskyldning: Hadde besøk hele helgen, var slitne, lite med søvn på Minitassen og Tassen var syk.... Spent på hva vekten sier på søndag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 26. november 2013 #5159 Del Skrevet 26. november 2013 Du er flink, Dine! Og den pizzaen må du ikke tenke på, for at du skal kunne leve sunt og gå ned i vekt trenger du også å kose deg iblant, ellers er det lett å miste motet. Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 26. november 2013 #5160 Del Skrevet 26. november 2013 (endret) Dobbeltpost Endret 26. november 2013 av Dyregod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå